Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Škoda 100 ventilator chlazeni https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=28019 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | škodovka [ 12.11.11, 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | Škoda 100 ventilator chlazeni |
Mam pocit ze se tu uz neco podobneho resilo, ale nemuzu to najit a taky mam ten pocit ze se to stejne nedoresilo Ted k veci. Jelikoz uz jsou venkovni teploty velice nizke, napadlo me na stovce odpojit ventilator chlazeni aby zbytecne neubiral vykon... a je celkem znat rozdil, je o poznani zivejsi hlavne ve vyssich otackach Na kratke trasy naprosto v pohode, jenze asi po 20km projizdce se teplota zacala nekompromisne splhat k 90ti stupnum.... po naslednem zapnuti topeni spadla a za zbytek cesty se snahu prehrat nemela, ale precejenom clovek nema jistotu ze nekde nevyvre... No a tak jsem zacal premyslet, ze hlavne na zimni obdobi by bylo fajn nejak vyresit spinani vetraku...jako prvni jsem uvazoval nad elektrickou saharou, jenze ma moc velky odber, tak jsem ji zavrhl, i kdyz zase v zime by se zapla jen sem tam podle me by ale bylo mnohem lepsi nejak vymyslet remenici na vetraku, tak jak maji klimakompresory modernich aut, ze by se dala elektricky spinat mechanicka remenice...idealne automaticky pres cidlo teploty. Zkouseli jste nekdo neco takoveho? nejake zkusenosti ci napady? |
Autor: | Kachnis [ 13.11.11, 01:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
myslim, ze elektricka sahara neni spatne reseni, jak sam pises, sepne obcas a tech par amprer te neposere, vsak jdou jen 3 nebo 4 a spinat ji muzes pres teplotni cidlo, taky si to musez udelat 2 rychlostni, po dosazeni 80 st zapnout pomaly fuk a druhe cidlo na 85st na plny fuk. |
Autor: | Šemik [ 13.11.11, 09:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
Vetrak co bere 3A motor moc dobre neuchladi. Pokud bych tohle delal, el. vetrak na chladic vzadu, nesel bych do mensiho vetraku nez 500W, coz je pres 40A Z ceho to chces napajet? Magneton to nezvladne El. spojka na vetrak neni spatny napad, bude-li kvalitni tak nevidim problem. |
Autor: | ferrari [ 13.11.11, 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
No, chcelo by to hl. vyskúšať, ako často by ten vetrák v zime fachal...lenže čo ak sa dostaneš kdesi do dobrej kolóny? A nemal Fiat 125 elmag. spojku na vetrák? Či nejaká Lada? Alebo sa mi to len marí...ale bolo by to hl. na zimu dobré riešenie... Inak, ten nárast výkonu je citeľný... |
Autor: | michalkatka [ 13.11.11, 11:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
neviem aký ford mal priamo vo vrtuli zabudovanú termostatickú spojku, len neviem ako by to fungovalo bez náporového chladenia... |
Autor: | 21lucas [ 13.11.11, 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
myslim ze lada mela tu elektromagnetickou spojku |
Autor: | michalkatka [ 13.11.11, 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
lada má ventilátor na pevno... to čo som videl na tom forde bolo čisto mechanické, žiadna elektrika, ak sa ten stred - telo ventilátoru zohrialo od chladiča tak sa jednoducho od kľuky roztočil, inak stál, teda točil sa ale dal sa zastaviť aj rukou... |
Autor: | Šemik [ 13.11.11, 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
U Lady se to sice skutečně jmenuje elektromagnetická spojka ventilátoru, ale je to asi jen nepřesný překlad z azbuky. Ve skutečnosti to není nic jiného než el. větrák spínaný čidlem v chladiči (avšak pozor, již z fabriky přes relé :mrgeen:) U poláka to bude, domnívám se, jedno a totéž Edit: Michale, napevno to mají jen starší Lady. Od 1975 je větrák elektrický |
Autor: | škodovka [ 13.11.11, 12:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
Tolik reakci jsem ani necekal, cekal jsem spis radu typu ze to mam rozchlastat No v pripade ekektrickeho vetraku, bych asi zkusil pouzit stodvacitkovy vetrak a nejak ho tam dobastlit... jak se me Semik pta cim bych to chtel napajet, tak jsem prave doufal ze magnaton 55A by to chvilkove zvladal...myslim si ze by se to spinalo jednou za cas....rikam ono v cca -3stupnich se to stihalo uchladit samo, to jak se zacala prehrivat bylo ve stoupani kdy jsem jel na trojku... Mnohem vic se mi ale libi a prijde mi elegantnejsi ta elmag. spojka... Nevite nekdo jestli ji nejake auto ma i na klinovy remen? Nevim jak bych resil prevod na jedne remenici s klinakem a na druhe s drazkovanym remenem btw taky jsem se dozvedel ze pro stovky a embecka se delala i nejaka zimni remenice...predpokladam ze jen vetsi prumer, aby se vetrak tocil pomaleji |
Autor: | 21lucas [ 13.11.11, 12:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
Šemík > ja vim ze sme to dedovi predelavali ale uz si nepamatuju co to presne bylo |
Autor: | Šemik [ 13.11.11, 13:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
V zimě by to větrák ze 120ky nějak mohl zvládat.. ale v létě, až to budeš dojit na krev, si ani neškrtne. Proto bych tam nedával nic pod 500W, a i s 500W si nejsem zcela jist, muselo by se to vyzkoušet. Každopádně takový fukar je podmíněn silnějším alternátorem, minimálně bych to viděl na 120A pokud se nejezdí po městě, pro městký provoz bych se vůbec nebál alternátoru kolem 200A |
Autor: | goodbie [ 13.11.11, 13:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
hele to by se na konec mohlo minout zcela učinkem je jedno jestli budeš motor brzdit alternátorem jak kráva nebo vrtulí |
Autor: | Viky [ 13.11.11, 13:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
Rika se ze Skoda 100 ma aerodynamicky problem a to ten, ze pres 80km/h ma vzduch snahu proudit opacnym smerem, protoze v kapsach vznika podtlak. Dale jsem nekde cetl, ze vetrak snizuje maximalni vykon motoru o 3.5kW. Mate nekdo po ruce vetrak 3.5kW/12V Reseni tohoto problemu je zname davno, rika se mu naporove chlazeni. |
Autor: | michalkatka [ 13.11.11, 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
alebo sa na ten otvor nasávania dávalo také žraločie rebrovanie, také lamely... |
Autor: | Šemik [ 13.11.11, 16:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Škoda 100 ventilator chlazeni |
stejnosmerny 3500W motor na 12V... heh U takove stroje bych hrozne rad videl komutator a uhliky vsechny vlivy zanedbavaje : 3500/12 = 292A Privodni kabely by musely byt minimalne ze 70mmq, takhle z hlavy ani neznam zadny spinaci prvek na 12VDC ktery by to pripojoval.. a alternator 400A taky jen tak k mani jeste neni v dnesni dobe Predstava je to vsak masakralni |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |