Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
135L ztraci vykon, zhasina, cuka https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=28226 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | antoda [ 4.12.11, 11:22 ] |
Předmět příspěvku: | 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám formana 135L, takže 43kW karbec. Na jaře jsem řešil problém se zhasínáním za jízdy. Jeden garážník to vyřešil výměnou rozdělovače a seřízením předstihu. cca 3000 km poté začalo auto zase občas cukat a zhasínat. Jedno jestli do kopce, z kopce, plný plyn, nebo jen lehce sešlápnutý. Dal jsem to k jednomu šikovnému pánovi. Seřízení ventilových vůlí, výměna rozvodových tyček (byly prý zohybané). Vypodložení čehosi v rozdělovači kvůli vůli, seřízení karburátoru podle emisí a samozřejmě předstihu. Po 7000 km se začalo vše opakovat. Pro jistotu jsem dal jiné víčko rozdělovače, palec, kabely a svíčky. Samozřejmě proběhla výměna náplní a filtrů. Proběhlo opětovné seřízení předstihu, ventilů a karburátoru. Vše perfektní, ale jen cca na 150km. Poté opět cukání, ale už jen při mírně sešlápnutém plynovém pedálu-takové to "šudlání" pro udržení rychlosti (např 60 na 4). Cukání se zhoršovalo, až se s tím skoro nedalo jezdit. Výměna plováku, zjištění, že předstih musí být šoupnutej cca o 20° aby to jelo. Poté auto jelo a teď jsem ujel zhruba 100km a regulérně to za jízdy chcípne-nereaguje na plyn, přestane zrychlovat. Na volnoběhu se to projeví tím, že poklesne a při prošlápnutí plynu je jiný zvuk, hrubší, motor víc vibruje a trochu při poklesu otáček střílí do výfuku. Přiznám se, že už nevím co s tím. Nejsem mechanik, ho**o tomu rozumim a mám chuť to pustit ze skály. Odrazuje mě od toho jen fakt, že jsem do toho za poslední rok nacapl skoro 20 000 (výfuk, pneu, těsnění pod hlavou, brzdy a mnoho dalších a dalších "drobností). |
Autor: | gokralik [ 4.12.11, 12:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kabely na víčku rozdělovače jsou zapojeny správně? Co zapalovací cívka? Tu jsi zkoušel vyměnit? |
Autor: | antoda [ 4.12.11, 12:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
Kabely byly nekolikrat kontrolovany nejen mnou. A civku jsem jinou sice zkousel, ale ta byla asi vadna, jelikoz s ni to vubec nenaskocilo. Nevim co je na tom pravdy, ale nekdo mi rikal, ze pokud to s tou civkou nejak jede, tak je dobra. Proste bud ok nebo ko, ale nic mezi... Jak jsem ale psal, nerozumim tomu, jdn se ridim tim, co mi nekdo rikal. |
Autor: | Capricorn [ 4.12.11, 12:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
Tak stou cívkou to je nesmysl to ti můžu říct i já byť nejsem profík... Například mezizávitový zkrat který nejde ani změřit v domácích podmínkách jen na ociloskopu/motortesteru. Cívka se pak chová tak, že za studena jede, ale jakmile se zahřeje tak vysadí a se zapalováním je šlus. A neplatí to jen o zapalovací cívce ale i o cívce v rozdělovači ta taky dokáže pěkne pozlobit a také se u ní nedá kategoricky mluvit o tom že když auto resp. zapalovaní jede tak je OK a když ne tak je KO. |
Autor: | antoda [ 5.12.11, 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
Mám ještě dotaz, mohlo by to být způsobené poškozenou podložkou pod karburátorem? Přiznám se, že nevím, zda mám přesunout pozornost spíš k zapalování, nebo ke krmení benzínem... |
Autor: | michalkatka [ 5.12.11, 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
zlá / netesná podložka pod karbom spôsobuje hlavne problémy s voľnobehom... |
