Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zhasnul,... a už nenatočím
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=27866
Stránka 1 z 2

Autor:  HraVol [ 25.10.11, 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Zhasnul,... a už nenatočím

Zdravím,nevím zda jsem špatně hledal nebo to tu není.Tak jsem se zaregistroval a ptám se.Mám Feldu1,6Mpi r.v. 1999, zatím v pohodě.Asi 120 000 km, opečovávaná,spokojenost až do dneška.Ráno jsem natočil v pohodě na poprvé jako vždy, dojel asi tak 60m k bráně u baráku.Tam to lehce škublo a zhasnul motor.Nejprve jsem si vynadal do amatérů (co takhle vyhodit rychlost?) a šel otevřít.Po návratu děs.Byl tam neutrál.Ne a ne natočit.Baterka 100%,(benzin tam fakt je!!),motor se točí bez jakékoliv snahy byť jen malonko naskočit.Můžete mne nakopnout , kde hledat? Servis je přes 30 km daleko;I palec se jeví OK raději jsem ošistil vč kontaktů rozdělovače, výsledek je to samé.Dotazy rád zodpovím.Děkuji apřeju pěkný večer.

Autor:  CROWACK [ 25.10.11, 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

klasickej postup, buď není co zapálit, nebo není čím zapálit.
no a nebo diagnostika

Autor:  Capricorn [ 25.10.11, 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

Přesně jak píše Křovák... A jestli nevíš co a jak a nemáš představu o funkci různých částí a prvků tak tady máš dílenskou učební pomůcku Škoda k tomuhle motoru http://www.uloz.to/4260086/12-1-6l-mpi-1av-felicia-pdf (nejde o dílenskou příručku).

Ale napřed bych zkusil jiskru jelikož zapalovací modul je docela silnou bolestí 1,3 BMM a 1,6 MPi a stačí mikroprasklina a vlhkost ve vevnitř a modul může odejít buď z částí nebo komplet tak že se nedá ani natočit. (I když je pravda že pokud nebude jiskra může to být i Hallův snímač otáček v rozdělovači, ale ten se tak nekazí jak u 1,3 které ho mají na převodovce)

Autor:  ventYl [ 25.10.11, 18:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

bud vytiahni sviecku, poloz ju o blok a s pomocnikom startuj, ci hadze iskru, alebo po dlhsom stani (vypnute zapalovanie) v dostatocnom tichu zapni zapalovanie ci od zadnych sedaciek nebudes pocut tiche vrcanie (vrcanie je v poriadku, je to palivove cerpadlo, ktore tlakuje palivovy system). ak to nehadze iskru, alebo nevrci, tak zavadu mas jasnu (zapalovaci modul / palec rozdelovaca / palivove cerpadlo).

Autor:  HraVol [ 25.10.11, 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

Děkuji , už jsem si manual stáhnul,(při CDMA skoro půl hodiny),také ostatním díky.Zatím jdu studovat a sledovat další nápady a návrhy.Určitě dám vědět co a jak , .....

Autor:  HraVol [ 26.10.11, 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

Zdravím,tak PH jdou,čerpadlo zavrčí.Takže spalovat co je.Ale jiskra není.Palec očištěný,ale tam to asi nebude,když to kleklo tak naráz.Nechám-li zapnutý klíček, zapal. cívka se ohřívá.Jak ji vyzkoušet?Mluvím o zapnutí, ne o poloze startování! A může to být imobilizer? Jak na to přijdu? Ale nejdřív bych se věnoval cívce.Tak díky dopředu všem, doufám, že na to společně přijdeme, byla by to paráda !!

Autor:  fatal [ 26.10.11, 11:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

Zapalovací cívka se zahřívá? Tak to bych viděl na elektroniku zapalování. Dokud se motor netočí, nemá do cívky jít proud.

Autor:  john simple [ 26.10.11, 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

cívka je přece pod proudem vzdy, když je zapnuté zapalování

Autor:  fatal [ 26.10.11, 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

Nebavíme se o 742 z 70. let. :wink:

Autor:  john simple [ 26.10.11, 12:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

tak nevim, jak u felicie, ale předpoklad je, že když se motor točí, že už na civce musí být napětí

Autor:  fatal [ 26.10.11, 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

Zapalování řízená z jednotky mají mít konstantní dobu plnění a tedy proud cívkou jen když je potřeba...

Autor:  Capricorn [ 26.10.11, 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

john simple: Ale to jo pokud máš nastartováno tak jistě. Ale tady je myšleno pouze sepnuté zapalování a v tomhle případě to funguje tak jak psal fatal a to už od Favorita a jeho bezkontaktního tranzistorového zapalování.

HraVol: Taky bych to asi viděl na tu výkonovou část modulu. Ještě tu jiskru zkus. Vytáhni pojistku čerpadla (aby se případně nedostal benzín do katalyzátoru - nevím teď z hlavy která pojistka to je viz manuál) a vytáhni středový VN kabel z rozdělovače (ten co jde z VN modulu do rozdělovače) a přidrž ho cca 10 mm od hlavy nebo bloku motoru (např. izolovanýma kobinačkama abys měl jistotu) a někdo ať ti zkusí zastartovat. Musí přeskakovat namodralá silná jisrka. Jestli na tuhle vzdálenost přeskakovat nebude a třeba jen na nižší a jen sotva viditelná narůžovělá jiskřička pak je to špatný.

Autor:  p.s. [ 26.10.11, 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

na cívce by měl po otočení klíčku proti kostře naměřit plus 12V a to na pinu 3
pin 2 minus impulsy s počítače
pin1 napojen na kostru vozu
pokud se ta cívka ohřívá počítám že je k.o.

Autor:  fatal [ 26.10.11, 23:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

Cívka se za běhu zahřívá, to je normálka. Ale při stojícím motoru se zahřívat nemá.

Autor:  HraVol [ 27.10.11, 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zhasnul,... a už nenatočím

Zdravím všechny.Takže malý souhrn:Na pinu 3 je 12,8 Volt, jiskra proti kostře = nula.Tak jsem modul(ohříval se po sepnutí klíčku, ne při startování) vymontoval a zespodu je vidět, sice nevýrazná, prasklina , ale je tam.Tak tam vrazím nový,jen co ho seženu, a dám Vám vědět.Zatím VŠEM děkuji za pomoc.Hezký prodloužený víkend !!

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/