Autor |
Zpráva |
darklord
Příspěvky: 12494
|
Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Takze, mam tu dva karbece z fava. Jeden z bieleho formana, druhy z neznameho fomana. Obidva bezali nejaku tu dobu na LPG cize predpokladam KO membrany. Otazka je - co vsetko sa na tom karbeci moze posrat. Co mam kontrolovat a menit? A teda na moj vkus je tam az moc kablov, elektromagneticky ventil som identifikoval, ale co su kua tie dalsie veci na ktore ide kabel? Co vsetko sa tam da 'na stole' nastavit? Ako to ma spravne fungovat? A hlavne - co nerozoberat aby som to potom este niekedy poskladal?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
17.6.11, 13:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Tak ne snad že bych chtěl rýpat, ale jiné obvykle peskuješ aby hledali a přitom všechno na co se tady ptáš tady dávno je. Mimoto popis všech součástí je v Andrtovi který se dá na internetu v pdf najít docela bez problému. Pokud bude někdo mít chuť na tohle všechno odpovídat tak mu můžeš pogratulovat, protože to bude zase a jen nošení dříví do lesa.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
17.6.11, 14:58 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Kabely jsou tam jen pro ventil a pak topné tělísko v tělese termosytiče, které začne při zapnutém zapalování zahřívat bimetal (bez něj by trvalo věky, než by se sytič vypl). Ty gumové součástky co se ničí LPG můžou být snad jen membrána obohacovače a akcelerační pumpičky (pod místem, kde je přívod benzínu - 4 šroubky). Pak bych to všechno vyčistil, prozkoumal, jestli není tělo nějakého objemového ovladače prasklé (to co vypadá jak UFO) a zkontroloval hadičky. No a na víc bych radši nesahal...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
17.6.11, 16:04 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
A ta tretia gulata vec kam ide plus aj minus je co? Vypada to ako nejaky ventil, ale jeden vyvod ma zaslepeny. Nejak u toho postradam vyznam
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
17.6.11, 16:06 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Termoventil - jedná se obtok vzduchu k objemovému ovladači. Je to dvojkový vyhřívaný kov. Pod teplotu cc 4°C je plně otevřený a průchozí a tudíž objemový ovladač pracuje ve dvou stupních. Po startu vytvoří mezeru 0,8 mm a po dalších cca 2-5 vteřinách kdy se termoventil nahřeje a uzavře a tím pádem už nedochází k redukování podtlaku jdoucímu k objemovému ovladači se táhlo membrány objemového ovladače posune dál a vytvoří se druhá mezera vzduchové přívěry cca 2 mm. Tohle platí pokud je teplota termoventilu pod 4°C. Nad teplotu 10°-15°C je termoventil uzavřený tudíž ihned po startu na objemový ovladač působí plný podtlak a vytvoří se tak rovnou velká mezera přívěry.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
17.6.11, 16:13 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
17.6.11, 16:17 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Idem to tam nahodit. Podarilo sa mi zohnat tu trojdielnu sadu pod karbec, tak hadam to vsetko bude OK. Vsetko beha, membranka akceleracky a obohacovac vymenene za nove. A rvno dame aj termostat, uz ma sere ta nutnost mat stale zapnutu saharu aby nevysla teplota do neba. Dufam ze to nebude tesnenie pod hlavou
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
17.6.11, 16:18 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
No ono je toho co je vystavené opotřebení daleko víc, ale pokud si na to zatím netroufáš pak základní věci jako membrány budou snad stačit.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
17.6.11, 16:25 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Tak ufa co sa tyka stavu membran su OK, klapky behaju pekne, syticova vacka sa vracia, privera chodi lahko, ihlovy ventil zatvara. Tesnenie pod viko smo dal tiez nove, bordel vovnutri nebol, trysky a vzdusniky su priechodzie. Ked sa tak ta ten karbec divam, clovek by mal az pocit ze je turbo-ready kedze ma plavakovku odvetranu do sania Akurat teda to podtlakove ovladanie druhej klapky by sa muselo nejak nahradit prepakovanim. Otazne je ci funguje bimetal v sytici.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
17.6.11, 16:35 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Jestli se ti sytič zapíná a vypíná tak není důvod aby nefungoval (teda jestli si ho měl nahozený). Navíc klidně jej můžeš vyzkoušet... je to v podstatě bimetal úplně stejný jako je v teploměrech takže reaguje na teplotu podobně... když jej ochladíš tak se svine a když jej budeš ohřívat tak se rozvine. Ten rozsah chodu ve víku sytiče je cca 110 -120 stupňů. Zkoušení doporučuju dělat pozvolna protože nemá rád prudké změny teplot aby ho někdo například nechtěl rozehřátý hodit do lednice nebo do mrazáku. V podstatě se na něm nemá co pokazit, ale určitě podléhá opotřebí tzn. že se za ty léta trochu povytáhne a je pak potřeba jeho základní polohu trochu upravit. A co termoventil ten jsi zkoušel jestli chodí dobře? Ochladit na cca 0° a zkusit nasát jestli je průchozí pak doba pro přepnutí/uzavření při připojení na 12V musí být 2-5 vteřin (taky můžeš změřit jeho odpor při pokojové teplotě ten už si z hlavy nepamatuju). Objemový ovladač má teda těsnou membránu? Někde jsem tady taky psal popis na jeho vyzkoušení. Co O-kroužky... ventilu volnoběhu a šroubu bohatosti volnoběžné směsi? jestli to mají za sebou a netěsní dobře pak se do volnoběžného kanálu přisává falešný vzduch a pak je volnoběh špatný.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
17.6.11, 16:56 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
No, tak nakoniec som urobil len ten termostat a je to este horsie ako bolo (Nasiel som tam 80C wahlera zo skodovky) Cize predopkladam nepriechodzi chladic. Vetrak zapne az ked voda v expanzke vari a ked sa vypne tak voda bez zmeny. Pri ceste po dialnici 90-110 sa tiez rucicka drzala vyssie ako normalne na bielom vo vodorovnej polohe. Rano sup do kelly pre chladic a ak stihnem tak aj ten karbec vymenim. Kua...
Ked som uz u toho chladica - ake cidlo nan kupit? Vidim tu v kelly viac druhov. 95-90, 95-85, 97-92, 87-82
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
17.6.11, 18:47 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
tak podle mě bys to čidlo měl kupovat podle termostatu ne?
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
18.6.11, 00:46 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Tzn co? Termostat vo favorite je 88C, takze ktore cidlo k nemu? Hadam sa iny termostat do fava nerobil, nie?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
18.6.11, 07:37 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
V Andrtovi to je... teď si nejsem stopro jist, ale tipl bych to 95-90.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
18.6.11, 09:48 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
95-90 som vzal, chladic vymeneny, cidlo nahodene a stale bez uspechu. Rucicka vyleze az pod cervene, ked vleze do cerveneho sahara zapne, rucka padne pod cervene a sahara zhasina. Hadice natlakovane, nie vsak tvrde. A babo rad... Este ma napada, ako sa chova spatne cidlo teploty pre budik? Keby tam bolo ja neviem skodovacke alebo zo stareho fava? Moc sa mi nechce davat hlavu dolu, nahodou zalomim srob a som v prdeli.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
18.6.11, 11:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|