karbec fávo a neskutočné otáčky
Autor |
Zpráva |
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
karbec fávo a neskutočné otáčky
Asi už viete že na fáve som menil tesnenie hlavy, rozvody, filter, olej (logicky) a podobne.
Všetko som robil podľa návodu a nakoniec to dopadlo teoreticky dobre.
Ale
Pri nastavovaní zapalovania je to ale nočná mora. Dokonca aj s profíkom zo servisu.
Keď nastavíme rysku remenice na 0 stupňov a palec rozdelovača na rysku + 1. Valec v HÚ, a aj pri štelovaní rozdelovača, to nechce naskočiť. Po niekoľkých skúškach, keď sme už vyskúšali všetky možné varianty zapalovania, zostali sme pri 4.valci v HÚ, remenica na poslednom stupni, palec rozdelovača na ryske (pričom je to zapalovanie 1 valca - toto nechápem) - takto to aj naštartuje, ale len pri ťažkostiach a vysokých otáčkach. Sviečky sú nové brisky a všetko riadne tesní. Po naštartovaní otáčky vyskočia na 3000. Keď sa ale pohrajem s rozdelovačom, stiahnem ich na 1500. Ale v tomto rozmedzí (1500) mi nereaguje akcelerácia, po zošlapnutí plynového pedála proste nereaguje ako má, len horko ťažko + - 200 otáčok. Z akceleračnej pumpičky kvapká benzín, aj keď je fávo prepnuté na plyn. dokonca to ide celý čas na benzín. Aj keď som počas chodu motora plyn uzavrel, motor ťahá benzín a ide ďalej.
Asi bude chyba v karbeci, ale kde začať?
Kde začať?
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
26.7.11, 08:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Trochu divný že ti to nešlo nastartovat ani za nic s předepsaným základním nastavením (1 válec v HÚ, řemenice na nule a palec proti rysce) i když by bez problému mělo, ale jde to jen v HÚ 4 válce... nezdá se ti? Jenom jestli tys špatně nenasadil rozvody.
_________________ Favorit GLXi
|
26.7.11, 10:36 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
či boli tie rozvody správne označené (ryska na menšom kolečku)
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
26.7.11, 10:54 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Rozvody boli nasadené presne podľa originálnych pokynov zo tej servisnej knižky. Takže správne. Všetko sadlo a neviem si dať teraz rady.
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
26.7.11, 13:04 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
ja sa skôr zamyslam nad elektrikou... pretoze kábel z cievky rozdelovaca je do polky zosuchany kvoli tomu ze sa dotýkal remeni alternátora či čoho...
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
26.7.11, 13:08 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Skus pozriet tesnenie medzi karburatorom a sanim, spominam ze kedysi mi spravilo nieco podobne a po vymene ok, pretoze bolo na jednej strane poskodene po tom co mi strelilo do sania, takisto mi vystrelili otacky...
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
26.7.11, 13:21 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Dofrasa, to že karburátor je na tri skrutky je asi hlúposť, že? chýba tam jedna skrutka... doplníme a uvidíme...
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
26.7.11, 13:59 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Karbec je uchyteny k tesneniu tromi srobmi a tesnenie k saniu styrmi imbusovymi, pod jednym imbusakom je kabel s ockom cez ktory je karbec uzemneny
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
26.7.11, 16:27 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Páni potrebujem pomoc odborníka. Nech sa snažím ako chcem, zapalovanie nechce ist spravne. Motor nereaguje alebo reaguje nesprávne a veľmi málo na plynový pedál. Na základnom nastavení remenica - 0 stupňov palec rozdelovača - na ryske, 1. valec HÚ nechce štartovať motor. Na nastavení 4. valec v HÚ, remenica na 15 stupňov a palec rozdelovača na ryske 1. valca naštartuje, po naštelovaní rozdelovača na voľnobehu ide na 1500 minimum, plyn nereaguje ako má a stále to ide čiastočne na benzín, valce (asi 4. valec) vynecháva, Po prepnutí na LPG motor ťahá benzín aj tak a pri snahe znížiť ventilom prívod LPG otáčky sa zvyšujú. Pri snahe zvíšiť prívod plynu s ventilom sa motor dusí a otáčky znižujú. Rozvody boli nasadené správne na 100% podľa priručky. Čo mám robiť? Už som s tým autom v koncoch. A ešte aj v tiesni, pretože Alfine odišla kľukovka, a to auto už do práce používať neviem... Pomôžte...
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
27.7.11, 07:57 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Toto nebude len jeden problém ale hneď niekoľko a každý môže mať viac príčin, skús si zavolať na pomoc niekoho z tvojho okolia nech ti to skontroluje aj s tymi rozvodmi, nastavi karburator, rozdelovac, hlavne neskusat zatial LPG , najprv nastavit spravne iba benzin, skontrolovať uzemnenia, na tvojom mieste by som sa do toho dalej nepustal sam...
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
27.7.11, 09:54 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Přesně tak, odpoj hadici od LPG, ventil na benzínovém vedení propoj hadičkou, ať vyřadíš z provozu jeho (ne)funkčnost. Pak nastav motor pěkně na benzín.. pak se můžeme bavit o LPG.
Podle mě máš špatně nasazený rozdělovač... Jestli jsi ho tam náhodou nedal naopak.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
27.7.11, 12:08 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Počul som že sa to dá dať naopak o 180 stupňov. Aj keď celkom nechápem ako, pretože ryska je len jedna, podtlak ma naopak nepustí len smerom cca k baterke, palec sadne iba jediným spôsobom a tak. Takže ako sa dá dať naopak a ako to "vyliečiť"? Už neplačem, len obdivujem jednoduchú komplikovanosť favorita... Dajte aspoň nejaký odkaz kde to je. Hľadám na fóre ale všetko sú to len také malé čiastočky údajov čo ma nevedú nikam...
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
27.7.11, 14:49 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
No hele... na řemenici jsou rysky dvě. Jedna pro první a druhá pro čtvrtý válec. Je možné, že máš v HÚ 4. válec a ne první. Nevím jak daleko jsi ze znalostí motoru, tak se kdyžtak neuraž. Musí stříhat ventily na čtvrtém válci, na prvním musí být oba ventily zavřené... pak hoď nejbližší rysku řemenice na nulu a vraž tam rozdělovač s palcem na značce (pokud tam nebude chtít, vem dlouhý velký plochý šroubovák a pootoč v motoru s olejovým čerpadlem tak, aby tam šel rozdělovač nasadit. Jestli ti to bude blbnout i tak, prostě "odpoj" LPG tak jak jsem psal v předchozím příspěvku. Pokud ti tam jde benzín i LPG, je určitě směs moc bohatá a možná i proto nechce motor běžet.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
27.7.11, 15:57 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: karbec fávo a neskutočné otáčky
Takže som spravil nasledovné:
Všetko čo ste povedali. a plus som si podomýšlal. A chyba nebola v rozvodoch, ani v základnom nastavení zapalovania. Neviem ako je to možné. Ale keď som sa už úplne nasr-l, a chcel som rozj.bať auto s kladivom, tak ma nejako napadlo vymeniť späť staré sviečky za nové čo som tam dal... Chyba bude asi niekde ešte stále v elektrike, pretože tie nové boli na plyn, a plyn nechceli chytiť. Staré boli tradičné na benzín, a tie na plyn chytili... Tak som z toho trochu mimo, ale hlavne že vôbec naskočilo.
A tomu kur že to naskočilo v poriadku. Potom ešte doštelovanie predstihu a frčalo to včera domov jak bláznivé.
Úspech. A ešte jedna maličkosť. Na benzín to chytlo ale neudržalo ho a po 10 sekundach nech som robil čokolvek, udusilo sa. Akoby sa zastavil prívod benzínu.
Sitko a odkalovač čisté. Ešte že tam je plyn, ináč by som sa domov nedostal.
Keď nepočítam že pri 1500 otáčkach motor seká, pri 2000 až 3000 ťahá jak bláznivý, krásne zosúladený.
Pri 1000 otáčkach mi trošku akoby počuť ventily - toto neviem na 100%, ale zdá sa mi to tak
Ešte sa asi musím pohrať s predstihom a volnobehom, keďže nedrží voľnobeh ani na plyn.
Ohľadom benzínu, čerpadlo asi neide dobre. Horko ťažko pumpuje benzín - fakt len horko ťažko.
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
28.7.11, 06:32 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Ventily jsi seřídil? Je to většinou po výměně rozvodů nutné udělat.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.7.11, 06:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|