Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Zimní starty skoda 120LS https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=279 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Pupa [ 28.2.06, 11:58 ] |
Předmět příspěvku: | Zimní starty skoda 120LS |
Pánové poraďte při studených zimních startech mi to startuje až na třetí pokus a to tak na dva válce ostatní se přidají po chvilce.Spatna vule na ventilech? A ještě se mi stalo že při -6 stupních mi to chciplo i na sytič a nechtělo se to na něj udržet.Žádám o rady Pavel 774840951 |
Autor: | Šemik [ 28.2.06, 12:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vyměnil bych svíčky, palec, hlavici, kabely, správně nastavil odtrh a předstih, podival bych se na stav baterie, očistil elektrické kontakty (baterie, startér, .....) případně ještě vyčistil karburátor. Mimochodem, než startuješ, napumpuješ ručně benzín do karburátoru? |
Autor: | Pupa [ 28.2.06, 13:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Vyměnil bych svíčky, palec, hlavici, kabely, správně nastavil odtrh a předstih, podival bych se na stav baterie, očistil elektrické kontakty (baterie, startér, .....) případně ještě vyčistil karburátor. Mimochodem, než startuješ, napumpuješ ručně benzín do karburátoru? Co se týká elektro částí tak je vše OK měl jsem to v práci na emisích a žádné problémy s pálením CO =2, CO2 =170 Baterie nová úpřed zimou stará klekla, startér je z Felicie,Benzín je v zimě podmínkou napumpovat. Obávám se spíše, že problém bude v karburátoru. Jak je sytič uchycen 4 šrouby na karbecu tak z levé strany je v mistě spojení čisté místo na karburátoru jako by tudy procházela směs ven, či benzin.Jinak je karbec jak čuně ale v tomto místě je jak nový.Start je špatný jen studený teplý je na cvrnknutí klíčkem. Zkusím dát mezi karbec a sytič papírové těsnění snad to nebude ničemu vadit.Dále mě napadl problém zmrzlé vody někde na tryskách. |
Autor: | Oldřich Starý [ 28.2.06, 13:50 ] |
Předmět příspěvku: | Amatérský "paltest" |
Šemik píše: Vyměnil bych svíčky, palec, hlavici, kabely, správně nastavil odtrh a předstih, podival bych se na stav baterie, očistil elektrické kontakty (baterie, startér, .....) případně ještě vyčistil karburátor. Mimochodem, než startuješ, napumpuješ ručně benzín do karburátoru? No já bych začal těma ventilama, když na startu spolupracují jen 2 válce. Nevím co ses už s tím autem pokoušel dělat, takže je zbytečné něco vyjmenovávat. Pak se mi osvědčil takový "paltest" který spočívá v tom, že při běžícím motoru postupně vyndaváš z rozdělovače VN kabely vedoucí ke svíčkám. Vždy jen jeden ven, pak vrátit a další ven, vrátit, atd... Absence aktivní činnosti každého válce se musí projevit stejně. Ten kabel, který když vytáhneme a nic moc se na běhu motoru nestane, patří nejslabšímu válci (bez komprese), který stojí za pozornost (ventily, svíčka). Naopak pokud otáčky výrazně klesnou a motor běží trhavě nebo zhasne, jde o válec, který maká dobře, má dobrou kompresi a protože nepracuje, tak tou kompresí brzdí. Kabely vytahujeme izolovanými kleštěmi a v rukavicích. Případná el. rána je velmi nepříjemná, zvlášť u favoriťáckého zapalování. Izolace kleští je do 500V, na kabelech je víc, ale vzhledem k tomu, že kabel má taky izolaci a po vytažení kabelu je tento bez napětí, mělo by to stačit. Kleštěma se netahá přímo za kabel, ale za koncovku. Předtím je třeba ověřit (na stojícím motoru) jestli jdou kabely volně vytáhnout, protože v opačném případě hrozí nadzvednutí víčka rozdělovače a točící palec by tam nadělal pěknou paseku. Kdyžtak víčko přidržíme nevodivým klackem. |
Autor: | Šemik [ 28.2.06, 14:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tim netěsnícím víkem sytiče by to mohlo být, to je dosti pravděpodobné. Ješte mi to nedá a musim se zeptat proč se bojíte vytahovat zapalovací kabely holou rukou???? Ta izolace je tam přeci tlustá dostatečně, ránu nedostanete (pokud tedy nesaháte přímo do otvorů v hlavici). U svého rapida kabely taham taky jenom holou rukou a ránu jsem ještě nedostal. Ale to jen tak na okraj |
Autor: | Pupa [ 28.2.06, 14:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Amatérský "paltest" |
No já bych začal těma ventilama, když na startu spolupracují jen 2 válce. Nevím co ses už s tím autem pokoušel dělat, takže je zbytečné něco vyjmenovávat. Pak se mi osvědčil takový "paltest" který spočívá v tom, že při běžícím motoru postupně vyndaváš z rozdělovače VN kabely vedoucí ke svíčkám. Vždy jen jeden ven, pak vrátit a další ven, vrátit, atd... Absence aktivní činnosti každého válce se musí projevit stejně. Ten kabel, který když vytáhneme a nic moc se na běhu motoru nestane, patří nejslabšímu válci (bez komprese), který stojí za pozornost (ventily, svíčka). Naopak pokud otáčky výrazně klesnou a motor běží trhavě nebo zhasne, jde o válec, který maká dobře, má dobrou kompresi a protože nepracuje, tak tou kompresí brzdí. Kompresi jsem měřil na teplém motoru a je 9,5 na všech valcích, za studena jsem to nezkoušel neboť u paneláku v těchto mrazech skoro nemožné. Ale jde to jen na dva vyloženě hned po startu asi tak 5-10 vteřin já bych to přisuzoval spíše problému přísunu paliva.Pak se to hned srovná. |
