Problematika: sanie a výfuk a športový filter
Autor |
Zpráva |
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Problematika: sanie a výfuk a športový filter
Zdravím chalani. Som tu opäť. Mám hneď dve diskutabilné otázky. Keď sa dáva športový filter na favorit, čo sa má spraviť s tým čidlom vzduchu vo vzduchovom saní? A načo slúži tá plechová (či aká) trubka čo ide z výfuku naspäť do sania - myslím tým, či je možné ju vynechať. Mám ten športový filter, ten gulatý. Chcel by som ho nasadiť ale vrch filterboxu musí ísť dole. Vyzerá to nejako podobne ako tento chalan má spravené a mám ten istý filter... http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... e39162d7ffTen chlapec tam taktiež nemá tú trubku a vývod z ventilového priestoru (tú hadičku) má zapojenú v podstate len navoľno... nie uzavretú vo filterboxe. Proste by som bol rád ak by som toto zostavenie pochopil, lebo ten istý filter mám... Vie niekto poradiť?
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
4.10.11, 12:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
Kdyby si koupil sportovní vložku do origo filtrboxu, uděláš líp. Kde budeš brát studený vzduch?
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
4.10.11, 13:01 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Problematika: sanie a výfuk
športový filter môže byť, má menší odpor vzduchu, ale ak to má mať seriózny význam treba upraviť aj priebeh zapaľovania a prípravu zmesi. A samozrejme ak má ľahší prítok, musí mať ľahší aj odtok... takže v skratke, Športový filter je vhodný ako súčasť úpravy motora, samostatný filter ti zmení zvuk ( tým sa ti bude zdať že zvýši výkon, ale reálne môže výkon aj znížiť ).
Odvetranie kľuky môžeš zapojiť cez taký malý športfiltrík, alebo to jednoducho odviesť do malej fľašky...
niekde som videl ako to odvádza do takej plastovej nádobky kde bola taká drátenka ako na riady ( samozrejme kovová ), dokázalo sa v tom nachytať slušné množstvo oleja, ale neviem či to skôr nevypovedá o stave motora...
Čidlo vzduchu, je iba termostat ktorý riadi teplotu nasávaného vzduchu kôli emisiám, keď chceš výkon môžeš to vyradiť, je t dané objemovou rozťažnosťou plynov...
na tých fotkách je ten filter vážne zaujímavo... neviem či sa to aj nedotýka kapoty...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.10.11, 13:02 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
MATTESS píše: Kdyby si koupil sportovní vložku do origo filtrboxu, uděláš líp. Kde budeš brát studený vzduch? Studený vzduch budem brať z kapoty. Vyrežem dieru v tvare obdĺžnika... veď to poznáte. Mám tú mriežkovanú krytku čo sa dáva na kapoty pre lepší prísun vzduchu. Viem že niektorý si to dávajú namiesto kde saje vzduch pre kúrenie do kabíny. Ja to dám niečo pred karburátor. Dúfam že to nebudem moc škaredé....
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
4.10.11, 13:23 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Problematika: sanie a výfuk
michalkatka píše: ...A samozrejme ak má ľahší prítok, musí mať ľahší aj odtok... Ako si to presne myslel ten ľahší odtok. Úpravou výfuku a zvodov? Myslíš tým to prebrúsenie pre ľahší prietok splodín - kde sa napájajú výfukové zvody? michalkatka píše: Odvetranie kľuky môžeš zapojiť cez taký malý športfiltrík, alebo to jednoducho odviesť do malej fľašky... Tá malá hadička čo ide ztade kde sa nalieva olej je len ako odvetranie? Tak to som myslel že je to niečo vážnejšie... michalkatka píše: Čidlo vzduchu, je iba termostat ktorý riadi teplotu nasávaného vzduchu kôli emisiám, keď chceš výkon môžeš to vyradiť, je t dané objemovou rozťažnosťou plynov... Ale ak to vyradím, tak vyradím aj tú trubku čo ide z výfukových zvodov... nespraví to nič zlého? Samozrejme viem že obohacovanie a zapalovanie bude treba nastaviť možno ináč... S tým počítam... A čo potom s tou trubkou? Dám preč a nechám ten otvor vzadu navoľno? michalkatka píše: na tých fotkách je ten filter vážne zaujímavo... neviem či sa to aj nedotýka kapoty... To som našiel len tak omylom keď som hľadal akoby som ten filter mohol napojiť... Takto sa mi to zdá byť jednoduché napojenie... Dík
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
4.10.11, 13:32 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
to je na dlhé písanie, prísun vzduchu, musí byť v rovnováhe s odvádzaním spalín, jedna vec je vylepšiť prietok zväčšením kanálov, vytvarovaním, zabrúsením hrán kde sa vzduch prípadne spaliny môžu víriť, výfuk má ďaľšie špecifikum - odpor, čo je odpor ktorý kladie spalinám odchádzajúcim z motora, to je tiež veľmi dôležité...
tá hadička je odvetranie kľukovej skrine, odvetráva olejové výpary do sania ktoré spaľuje, tým by mal byť motor ekologickejší...
