Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

obecně brdění motorem
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=27949
Stránka 1 z 2

Autor:  Lister88 [ 3.11.11, 00:41 ]
Předmět příspěvku:  obecně brdění motorem

Zdravím, řekl bych asi hloupá otázka, ale třeba mi to někdo objasní :) ... když pustím plyn, brzí se motorem a u elektronicky řízených motorů, jako BMM u favorita, nebo i MPI u feldy... je spotřeba paliva 0. OK? ... ale když jedu pomaličku třeba na 2. stupeň, pustím plyn, a necham to tak, tak auto zpomaluje, až pak jede tak, že jakoby samo přidá plyn aby nechcíplo nebo co a jede pomaličku dál... je to čím způsobeno? Jako to má pak spotřebu paliva? Škodí takováto jízda nečemu? :o)

Autor:  Vít [ 3.11.11, 06:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

*při brždění motorem to opravdu palivo nespotřebovává
*pokud už je auto tak pomalé, že síla od kol nestačí na otáčení motorem s nějakými výrobcem stanovenými otáčkami, řídící jednotka orpavdu přidá, aby stroj nezdechnul a zůstaly v činnosti všechny systémy - dobíjení, posilovač řízení, brzd - závislé na chodu motoru a přitom životně důležité
*že by to něčemu škodilo si nemyslím, proto to hlídá ta jednotka, ale taky si nemyslím, že by to něco pozitivního přinášelo, ale při manévrování na parkovišti nebo cukání v koloně to klidně může takhle "samo" jet

Autor:  kwiko [ 3.11.11, 06:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

Pri brzdeni motorm riadiaca jednotka vypina vstrekovanie. To znamena ze okamzita spotreba je nulova.
Toto plati ale len ak su otacky vyssie ako 2000. Ak poklesnu, vstrekovanie davky paliva sa obnovi. Ak otacky klesaju k hranici volnobeznych otacok, RJ motora si pootvori klapku a zvysi davku paliva aby motor udrzala v chode.

Ludia to vyuzivaju na posuvanie sa v kolonach na 1,2 a aj 3. stupen.

Autor:  Lister88 [ 3.11.11, 08:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

Dík za odpovědi :) můžete mi někdo s palubnim pc, pokud si vzpomenete, změřit momentální spotrebu při takovém "pojizdeni"? :)

Jinak to samé asi platí když pro rozjezd použiji jenom spojku, bez zvýšení otáček asi ze? :))

Autor:  ventYl [ 3.11.11, 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

hej, kwiko ma ramcovo pravdu, akurat je v tom par nepresnosti.
obvod pre riadenie volnobehu sa odpaja z mojich merani uz niekde pri 1200 ot/min, pokial je pedal plynu pusteny motor neriesi okrem stabilizacie volnobehu ziadne dalsie veci.
tudiz z toho vyplyva, ze RJ je v zasade jedno, ci mas vyradene a ides na volnobehu, alebo sa posuvas v kolone, alebo decelerujes, alebo mas na kluke nasrubovaneho slona a otacas nim. jedine, co sa RJ snazi je udrzat volnobezne otacky niekde okolo 750 - 850 (obvykle cislo pre benziny) prihliadnuc na zataz (ktorou moze byt hoc aj len alternator, ale trebars aj auto posuvajuce sa v kolone).

presne na rovnakom principe funguje aj rozbiehanie sa na spojke bez plynu. ty spojkou motoru postupne zvysujes zataz a RJ sa snazi korigovat vacsi odber energie najprv zvysenim predzapalu a ak to nepomoze, tak aj pootvorenim klapky / ineho mechanizmu na stelovanie volnobehu.

Autor:  chemer [ 3.11.11, 14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

kwiko: 2000ot/min je velmi veľa. Mě šestka přidá až při 1000ot/min.