Autor: | Pupa [ 28.2.06, 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Tim netěsnícím víkem sytiče by to mohlo být, to je dosti pravděpodobné. Ješte mi to nedá a musim se zeptat proč se bojíte vytahovat zapalovací kabely holou rukou???? Ta izolace je tam přeci tlustá dostatečně, ránu nedostanete (pokud tedy nesaháte přímo do otvorů v hlavici). U svého rapida kabely taham taky jenom holou rukou a ránu jsem ještě nedostal. Ale to jen tak na okraj Souhlas kabel bez problému rukou a kabely také mohu vyřadit jelikož mám drátové a ne uhlíkové. |
Autor: | Mirec [ 28.2.06, 14:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Vyměnil bych svíčky, palec, hlavici, kabely, správně nastavil odtrh a předstih, podival bych se na stav baterie, očistil elektrické kontakty (baterie, startér, .....) případně ještě vyčistil karburátor. Mimochodem, než startuješ, napumpuješ ručně benzín do karburátoru? Este by som skontroloval rozvodovu retaz, ci nie je moc vytahana ... |
Autor: | Pupa [ 28.2.06, 14:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mirec píše: Šemik píše: Vyměnil bych svíčky, palec, hlavici, kabely, správně nastavil odtrh a předstih, podival bych se na stav baterie, očistil elektrické kontakty (baterie, startér, .....) případně ještě vyčistil karburátor. Mimochodem, než startuješ, napumpuješ ručně benzín do karburátoru? Este by som skontroloval rozvodovu retaz, ci nie je moc vytahana ... To je zbytečné popisoval jsem jak vypadají emise a na nich by se řetěz projevil. Nebyly by v tak dobrem stavu. |
Autor: | Šemik [ 1.3.06, 11:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Určitě to bude tím nětěsným sytičem Možná lepší než nějaký těsnění bude sehnat nový těleso sytiče nebo odkud ti to tam teče. Na vrakovištích a bleších burzách je toho požehnané množství, třebaže většinou i s celým karburátorem |
Autor: | Pupa [ 1.3.06, 11:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Určitě to bude tím nětěsným sytičem Možná lepší než nějaký těsnění bude sehnat nový těleso sytiče nebo odkud ti to tam teče. Na vrakovištích a bleších burzách je toho požehnané množství, třebaže většinou i s celým karburátorem Včera jsem to rozebral a co nevidim voda na tom šoupěti na sytič.Tak jsem to vysušil z pijáku jsem vystřihl těsnění a složil jsem to. Ráno bylo -6 tak jsem ručně ani benzín nečerpal a start proběhl na podruhé a na všechny válce jak má být.Auto bych řekl že i o poznání jede lépe.Změnil se i trochu zvuk mohlo to byt syčení i sytiče.Jen záhadou je mi ta voda na benzín bych to asi nesváděl, beru tam již 10 let a nikdy žadnej problém.Spíš bych to viděl na tu netěsnost u sytiče asi to sálo vzduch a pak se to asi vysráželo.Uvidíme jestli budou ještě větší mrazy jestli se mi potvrdí že se oprava zdařila |
Autor: | rsvancara [ 1.3.06, 22:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Tim netěsnícím víkem sytiče by to mohlo být, to je dosti pravděpodobné. Ješte mi to nedá a musim se zeptat proč se bojíte vytahovat zapalovací kabely holou rukou???? Ta izolace je tam přeci tlustá dostatečně, ránu nedostanete (pokud tedy nesaháte přímo do otvorů v hlavici). U svého rapida kabely taham taky jenom holou rukou a ránu jsem ještě nedostal. Ale to jen tak na okraj Favorit zapalovani dokaze hodit jiskru i pres izolaci, pokud neni pripojeno ke svicce, je to sakra neprijemna vec, vim o cem mluvim |
Autor: | Pupa [ 1.3.06, 22:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Favorit zapalovani dokaze hodit jiskru i pres izolaci, pokud neni pripojeno ke svicce, je to sakra neprijemna vec, vim o cem mluvim [/quote] To jsou ty laciné uhlíkové kabely. |
Autor: | ŠádeMan [ 2.3.06, 19:38 ] |
Předmět příspěvku: | podpalený ventil nebo neco určite |
no spiš bych řek že bude bud netesnit ventil který se po zahráti utesní diky roztaznosti - hledej zavadu ve spalovacich prostorech jestli mas kompresi 9.5 a to po zahřati tak to neni žádná sláva a nemaš nahodou už příliš staré a nebo zasviněnné svíčky nejakym sajrajtem ale to je málo pravdepodobný a s tim sytičem to nebude . |
Autor: | Bukaj [ 2.3.06, 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pupa píše: Šemik píše: Tim netěsnícím víkem sytiče by to mohlo být, to je dosti pravděpodobné. Ješte mi to nedá a musim se zeptat proč se bojíte vytahovat zapalovací kabely holou rukou???? Ta izolace je tam přeci tlustá dostatečně, ránu nedostanete (pokud tedy nesaháte přímo do otvorů v hlavici). U svého rapida kabely taham taky jenom holou rukou a ránu jsem ještě nedostal. Ale to jen tak na okraj Souhlas kabel bez problému rukou a kabely také mohu vyřadit jelikož mám drátové a ne uhlíkové. Kabely lze vytahovat, ale neopírejte se při tom druhou rukou o karoserii, či jinou kovovou část auta Kope to jak kůň! (izolace je možná dostatečná, ale v motorovém prostoru nebývá příliš čisté prostředí, a ten prach s olejem celkem vede) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |