Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Váš názor na stav novozakúpeného favorita https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=27042 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | DemolitionBoy [ 12.7.11, 08:23 ] |
Předmět příspěvku: | Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
Zdravím všetkých škodovkárov. Chcel by som vedieť Váš názor podľa Vašich skúseností - ohľadom Fáva, čo s ním ďalej... Mínusy: 1. Motor pri štartovaní chrčí duto a pravdepodobne klepe aj rozvodová reťaz. 2. Po pridaní plynu a pustení pedálu - keď sa otáčky následne znižujú - zachrčí tiež... 3. Z výfuku pri štartovaní ide dym ako z Tatrovky a často (i v tomto letnom počasí) z neho kvapká voda. (pochopil by som že je v ňom vlhkosť ale toto je príliš časté preto, aby to len bolo zrazenie vlhkosti). 4. Motor po dlhšej jazde a následne dlhšej prestávke má veľké ťažkosti sa pretočiť - (batéria ako nová). 5. V oleji je voda. 6. Motor počas jazdy trhá pri nižších otáčkach. 7. Nedá viac než 100 km/hod. 8. Je na plyn a aj keď už ten plyn je nastavený správne, motor na volnobehu zhasína. 9. Zhasína na volnobehu aj na benzíne. 10. občas chladí - občas (a to častejšie) nie. 11. pri jazde 90 km/hod sa zadymí z vetracích otvorov kúrenia v kabíne auta. Plusy: Mám chuť to opraviť... Nie som mechanik ale rád sa babrem v týchto veciach. Podľa toho, čo som tu už čítal je môj osobný názor: 1. Vymeniť tesnenie a zabrúsiť hlavu - možno vymeniť hlavu - vyskúšame a uvidíme. 2. Voda je i vo valcoch (či pod nimi či kde) 3. Vymeniť rozvodovú reťaz (možno i kolieska či čo) 4. Vybrať termostat a nový nemám chuť dávať - nebude ho potrebovať. V zime sa to porieši krytom na chladič. 5. Motor pravdepodobne trhá kvôli vode vo valcoch..., takže rýchle riešenie je vybrať sviečky a štartovať... uvidíme... 6. Bude treba i tesnenie pod hlavu valcov? Myslím to medené... asi aj áno keď sa tam dostala voda... ? A čo som vynechal? PS: Favorit r.v.1990 + LPG, 136L |
Autor: | PJDefort [ 12.7.11, 08:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
pochopitelně při sundání hlavy vyměnit i těsnění pod ní...termostat tam dej novej, nejezdi bez něj, to je debilita, kór když už se udělá ta hlava..stojí pár korun...nejezdil bych s tim vůbec, pokud to má takovýhle problémy, akorát se to dodrbe...a za poslední, co tě vedlo ke koupi takovýho vraku? |
Autor: | DemolitionBoy [ 12.7.11, 08:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
Pre niekoho vrak - ale som sa rozhodol ho dat dokopy - za 200 E-cok Favorit na plyn v papieroch i s ťažným - nevedel som odolať... heh To tesnenie som mal namysli aj ja... Len či som niečo nevynechal - s čím máte skúsenosti... Ja s tým nejazdím, ale test bol potrebný... |
Autor: | PJDefort [ 12.7.11, 08:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
většinu tvejch popisovanejch problémů vyřeší srovnaná hlava+přesahy+nový těsnění pod hlavu, rozvody (samozřejmě řetěz i kola-tzn sada) a novej olej a chladící směs |
Autor: | DemolitionBoy [ 12.7.11, 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
Diky... Nejaká dobrá rada... ? |
Autor: | slavo1589 [ 12.7.11, 09:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
zhodit hlavu-dat ju zrovnat, otlakovat ci nieje puknuta-dat nove tesnenie pod hlavou-nove sviecky, olej , chladiacu, rozvody termostat...tieto veci stoja par korun a auto potom pojde jak hodinky. len nezabudaj ked vymenis tesnenie pod hlavou aspon tisic km nesmies vytacat auto viac ako 2t otacok |
Autor: | PJDefort [ 12.7.11, 09:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
slavo1589 píše: len nezabudaj ked vymenis tesnenie pod hlavou aspon tisic km nesmies vytacat auto viac ako 2t otacok to nemyslíš vážně že? jinak nevim co by si chtěl víc za rady...jak vyměnit rozvody a ostatní tu najdeš pokud to napíšeš do hledání...je tu toho tuny |
Autor: | CROWACK [ 12.7.11, 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