Autor:  Lamač [ 3.11.11, 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

ventyl... alebo mas na kluke nasrubovaneho slona a otacas nim... ta si zarezal :D

Autor:  CROWACK [ 3.11.11, 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

Každej motor zapíná vstřiky v jinejch otáčkách. U 1.3 BMM/MPI se obvykle udává něco okolo 2000 ot/min. Je to proto aby motor nezdechnul když se nečekaně zprudka vyšlápne spojka.

Autor:  big.jedla [ 3.11.11, 20:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

mám 1.3 s palubákem vlastní výroby a můžu říct že při teplém motoru a otáčkách nad 2tisíce se vždy při povolení plyn. pedálu vypnou vstřiky = spotřeba 0
jinak je to individuální podle aktuálních podmínek... nejvíc asi podle teploty ale i tak je to někdy proměnné... například hned po nastartování... tedy vyjedu z domu do kopce a hned sjíždím z prudkého kopce asi na 4ku při 2500 až 3000ot/min tak se palivo nevypne...
jindy při teplém motoru se vypne i při 1500ot/min... pod danou hodnotu ještě něž začne motor zdechat si jednotka začíná přidáva paliva.

je to prostě individuální a když to má člověk trošku nasledované tak se dá i bez pohledu na palubák poznat kdy se vstřiky vyplnuly = auto začne intenzivněji brzdit motorem. Při studeném motoru je to více znatelné.

Autor:  Nepér [ 3.11.11, 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

A z delšího kopce to dokonce palivo vyrábí!

Autor:  Lister88 [ 4.11.11, 00:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

krása, tolik hezkých odpovědí jsem nečekal :) ... v podstate to, co jsem věděl, jen o 90% více vysvětleno :D :)) dík:)

Autor:  novomi [ 4.11.11, 08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

Nepér píše:
A z delšího kopce to dokonce palivo vyrábí!

Aha, nádhera :lol:

Autor:  fatal [ 4.11.11, 08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

Pán mám rekuneperaci. :)

Autor:  ventYl [ 4.11.11, 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

CROWACK píše:
Každej motor zapíná vstřiky v jinejch otáčkách. U 1.3 BMM/MPI se obvykle udává něco okolo 2000 ot/min. Je to proto aby motor nezdechnul když se nečekaně zprudka vyšlápne spojka.


BMMku by som tych 2000 veril, tam je centralny nizkotlaky vstrekovac, takze chvilu trva, nez sa zmes do valcov dostane v uspokojivom stave, ale MPi by malo vypinat hooodne pod 1500 otacok. Osobne nevidim problem ani s tymi 1200 otackami (ktore robi moj tak technologicky o 10 rokov starsi mechanicky viacbodovy vstrek).

big.jedla: na dobre fungujucom motore by si nikde inde okrem miesta prechodu z deceleracie do udrzovania volnobehu nemal poznat, ze mas vstreky odpojene (napr. ak ides po rovine, mierne to autom skubne, ako sa vstreky zapnu) a ano mas pravdu, ze deceleracne otacky klesaju s teplotou. motor do cca 40 stupnov nedeceleruje vobec, pretoze by mohol zdochnut (stale musis este riesit nejake obohatenie zmesi) a navyse je to kontraproduktivne, pretoze pak sa motor od paliva neohrieva a dlhsie ostava studeny (takze vo vysledku setrenim plytvas palivo). potom od 40 stupnov sa deceleracne otacky znizuju z 2000 az na prahovych asi 1200 - 1500.

Autor:  Pavucina [ 4.11.11, 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: obecně brdění motorem

MPi opravdu zapina pri nejlepsi konstalaci v 1500, jinak je to jak tu bylo psano podle ruznych velicin to vypina jak kdy. A to mam jeste tu starsi jednotku, ta nova uz nevim jak to delala. Nemam zadny merak, ale mam tam vetsi vstriky, ktere delaji clekem rachot, takze je ihned slyset, kdy cvakaji.
BMM je trosku starsi a hlavne o dost blbejsi jednotka, takze tam ty 2000 jsou reálny ve vsech rezimech.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/