Autor |
Zpráva |
I.n.s.o.m.n.i.a
Příspěvky: 355 Bydliště: Pardubice
|
Octavia 1.9 Tdi
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat na problém u mé Octavie 1.9 Tdi 81kW r.v. 2000.Motor jezdí v pohodě, až na to, že někdy musím podržet srartér trochu dýl.Nijak zvlášť nehulí-troufl bych si říct, ža na naftu je naopak velice čistotná:o)..ale mám zřejmě problém s turbem..
Dle mého by měl motor táhnout po celou dobu stoupání otáček stejně..bohužel ale táhne asi do 2500 ot a pak prostě umře a jen líně a z povinnosti vyleze k hranici 4000..Né, že bych motor samozřejmě zbytečně točil, je to přece jen diesel, ale někdy při předjíždění by se hodilo, kdyby to alespoň do 3500 táhlo..nevíte, kde je zakopanej pes?Doslechl jsem se, že tenhle typ motoru má nějakej blbej typ turba, kterej trpí na ohejbání vrtulek, či co..
Díky
|
5.7.11, 10:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Co se týče startu, je to běžné, prý se to řešilo změnou startovací dávky, ale já tak Oktu startoval asi dva roky denně a nikdy nebyl problém, prostě to chtělo jen déle točit v zimě i v létě.
Turbo je klasický problém, je tam VGT, podle podtlaku (nebo přetlaku?) se mění geometrie lopatek, které nahánějí spálené plyny na vrtuli. Má to ve zvyku zatuhnout a pak následují dvě možnosti, buď ti to zatuhne na "malé" otáčky a pak se tomu prostě nechce, nebo ti to zatuhne na "velké" otáčky a po přidání plynu jednotka přejde do nouzového režimu - alespoň tak jsem to vypozoroval, možná mě někdo opraví. Vedlejím efektem zatuhnutí na "vysoké" otáčky je hodně nízká spotřeba, když to lechtáš. Takže pokud ti to jde do 2500 a pak to najednou umře, hádám že je to druhá možnost a padá ti to do nouzáku. Mi se to podařilo "rozhýbat" tím, že jsem motor pravidelně proháněl, každý konec obce za tři a plný (samozřejmě jen při zahřátém motoru). Ale nevím zda je to ten nejlepší způsob, každopádně auto to přežilo a na STK bylo chváleno, současný majitel je příbuzný známého a nemám žádné negativní zprávy.
|
5.7.11, 10:21 |
|
|
I.n.s.o.m.n.i.a
Příspěvky: 355 Bydliště: Pardubice
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Jj, s tím startem jsem se taky taknějak smířil:o)..a přesně jak říkáš, v zimě, v létě, je to fuk..měnil jsem žhaváky a stejnak to nepomohlo, takže to byl litr z okna a zbytečně:o/.. Ale s tím tahem mě to právě celkem dost sere..chtěl jsem tuhle silnější motorovou verzi a připlatil si právě proto, abych mohl bez problémů předjíždět a ne na 5tku a 1500ot/min:oD.. O tom padání do nouzáku atak jsem už četl..mě to teda žádnou chybu nehlásí, dokonce ani na VAGu, motor to prostě do červenýho vytočí, ale stoupá to jak šnek..taky to občas zkouším protahovat, ale mám z toho drobet špatnej pocit..nemůže bejt zakarbonovaný a nepomohlo by ho vyčistit?(jen teorie, prosím nelinčovat)
|
5.7.11, 10:29 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Ještě jsem si vzpoměl, že jak mi to padlo do nouzáku, tak to bylo totálně shnilé dokud jsem to nevypl a znova nenastartoval...
Dalším známým problémem je váha vzduchu, prý to může taky dělat, dá se buď vyměnit nebo vyčistit, nic z toho jsem ale nedělal.
|
5.7.11, 10:41 |
|
|
David 13
Příspěvky: 33 Bydliště: Lysá n/L
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Tak tento problém jsem řešil v práci. Pán přijel s Octavkou 1.9 Tdi 81kW že mu to nejde tak dobře do otáček jak by mělo. Problém byl v podtlakové regulaci naklápění lopatek v turbu. Ten podtlakovej ventil(něco jako má 120 na karbecu) byl zatuhlej a měl podstatně kradší chod než normálně. Pán si řek že chce raději nový tak jsem ho ani nezkoušel rozhejbat. Turbo jsem rozebral vyčistil, dal novej ventil a motor šel jako hodinky.
_________________ Škoda Forman 135LS => přestavba motoru na 136X zatím43kW předpokládaný výkon po úpravě 50kW? no možná více 232763km
|
5.7.11, 21:55 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
nech si někde vyčistit turbo a pak používej aditivum do nafty a budeš mít klid
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
6.7.11, 09:43 |
|
|
Thomy
Příspěvky: 81 Bydliště: Benešov u Prahy
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Je to sice diesel, ale obecně platí pravidlo, že motor je namáhán více v podtočeném režimu. U benzínu se to pozná snadněji, než u diesela, už díky zvukové kulise, ale to je jiná kapitola. Sám mám 81kw verzi a jsem spokojený. Motor má určitě při svižné jízdě smysl točit lehce pod 4000rpm. Chce mu to občas "vyhnat saze", kterými se zanáší VNT, chcete-li VGT systém. Už jsem pár takových turb viděl, bez urážky většinou lidé staršího věku jezdící do 2000rpm. Ještě je tu problém se zanášením EGR ventilu (díky provozování v nízkých otáčkách, následně pak sacího potrubí). Motor pak musí vynaložit větší úsilí, aby přes všechny ty usazeniny protlačil vzduch. Často se kvůli tomuto problému EGR vetil odstraní, motoru se lépe dýchá a nezanáší se sání. Nezapomentě svoje vozidlo také občas prohnat já osobně jezdím okolo 2000 - 2500rpm při klidné jízdě, ale plný plyn nedávám pod 2500rpm. Toť můj názor
_________________ Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE
|
6.7.11, 17:25 |
|
|
buldozerxxx
Příspěvky: 300 Bydliště: Dubi 2 Teplice 417 02
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
stejny pripad s peugeotem 307 2.0hdi...cca 2500-2700ot/min spadl vykon a auto slo ztuha do otacek..problem vyresila vymena vahy vzduchy....diagnostika neukazala nic coz bylo zajimave ale po vymene auto jezdi jako driv...
|
6.7.11, 17:35 |
|
|
Thomy
Příspěvky: 81 Bydliště: Benešov u Prahy
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Jestli máš k dispozici diagnostiku, tak udělej LOG kanálu 3,10,11 a poznáš hned co je špatně...
_________________ Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE
|
6.7.11, 17:39 |
|
|
I.n.s.o.m.n.i.a
Příspěvky: 355 Bydliště: Pardubice
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Zdravím..
No používám super diesel aditiva(letní i zimní), teď mám v plánu i měnit naftovej filtr..
Právě že si taky říkám, že to nejspíš bude tím zanešeným turbem..a dá se to zvládnout doma?nebo je nutnej servis?JO a na kolik přijde ten ventil?
Diag. bohužel nemám:o(..tenkrát mi to sjížděl opravář u opravy něčeho jinýho..
|
7.7.11, 05:34 |
|
|
David 13
Příspěvky: 33 Bydliště: Lysá n/L
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
No možná by stálo zato změřit tu váhu vzduchu je možné že to taky dělá. Je fakt že se v práci váhy vzduchu mění taky dost často.
_________________ Škoda Forman 135LS => přestavba motoru na 136X zatím43kW předpokládaný výkon po úpravě 50kW? no možná více 232763km
|
7.7.11, 10:48 |
|
|
I.n.s.o.m.n.i.a
Příspěvky: 355 Bydliště: Pardubice
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Tak děkuji všem za rady..nějak to zkusím pokoumat.. A ještě s jednou věcí bych potřeboval poradit.. Když jsem měnil olej(motorový) tak byla na výpušťáku tuna teflonky..když jsem ho vracel, dal jsem tam teda novou, ale evidentně ne dost..za začátku to bylo dobrý, ale postupem času se šroub v podstatě protáčí i rukou a samozřejmě to chčije čímdál víc..už bych měl zase měnit olej a rozhodně to nemám v plánu zprasit a riskovat přidření, takže bych to chtěl opravit..no a nabízej se mi dvě možnosti: 1. napadlo mě sundat vanu, sehnat výpušťák zřejmě z jiného auta s větším závitem a udělat novej závit do stávající vany..pracnějši, ale levnější způsob..co vy na to? 2. sehnat novou vanu a přehodit je.. Každopádně jsem sundával vanu akorát u škodovky, bude tady nějakej zádrhel?Díky moc za rady!!
|
11.7.11, 11:41 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.7.11, 16:36 |
|
|
I.n.s.o.m.n.i.a
Příspěvky: 355 Bydliště: Pardubice
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
Takže vana jít dolů nemusí..a fakt to není prasárna, nacpat tam tuhle pastu?na jakym principu to funguje?nevadí, že to nepůjde úplně odmastit?A půjde to pak povolit...?jej, sry za těch otázek..jo a seženu tu pastu i někde na krámě?..díky
|
12.7.11, 20:32 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Octavia 1.9 Tdi
vana dolu a pak jí zpátky nalepit na tenhle tmel, nebo to rovnou na autě přeříznout na jinej závit
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.7.11, 21:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|