navštiv naši sekci užitečné odkazy a postahuj si servisní příručky a různé další knihy o opravách favoritů. Kdo ví, nemusí pak opravovat dvakrát nikdo tady třeba nezmínil, že když už sundáš hlavu, je třeba zkontrolovat přesahy vložek, jinak je práce s rovnáním hlavy k ničemu, je to tady dnes a denně, vyměnil jsem těsnění, srovnal hlavu a ono to nepomohlo, pomoc... Takže bych to viděl tak, že bys vyřešil tu hlavu, udělal rozvody a pak podle toho co to bude dělat dál by se vidělo. Rozvody se mění sada kola+řetěz, samotnej řetěz měnit je k ničemu. taky na montáž hlavy potřebuješ momentový klíč, a znát pořadí, ve kterém ty šrouby miusíš dotahovat...to samé bez momenťáku pokud budeš kvůli rozvodům demontovat olejovou vanu... |
Autor: | ventYl [ 12.7.11, 11:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
jak napisal pjdefort, hlavu dat dole, poriesit presahy vloziek, co si zrejme vynuti aj prekruzkovanie v opacnom pripade treba presahy riesit OPATRNE. podla stavu vloziek bude mozno nutne nahodit aj novu piestnu sadu a ked motor netaha a klepe osobne by som nechal hlavu pozriet odbornikovi, mozno bude potrebne menit voditka ventilov a skoro urcite bude treba zabrusit sedla ventilov. ako olej, tak chladiacu kvapalinu novu, chladiaci system by som rovno preplachol nejakym odkamenovacom, nech je istota, ze to bude chladit. neodpustim si jednu poznamku k nechuti menit termostat. je to diel, ktory na mieste drzia snad 3 sestrhanne srubky a u favoritu sa s prstom v riti da vymenit za 15 minut, pricom samotny termostat stoji niekde okolo 5 euro. co je to za DEBILINU termostat vybrat a davat pred chladic karton?! ani v lete sa s otvorenym termostatom auto nezohreje na prevadzkovu teplotu, poriadne nejde a opotrebuvava sa, nehovoriac o tom, ze v takom pripade napriklad za silneho letneho lejaku absolutne nefunguje kurenie a s nezohriatym celnym sklom sa za takych podmienok ani neda jazdit. o tom, ze karton v zime je chaba nahrazka termostatu ani hovorit nebudem. |
Autor: | michalkatka [ 12.7.11, 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
k problémom motora by som pridal problémy karbecových Favoritov na LPG, tomu sa nevyhneš, je toho ešte dosť... z tvojho písania vidím že si mladý a moc sa tomu nerozumieš, takže skôr než sa do niečoho pustíš najprv nazbieraj informácie, aby si rozvody nenahodil opačne ako sa to mne podarilo prvý krát... motor ako taký, valce, vložky, piesty pojmy čo je čo, ako cirkuluje chladiaca zmes atď... |
Autor: | PJDefort [ 12.7.11, 11:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
CROWACKU ty přesahy sem zmínil jednim nenápadnym slovem |
Autor: | CROWACK [ 12.7.11, 12:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
pravda, promiň, ale jak vidíš, je snadné to přehlédnout, opakování je matka moudrosti |
Autor: | DemolitionBoy [ 12.7.11, 15:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
Ohľadom mojej "Debilnej" poznámky k termostatu - čítal som to v knihe športových úprav pre favority a preto som myslel že to tam potrebné až tak nie je... no nič to, máte iné skúsenosti, radšej tam dám nový. Ešte som sa dotoho nepustil. Zháňam lacno materiál a pustím sa dotoho asi až zajtra či pozajtra... zatiaľ sa len od Vás učím... ako tak.. ťažká cesta. Raz musí byť všetko poprvý-krát... proste ma nebaví chodiť stále za niekým nech mi niečo spraví. Už mi takto dali "tiež-mechanici" doporiadku tri autá. Keď ho zničím, aspoň sa poučím z vlastnej skúsenosti... A keď dôjde k tej chvíľke keď si zapálim v zúfalosti cígu, vrátim sa sem a pokecáme s kritikmi... |
Autor: | DemolitionBoy [ 12.7.11, 15:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
ventYl píše: neodpustim si jednu poznamku k nechuti menit termostat. je to diel, ktory na mieste drzia snad 3 sestrhanne srubky a u favoritu sa s prstom v riti da vymenit za 15 minut, pricom samotny termostat stoji niekde okolo 5 euro. co je to za DEBILINU termostat vybrat a davat pred chladic karton?! Máš pravdu - s prstom v riti ti to poradí aj Borivoj Plsek... Vsetcia sú v podstate v riti len ja som lietadielko, no nie? |
Autor: | Matthes [ 12.7.11, 15:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Váš názor na stav novozakúpeného favorita |
slavo1589 píše: len nezabudaj ked vymenis tesnenie pod hlavou aspon tisic km nesmies vytacat auto viac ako 2t otacok Lol co to je za volovinu zase? Spise bych doporucil ohrat na provozni teplotu a dat mu poradnej kotel at se pozna, zda se oprava povedla. Jinak s tim termostatem to je taky dobra volovina Ale kazdy sveho stesti pyrotechnikem ze ano To je zas tema tohle. |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |