Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=26750
Stránka 1 z 4

Autor:  vapno92 [ 9.6.11, 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

Chalani mám problém. Fávo 94 BMM 135 aj s LPG žerie olej a neťahá, takže som sa rozhodol s tým niečo robiť. Spotreba oleja je cca 1l/500km, kat už asi zničený, lambda možno tiež. Plynu to zožerie 9-10l/100km. A teraz kde je problém. V zásade sú 2 možnosti, piestne krúžky a guferká ventilov. Mohli by to byť krúžky, na druhú stranu motor má 150 000km a ani nefúka z víčka ventilov viac ako Felda so 100 000. Nežerie vodu, štartuje na brnknutie. No každopádne, chcem najrpv spraviť hlavu (guferká, vyleštiť ventily, dopasovať parohy, odstrániť karbón atd.) a uvidí sa. Ak nie, je tu možnosť. Zohnal som motor 135 z roku 90 s karburátorom. Má údajne najazdených len 80 000km. Chcel by som prehodiť komplet hlavu z toho starého (aj kvôli váhadlám ventilov a hliníkovým tyčkám) ktorá už bude opravená... Viem aké nástrahy ma čakajú (Rozdeľovač, zotrvačník)no jedna vec ma trápi. Pôvodý blok je 781.135B a tento je 781.135. Čo na to legislatíva? STK a tak?

Autor:  Kristensen [ 9.6.11, 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

pokud tě nic jinýho netrápí tak moje legislativa řiká čáry máry ŤUK a B je na světě hned za číslem, jen si změř jak velký numera to jsou ať máš stejně velké písmeno nejsem si jistej jestli to jsou 7ky bo 8ky.

Autor:  vapno92 [ 9.6.11, 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

:lol: Napadlo ma to, akurát staršie motory majú kliňák taký ako Škodovka a takisto na bloku je vyrazený rok výroby 90. Ale tak keď mi sedí typ :P Skorej mám problém s tým olejom... Ale myslím, že skorej sa oplatí dať spodok z dobrého motora, ako dávať prekrúžkovať starý. Idem meniť spojku takže pri tej príležitosti sa to spraví.

Autor:  bongi [ 9.6.11, 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

skumaju sa pri STK este vyrobne cisla? brat mi tvrdil, ze motor sa uz takto nekontroluje, kedze sa povazuje uz len za vymenitelnu suciastku...

Autor:  Kristensen [ 9.6.11, 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

výrobní číslo jako takové se nekontroluje ale typ motoru ano a ten je u starších aut v podstatě součástí výrobnýho čísla a u novějších jako samostatné označení většinou ražené na místě kde by jsi původně hledal ono výrobní číslo.

Autor:  michalkatka [ 10.6.11, 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

150tis sú piestne krúžky akurát zabehnuté, daj dole hlavu, zabrús sedlá, vymeň gugerá ventilov...

pokiaľ to urobíš poctivo aj so zarovnaním hlavy tak máš na ďaľších 150tis pokoj...

Autor:  vapno92 [ 10.6.11, 09:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

Ale že by to toľko oleja žralo cez tie guferká? Ono fakt dakedy riadne dymí a dakedy nie. Čo s katalyzátorom? Dať tam rúru? :lol:
BTW ešte sa objavil jeden problémik. V motore mi na voľnobehu klepoce za studena. Keď pridám tak prestane, ako klesajú otáčky tak zas zaklepoce a potom už veľmi nie. Myslel som, že vôľa ventilov ale údajne to môže byť aj ojničné ložisko?

Autor:  darklord [ 10.6.11, 09:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

No, pokial sa klepanie ozyva hlavne po pusteni plynu tak je to ojnicne lozisko. Jazdit sa na tom da, ale dival by som sa po inom motore. Vid: http://www.youtube.com/watch?v=VFGWe94MgVs

Autor:  vapno92 [ 13.6.11, 14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

Idem skúmať a rozobrať ten motor z roku 1990. Chalani len tak v skratke, pri montáži hlavy ževraj treba kontrolovať presah vložiek? Čo ak nesedí?
Inak na STK kontrolujú ak rok výroby motora? Tak či tak STK ani EK legálne neprejdem, bude to chcieť chalanom pár € do vrecka.

Autor:  Jarda S. [ 13.6.11, 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

ak nesedí tak je musíš vyndat a podložit :D

Autor:  Šemik [ 13.6.11, 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

Hlavně bych se vůbec nezabýval motorem 135 - pro provoz na LPG je daleko lepší větší kompresní poměr, překopal bych to na 136, klidně ještě trošku snížit hlavu. Klesne i spotřeba

Autor:  vapno92 [ 13.6.11, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

Momentík. Hlavu budem rovnať, tá by znížiť šla, ale prerábkou 136 sa myslí aj výmena vačky? Ono neviem neviem či nebude problém aj s riadiačkou, pokiaľ hlavu veľmi znížim.

Autor:  CROWACK [ 13.6.11, 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

prerábkou 136 se myslí hlavně rovné písty bych řekl...)
michal poradí...

Autor:  vapno92 [ 13.6.11, 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

No, 16.7. čaká môj Favorit dovolenka do Štúrova, takže do tej doby by mal byť nový motor v aute... Hlavu môžem dať znížiť tak, aby kompresný pomer bol aspoň blízky 136ke... Som v tomto skorej opatrný, ale keby sa mi podarilo z motora aspoň 46-48kW nebolo by to márne :wink: Miestami ľutujem, že nemám klasického karboša-kamoša :(

Autor:  vapno92 [ 14.6.11, 09:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva

Ešte sa chcem spýtať, je mi jasné že pri BMM musím prehodiť zotrvák, ale treba zvažovať kľuku a zotrvák? Či sa bude dať nejako jednoznačne nasadiť tak, aby bola dodržaná poloha tých drážok pre snímač polohy?

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/