ak vyradíš termostat nasávaného vzduchu ani to nepaostrehneš, ale musíš to rozobrať a namiesto toho tremostatického valca vraziť šroub, potom bude klapka stále otvorená na prísun vzduchu spod nárazníka, čo v tom prípade nemá žiaden význam lebo ak dáš ten filter chceš dať priamo na ústie karbecu tak je to mimo...
s náporovým saní pozor, karburátor je stavaný na okolitý atmosfóricky tlak a saje si vzduchu aj paliva koľko potrebuje, keď urobíš náporové sanie tak to nemusí robiť dobre...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.10.11, 13:52 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
Další který si myslí, že jen tímhle a tzv. náporovým sáním něco vylepší. Není to tak dávno co tady byl odkaz na výpočty kolem onoho náporového sání u karburátorů resp. atmosfericky plněných motorů a výsledek byl takový, že do rychlosti cca 150 Km/h to nepřineslo vůbec žádné zlepšení. A jinak s tím předehřívačem nasávaného vzduchu... Pokud tak míníš jezdit i v zimě pak počítej s tím že může docházet k námraze karburátoru při teplotách kolem 0° a vysoké vzdušné vlhkosti. Není to pravidlo to je pravda, ale docházet k tomu může a před zavedením jakéhokoliv vyhřívání karburátoru ať už pomocí teplého vzduchu nebo elektricky k tomu v dřívějších dobách docházelo hodně často. Jen tak pro srandu tam to předehřívání vzduchu není a na zamrzávání karburátoru ti nepomůže ani vyhřívané sací potrubí to má zase trochu jiný účel.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
4.10.11, 14:36 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
Budem ho pravidelne striekať protinámrazovým mazivom.... Viem že také nejestvuje. Ja len tak čo na to povieš... Neide mi o nejaký super výkon. Ten som cítil na alfine a som si vedomý že z fava taký nedostanem nikdy... Aspoň ja osobne nie. Včera som všetko spravil. Len ráno trochu ťažšie išiel ale po zohriatí to len tak svišťalo pískalo. (Myslím tým ten nasávaný vzduch je krásne počuť. Už len kvôli tejto zmene sa to oplatilo spraviť. Teraz ma trápi výfuck-ová zostava. Stredná časť výfuku - rezonátor či čo, je úplne zhnilá a spôsobuje to obrovský rachot. To už nepozvára nikto lebo je komplet hrdzavý, a keď som doň včera udrel tak som jakoby počul vnútri odlámané kúsky vnútorností. Nemáte niekto výkres na tú rezonančnú časť výfuku? Skúsil by som si to doma vyrobiť. Aj s nejakými úpravami.
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
5.10.11, 08:53 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
to si chod kupit, pretoze to nevyrobis. ma to dvojitu stenu a medzi stenami je sklenna vata. aj ked suntovejsie kusky maju stredovy tlmic len jednostenny (patricne viac to potom huci a ovela skor sa ten tlmic rozpadne).
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
5.10.11, 08:57 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
Clovece najskorej si daj auto do 100% poriadku a potom vymyslaj taketo kraviny. A este nez zacnes odporucam studium fyziky. Idealne fyziku plynov a princip spalovacieho zazihoveho motora.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
5.10.11, 09:03 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
Darky nesranduj. To aby som si preštudoval termodynamiku ešte predtým než pôjdem zavárať lečo. Poraď niečo... kde zoženiem ten výkres alebo náčrt? Mám aj nerez materiál, aj trubky, aj sklennú vatu. Googlujem to už od rána a nikde nič....
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
5.10.11, 10:43 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
No, tak potom nevies pouzivat bud google alebo hlavu. Ani som sa googla nedotkol a nasiel smo tu odkaz napr na: http://www.skoda-felicia.profitux.cz/do ... a_gray.pdf Kde sa o upravach motoru pise kopec veci a je to pouzitelne ne hociktory 8k OHV motor od skodovky.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
5.10.11, 14:19 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
vykasli sa na cely rezonator, navar tam miesto neho trubku, zadny tlmic nechaj original, nieje to ziadny strasny rachot, iba trosku krajsi zvuk na volnobehu, vo vyssich otackach sa to straca...
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
5.10.11, 17:13 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
darklord píše: No, tak potom nevies pouzivat bud google alebo hlavu. Ani som sa googla nedotkol a nasiel smo tu odkaz napr na: http://www.skoda-felicia.profitux.cz/do ... a_gray.pdf Kde sa o upravach motoru pise kopec veci a je to pouzitelne ne hociktory 8k OHV motor od skodovky. Díkes, to mi pomohlo....
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
7.10.11, 11:54 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Problematika: sanie a výfuk a športový filter
BORISROSSI píše: vykasli sa na cely rezonator, navar tam miesto neho trubku, zadny tlmic nechaj original, nieje to ziadny strasny rachot, iba trosku krajsi zvuk na volnobehu, vo vyssich otackach sa to straca... A takto to aj skončí... Diky. Mimochodom, ako ten origo rezonator funguje?
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
7.10.11, 11:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|