Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 00:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Repasujeme Jikov LEKR 28-30 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Takze, mam tu dva karbece z fava. Jeden z bieleho formana, druhy z neznameho fomana. Obidva bezali nejaku tu dobu na LPG cize predpokladam KO membrany. Otazka je - co vsetko sa na tom karbeci moze posrat. Co mam kontrolovat a menit? A teda na moj vkus je tam az moc kablov, elektromagneticky ventil som identifikoval, ale co su kua tie dalsie veci na ktore ide kabel?
Co vsetko sa tam da 'na stole' nastavit? Ako to ma spravne fungovat?

A hlavne - co nerozoberat aby som to potom este niekedy poskladal?

Obrázek Obrázek Obrázek

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


17.6.11, 13:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Tak ne snad že bych chtěl rýpat, ale jiné obvykle peskuješ aby hledali a přitom všechno na co se tady ptáš tady dávno je. Mimoto popis všech součástí je v Andrtovi který se dá na internetu v pdf najít docela bez problému. Pokud bude někdo mít chuť na tohle všechno odpovídat tak mu můžeš pogratulovat, protože to bude zase a jen nošení dříví do lesa.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


17.6.11, 14:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Kabely jsou tam jen pro ventil a pak topné tělísko v tělese termosytiče, které začne při zapnutém zapalování zahřívat bimetal (bez něj by trvalo věky, než by se sytič vypl). Ty gumové součástky co se ničí LPG můžou být snad jen membrána obohacovače a akcelerační pumpičky (pod místem, kde je přívod benzínu - 4 šroubky). Pak bych to všechno vyčistil, prozkoumal, jestli není tělo nějakého objemového ovladače prasklé (to co vypadá jak UFO) a zkontroloval hadičky. No a na víc bych radši nesahal...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


17.6.11, 16:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
A ta tretia gulata vec kam ide plus aj minus je co? Vypada to ako nejaky ventil, ale jeden vyvod ma zaslepeny. Nejak u toho postradam vyznam

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


17.6.11, 16:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Termoventil - jedná se obtok vzduchu k objemovému ovladači. Je to dvojkový vyhřívaný kov. Pod teplotu cc 4°C je plně otevřený a průchozí a tudíž objemový ovladač pracuje ve dvou stupních. Po startu vytvoří mezeru 0,8 mm a po dalších cca 2-5 vteřinách kdy se termoventil nahřeje a uzavře a tím pádem už nedochází k redukování podtlaku jdoucímu k objemovému ovladači se táhlo membrány objemového ovladače posune dál a vytvoří se druhá mezera vzduchové přívěry cca 2 mm. Tohle platí pokud je teplota termoventilu pod 4°C. Nad teplotu 10°-15°C je termoventil uzavřený tudíž ihned po startu na objemový ovladač působí plný podtlak a vytvoří se tak rovnou velká mezera přívěry.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


17.6.11, 16:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Abys o mě neřekl, že jsem sketa tak tady je popis Pierburg 2E3/Jikov LEKR 28-30 z jedné skvělé knihy o karburátorech a jako bonus je to ve tvém mateřském jazyce...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

...sice na první pohled se může zdát, že je popis podobný jako v Andrtovi ovšem zde je v některých ohledech více podrobnější a můj dojem je že Andrt z této knihy vycházel jelikož byla vydána slovenským nakladatelstvím v roce 1989 (je to překlad z německého originálu) a první vydání Andrta je nějak z roku 1991 mám ten pocit.

Tohle si nastuduj a když nebudeš něco vědět tak se zeptej. Ono pokud chceš LEKR repasovat a seřizovat nemáš o něm ani šajn tak to jde jen velmi těžko.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


17.6.11, 16:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Idem to tam nahodit. Podarilo sa mi zohnat tu trojdielnu sadu pod karbec, tak hadam to vsetko bude OK. Vsetko beha, membranka akceleracky a obohacovac vymenene za nove.

A rvno dame aj termostat, uz ma sere ta nutnost mat stale zapnutu saharu aby nevysla teplota do neba. Dufam ze to nebude tesnenie pod hlavou :D

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


17.6.11, 16:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
No ono je toho co je vystavené opotřebení daleko víc, ale pokud si na to zatím netroufáš pak základní věci jako membrány budou snad stačit.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


17.6.11, 16:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Tak ufa co sa tyka stavu membran su OK, klapky behaju pekne, syticova vacka sa vracia, privera chodi lahko, ihlovy ventil zatvara. Tesnenie pod viko smo dal tiez nove, bordel vovnutri nebol, trysky a vzdusniky su priechodzie. Ked sa tak ta ten karbec divam, clovek by mal az pocit ze je turbo-ready kedze ma plavakovku odvetranu do sania :) Akurat teda to podtlakove ovladanie druhej klapky by sa muselo nejak nahradit prepakovanim. Otazne je ci funguje bimetal v sytici.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


17.6.11, 16:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Jestli se ti sytič zapíná a vypíná tak není důvod aby nefungoval (teda jestli si ho měl nahozený). Navíc klidně jej můžeš vyzkoušet... je to v podstatě bimetal úplně stejný jako je v teploměrech takže reaguje na teplotu podobně... když jej ochladíš tak se svine a když jej budeš ohřívat tak se rozvine. Ten rozsah chodu ve víku sytiče je cca 110 -120 stupňů. Zkoušení doporučuju dělat pozvolna protože nemá rád prudké změny teplot aby ho někdo například nechtěl rozehřátý hodit do lednice nebo do mrazáku. V podstatě se na něm nemá co pokazit, ale určitě podléhá opotřebí tzn. že se za ty léta trochu povytáhne a je pak potřeba jeho základní polohu trochu upravit. A co termoventil ten jsi zkoušel jestli chodí dobře? Ochladit na cca 0° a zkusit nasát jestli je průchozí pak doba pro přepnutí/uzavření při připojení na 12V musí být 2-5 vteřin (taky můžeš změřit jeho odpor při pokojové teplotě ten už si z hlavy nepamatuju). Objemový ovladač má teda těsnou membránu? Někde jsem tady taky psal popis na jeho vyzkoušení. Co O-kroužky... ventilu volnoběhu a šroubu bohatosti volnoběžné směsi? jestli to mají za sebou a netěsní dobře pak se do volnoběžného kanálu přisává falešný vzduch a pak je volnoběh špatný.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


17.6.11, 16:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
No, tak nakoniec som urobil len ten termostat a je to este horsie ako bolo (Nasiel som tam 80C wahlera zo skodovky) Cize predopkladam nepriechodzi chladic. Vetrak zapne az ked voda v expanzke vari a ked sa vypne tak voda bez zmeny. Pri ceste po dialnici 90-110 sa tiez rucicka drzala vyssie ako normalne na bielom vo vodorovnej polohe. Rano sup do kelly pre chladic a ak stihnem tak aj ten karbec vymenim. Kua...

Ked som uz u toho chladica - ake cidlo nan kupit? Vidim tu v kelly viac druhov. 95-90, 95-85, 97-92, 87-82

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


17.6.11, 18:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
tak podle mě bys to čidlo měl kupovat podle termostatu ne?

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


18.6.11, 00:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
Tzn co? Termostat vo favorite je 88C, takze ktore cidlo k nemu? Hadam sa iny termostat do fava nerobil, nie?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 07:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
V Andrtovi to je... teď si nejsem stopro jist, ale tipl bych to 95-90.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


18.6.11, 09:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Repasujeme Jikov LEKR 28-30
95-90 som vzal, chladic vymeneny, cidlo nahodene a stale bez uspechu. Rucicka vyleze az pod cervene, ked vleze do cerveneho sahara zapne, rucka padne pod cervene a sahara zhasina. Hadice natlakovane, nie vsak tvrde. A babo rad... Este ma napada, ako sa chova spatne cidlo teploty pre budik? Keby tam bolo ja neviem skodovacke alebo zo stareho fava? Moc sa mi nechce davat hlavu dolu, nahodou zalomim srob a som v prdeli.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 11:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 71 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz