Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

motor
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=272
Stránka 1 z 2

Autor:  Josef Novák [ 26.2.06, 23:52 ]
Předmět příspěvku:  motor

Dotaz Mám motor z fabie 1,4 8V v favoritu a nevím jak nastavit karburátor který je použit z faviritu ? A jaký nastavit předstih na tomto motoru ? Za odborné rady předem děkuji.[/color][/color]

Autor:  Návštěvník [ 28.2.06, 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: motor

Josef Novák píše:
Dotaz Mám motor z fabie 1,4 8V v favoritu a nevím jak nastavit karburátor který je použit z faviritu ? A jaký nastavit předstih na tomto motoru ? Za odborné rady předem děkuji.


osobne si myslím podľa kompesného pomeru a vačkovej hriadele by som nastavil 4-6° benzín min 95 a a rozdelovač z 781.136 kôli podtlakovej regulácii predstihu ( možno sú rovnaké ako 781.135 ), ale neviem či ho tam dáš. ale neber to ako odbornú radu, skús ten motor na karburátor spustiť, a skoč niekam do servisu na sondu nech ti to skúsia nastaviť na prístrojoch.

Autor:  RK [ 28.2.06, 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

Zajímalo by mě, proč cpeš do favorita tenhle motor, který má vyšší objem pouze tím, že má vyšší zdvih a nikoliv větší vrtání a taky by mě zajímalo, jak řešíš zapalování? Ptám se proto, protože by mě zajímala výhoda tohoto motoru před upravenou 1.3 z favorita.

Autor:  Josef Novák [ 1.3.06, 15:31 ]
Předmět příspěvku: 

RK píše:
Zajímalo by mě, proč cpeš do favorita tenhle motor, který má vyšší objem pouze tím, že má vyšší zdvih a nikoliv větší vrtání a taky by mě zajímalo, jak řešíš zapalování? Ptám se proto, protože by mě zajímala výhoda tohoto motoru před upravenou 1.3 z favorita.

Odpověď
[color=black]Tak za prvý tento motor má samozřejmě jen vyšší zdvih to je pravda.
Ale taky je pravda že je konstrukčně dál a má plinulejší chod a výkon v základu taky není k zahození a vzhledem k tomu že favorit je o 200kg lehčí je to opravdu změna.A co říkáš tomu , že již teď v základu a ještě k tomu řádně neseřízený zvládá z 0 na 100 za 9 - 9,5 s. Záleží na vlhkosti a teplotě vzduchu. Já jsem s tímto docela myle překvapen. Dále pak pružnost velmi dobrá. Jo a to zapalování celkem jednoduché není problém poslat návod celkem malé úpravy a je tam . Jen to pořádně vyladit. Teď ještě chystám oturbování tohoto motoru tak uvydím.[/b]

Autor:  Roman [ 1.3.06, 16:05 ]
Předmět příspěvku: 

ses si vazne jistej tema 9 vterinama - obem tio sice ma vetsi a samozrejme je facko daleko lehci, ale je tam celkem "tupa" vacka, takze do otacek se to nejak extra rychle nezene a spodek to taky nema jak TDicko, takze tech 9 vterin.... no ale jestli to tak je a nemerils to zkopce :D :D :D , tak je to hodne dobry

Autor:  RK [ 3.3.06, 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

Nejdříve bych ladil ý a í a potom turbo. Na tenhle motor pasovat turbo je tak rozsáhlá úprava, že asi nevíš do čeho jdeš. Jiný svody, jiný sání, s karbecem to asi taky nepůjde - bude to chtít stříkačku, jiný kompresní poměr atd. A vůbec nevím proč tam chceš dávat turbo když máš zrychlení za devět což je srovnatelné s Octávií RS 1.8T 132 kW. Trošku bych více přistál nohama na zemi a nedělal trubky z lidí co to tady čtou.

Autor:  Curdin [ 3.3.06, 10:48 ]
Předmět příspěvku: 

Josef Novák píše:
RK píše:
Zajímalo by mě, proč cpeš do favorita tenhle motor, který má vyšší objem pouze tím, že má vyšší zdvih a nikoliv větší vrtání a taky by mě zajímalo, jak řešíš zapalování? Ptám se proto, protože by mě zajímala výhoda tohoto motoru před upravenou 1.3 z favorita.

Odpověď
[color=black]Tak za prvý tento motor má samozřejmě jen vyšší zdvih to je pravda.
Ale taky je pravda že je konstrukčně dál a má plinulejší chod a výkon v základu taky není k zahození a vzhledem k tomu že favorit je o 200kg lehčí je to opravdu změna.A co říkáš tomu , že již teď v základu a ještě k tomu řádně neseřízený zvládá z 0 na 100 za 9 - 9,5 s. Záleží na vlhkosti a teplotě vzduchu. Já jsem s tímto docela myle překvapen. Dále pak pružnost velmi dobrá. Jo a to zapalování celkem jednoduché není problém poslat návod celkem malé úpravy a je tam . Jen to pořádně vyladit. Teď ještě chystám oturbování tohoto motoru tak uvydím.[/b]


Konstrukčně dál??než co?? vykonově to má 44kW nebo 50kW....Docela bych chtěl vidět jak to ještě ne pořádně sladěný dělá těch 9s. Až to vyladíš tak to typuju na 8s a s turbem tak na 5s až 6s.

Autor:  Návštěvník [ 3.3.06, 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

RK píše:
Nejdříve bych ladil ý a í a potom turbo. Na tenhle motor pasovat turbo je tak rozsáhlá úprava, že asi nevíš do čeho jdeš. Jiný svody, jiný sání, s karbecem to asi taky nepůjde - bude to chtít stříkačku, jiný kompresní poměr atd. A vůbec nevím proč tam chceš dávat turbo když máš zrychlení za devět což je srovnatelné s Octávií RS 1.8T 132 kW. Trošku bych více přistál nohama na zemi a nedělal trubky z lidí co to tady čtou.


No asi máš s tim í ý pravdu ale jinak to je tak všechno.
A s tím turbem docela pohoda.
Vyzkoušeno již na mrtvé Š 120 a docela slušně to maká i na karbec tato zkušební škoda žrala víc olej než benzín jela max 110 km/h a po oturbování reagovala na sešlápnutí 2 gumováním a řazaní 3 ještě hvízdla.
Jo a to turbo na 120 bylo navíc z nafťáku Opel
Tak ještě chvíli studuj to i a y a nepoučuj tady nemáš na to asi.

Autor:  Návštěvník [ 3.3.06, 17:41 ]
Předmět příspěvku: 

RK píše:
Zajímalo by mě, proč cpeš do favorita tenhle motor, který má vyšší objem pouze tím, že má vyšší zdvih a nikoliv větší vrtání a taky by mě zajímalo, jak řešíš zapalování? Ptám se proto, protože by mě zajímala výhoda tohoto motoru před upravenou 1.3 z favorita.


nevím je to asi zázrak ale upravenej Fa motor na mě nestačí - odzkoušeno
jo a měl vačku setrvák řemenici hlavu i s ventily - vše upraveno a nic na rozjezdy pa pa pa
Ale neříkám že my to jezdí 200 avšak 160 nou problém stejně mám radči zatáčky a na ty to bohaťe stačí

Autor:  Petr [ 3.3.06, 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Petr

Zalezi kolik toci ten motor a jak rychlou mas skrin. Zatacky ale take nejsou nejsilnejsi strankou Fava-ve srovnani s dnesnimi modely, ve sve dobe to bylo celkem dobre.

To RK-proc by neslo turbo na karbec?! Podivej se treba na R5GTE, nebo R9/11 s tim samym motorem(1.4 OHV turbo cca 110-115 k) tak okolo roku 88-maji jednoduchy karb-tusim Solex.Nebo treba R5Alpine z roku cca 83-zase 1.4 OHV turbo karbec-asi 108 k dvojity Weber- tak proc by to neslo?!Tyhle auta jezdi i pres 200.Spousta tech motoru lita jeste do dneska a jak jezdej :D :D :D ...kdejaka oktavka si pak neskrta-oktavky sice maji i silnejsi motory,ale jsou moc tezke ...a pak ten rozjezd :(
A to s tim turbem a 120 je taky pravda,akorat ze na par nadrzi benzinu ti to "sezere" a zlikviduje i 1 motor :lol: ta klika toho tam fakt moc nevydrzi :(

V cem je ale ten motor konstrukcne dal nez Favo?Ma snad akorat vetsi zdvih a nekdo tu psal ze snad i hydraulicky zdvihatka.Ten zdvih muze mit trochu vliv na velikost a prubeh vykonu a kroutaku.

Prestante se tu hadat co je a neni mozny :? a dej nam do placu naky namereny hodnoty az je budes mit at utnes vsechny dohady-jsem na to celkem zvedavej jak ti to pojede 8) Jak se to chova v nizsich a strednich otackach(normalni provoz)-je to pruznejsi nez Favo?Asi jo. A co spotreba? Zajimaji me fakta 8) Drzim ti palce a dej brzy vedet 8) !

Autor:  Návštěvník [ 3.3.06, 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Petr

Motor točí 7,2 tis
převodovka použita z formana
fa se sice naklání , ale na suchu neurveš jede po dvou a to nemám podvozek . Je to taková koza , ale já jsem zvyklí a opravdu dá zabrat i mnoha novým autům se silnějšímy motory a jinou cenou :D
Fabie je hlavně v kleci a je pevnější a tím i plynulejší a rychlejší nástup
Jiná klika ..... atd je toho trochu víc i materiály jiné
Jede to jak jsem psal 9 - 9,5 s z 0na100
Pružnější o moc !
V nízkých a středních ot klidný chod při sešlápnutí do 3 rychlostního stupně při 2500ot supr nástup
Často srovnáváme s peugeot 205 1,9i Fa jasně 1
Srovnáváno s opel kadet 1,8i Fa jasně 1
S oktávií 1,9TDi - i do kopce . na rovině Fa jasně 1 , do kopce vyrovnáno
Spotřeba max 8,5l na 100km

Autor:  Návštěvník [ 3.3.06, 22:51 ]
Předmět příspěvku:  J. Novák

Anonymous píše:
Motor točí 7,2 tis
převodovka použita z formana
fa se sice naklání , ale na suchu neurveš jede po dvou a to nemám podvozek . Je to taková koza , ale já jsem zvyklí a opravdu dá zabrat i mnoha novým autům se silnějšímy motory a jinou cenou :D
Fabie je hlavně v kleci a je pevnější a tím i plynulejší a rychlejší nástup
Jiná klika ..... atd je toho trochu víc i materiály jiné
Jede to jak jsem psal 9 - 9,5 s z 0na100
Pružnější o moc !
V nízkých a středních ot klidný chod při sešlápnutí do 3 rychlostního stupně při 2500ot supr nástup
Často srovnáváme s peugeot 205 1,9i Fa jasně 1
Srovnáváno s opel kadet 1,8i Fa jasně 1
S oktávií 1,9TDi - i do kopce . na rovině Fa jasně 1 , do kopce vyrovnáno
Spotřeba max 8,5l na 100km

Autor:  Petr [ 4.3.06, 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Petr

Toci 7.2 - to je seriova Fabia 1.4 MPi, nebo na to mas nejaky upravy? Ten motor ma oproti Favu jen vetsi zdvih, takze by spis mel tocit mene, ne?Predpokladam, ze to ve Favu ale nema omezovac jako Fabia.To se ten motor tak toci s lehkosti, nebo uz ho dres naplno? Jo a mozna je to jen blbina, ale napadlo me, ze Cedrych o Favu pise, ze rozdelovac muze tocit max. 3.000, ty ho tocis 3.600, tj. +20% navic - elektricky to asi zvladne, ale aby se nezadiraly mosazna pouzdra v nem. :(

Taky pises, ze: Jiná klika ..... atd je toho trochu víc i materiály jiné -klika ma jen vetsi zdvih,nebo jeste neco? A jake materialy na cem jsou jine?To me zajima,Fabii neznam.

Jestli je to s pruznosti a zrychlenim tak jak pises,tak je to super 8) a ta spotreba je pri techto hodnotach taky dobra.

K tem karbum-projed na netu stranky o Kadettech,Golfech, Fordech-Sirky a Escorty a tam se dozvis u ktereho modelu byl jaky karb. Udelas si tim hrubou predstavu ktery model auta te bude zajimat-obcas tam byva i neco naskenovane. Co tam nenajdes, tak zajdi do nejakeho vetsiho knihkupectvi (nevim odkud jsi, ale v Praze treba Luxor na Venclu) a podivej se do knizek rady"Jak na to"format A4-vydava to snad Kopp Ceske Budejovice (-co knizka to asi 600 Kc :? )k temto autum a tam se dozvis zbytek. Jinak s tim turbo+karb zkusenosti nemam, me ty karby zajimaly sveho casu jen kvuli lepsimu plneni motoru(=vetsi dira pro LPG), aby to na LPG aspon trochu jelo. Hlavne neber od Pierburgu model tusim 2EE-tenhle karb je Ecotronic = ma elektronicke ovladani-i v chytrych knizkach o Favu autori priznavaji, ze to bylo jen kvuli lepsim emisim, jinak to akorat jen vic zralo a o dost hur jelo a pry se to i dost sr*lo.Tenhle karb je jak v provedeni pro Favo 1.3(mensi difuzory) tak pro ty motory 1.6-1.8(vetsi difuzory). Vsechny Pierburgy(vcetne licencnich LeKRu)jsou si hrozne podobne a jsou stejne velke,lisi se jen detaily a velikostmi difuzoru-pro to turbo vem asi co nejvetsi.

Autor:  J.Novák -pepafavo [ 4.3.06, 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Odpověď

Sériová fabie to opravdu je , jen je postavená na karbec a žádnej vstřik , rozdělovač z fáva ,
jediné vylepšení - leštěné kanály,svíce kulaté jiskřiště a karbec otevřen na max aprávě ten karbec ještě nic moc ještě tomu trochu chybí měl jsem ho už 3x na válcích a víc z něj už nedostanu tak proto potřebuji jinej kterej bude mít ještě rezervu a snese turbo
Jinak poznatky a kylometry najeté ne tomto motoru jsou zatím jen samá pozitiva opravdu překvapil

Autor:  RK [ 4.3.06, 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

Těch devět sekund jsem myslel, že je ta největší hovadina v tomhle článku a pak příjde 7200 ot/min se sériovou vačkou, to by mě zajímalo proč to točit tak vysoko, když tam ten motor už nemá dech a výkon. Pokud tam je sériová převodovka, tak jak byla z fabriky a říkáš, že ti to jede 160, pak zrychlení určitě není 9 s. Já mám ve favoritu motor 1.6 s úpravou na 100 HP pri 6200, převodovka 4,22 max. rychlost cca 175, zrychlení 10,5 s ( kola 205/40 ZR 17) , to jsem se na to měl vyprdnout a sehnat na vrakáči motor z fábie za 6000,-, žádný rozsáhlý úpravy a měl bych tam 0-100 za 9s, no sakra že mě to nenapadlo hned:-)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/