Autor: | ferrari [ 5.12.11, 21:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
antoda, napíš odkiaľ si, to chce, aby sa niekto na to kukol, ideálne niekto, kto má 100% funkčné diely, aby vedel vylúčiť problém...v tom to mám ja výhodu, bo mám viacero kusov rozdeľovačov, karbecov, indukčiek... Inak kľudne je možné, že už odišla nejaká časť zapaľovania, ktorá bola vymenená... |
Autor: | Lamač [ 5.12.11, 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
mne fáčko tiež cukalo a z ničoho nič nechcelo ísť,potom si to rozmyslelo a potom zase nešlo...príčina: v plavákovej komore karbeca sa vytvoril neviem z čoho biely sajrajt ktorý čiastočne upchal trysky...po vyčistení sa to už nikdy (chvalabohu) nezopakovalo.. skontroluj prípadne ešte kábel k indučke,s rozvodmi si nič nerobil? |
Autor: | antoda [ 5.12.11, 23:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
Co se týká toho sajrajtu v karbecu, tak tím to nebude. Karbec byl 5 dni zpět rozebranej a měnil se plovák, protože se to uchlastávalo.. Rozvody mě taky napadly, ale jsou původní, má o prd najeto a celkem dlouho to jezdilo bez problému, tak jsem si říkal, že snad budou ok. Možná se pletu, ale u řetězu bych neviděl riziko přeskočení. Jinak jsem z Prahy a pokud by se našla dobrá duše, která by poskytla možnost odzkoušení potenciálně problémových dílů k diagnostice závady, byl bych vděčný.. |
Autor: | antoda [ 6.12.11, 22:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
Podložka karburátoru je nadobro vyloučena. Sice byla úplně rozpadlá (gumová vika vydržela přesně 5 měsíců), ale po instalaci třídílné (která snad musí přežít celé auto), se problém dál vyskytuje. Auto za jízdy i na neutrál nahodile chcípá. Takže jedině pokus-omyl jestli čerpadlo, nebo cívka. Případně napadá Vás ještě něco jiné? |
Autor: | ventYl [ 7.12.11, 09:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
favoritie cerpadlo je tymto smerom takmer bezporuchove. asi najvacsia zavada co ho moze stretnut je, ze praskne membrana. to by si ale po 10000 + km mal olej nadobro zriedeny benzinom, spotrebu by si mal ako kamion, markantne by ti pribudal olej a motor by sa uz davno zadrel. ja to tiez vidim na nejaku sucast zapalovania. bud cievku, alebo sa sere zapalovaci modul. tiez by som pozrel, v akom stave su sviecky a spol. |
Autor: | antoda [ 7.12.11, 13:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
Nevím, ale ta cívka se mi pořád moc nezdá. To spíš cívka v rozdělovači. A v kombinaci s tím, že ten rozdělovač určitě už bude mít slušné vůle. Když už jsme u toho, dá se ten rozdělovač ještě nějak rozumně repasovat? Dávat dvojku za nový pal se mi opravdu příčí.. |
Autor: | Nepér [ 7.12.11, 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
S tím předstihem je to nějaké podivné. Pokud se to projevuje jen na volnoběh, může taky přerušovat napájení elmag. ventilu volnoběhu. Zohýbané rozvodové tyčky, to už musí být něco hodně špatně... než vůle přímo v rozdělovači, je vůle na ozubeném kole komínku rozdělovače. Ten se měnil, nebo jen rozdělovač? Někdy se to po cestě utrhne a palec se pak protáčí. Cukání při šudlání je moc velkým předstihem. Tohle spíš vypadá, jako by se rozdělovač otáčel, jak se mu chce. Je ta matička dotažená? Jinak z Prahy jsem, ale jako, že by se mi chtělo s někým ladit Favorita |
Autor: | antoda [ 7.12.11, 14:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 135L ztraci vykon, zhasina, cuka |
Co se týká toho zhasínání, tak se to neprojevuje jen na volnoběh. To auto zhasne v podstatě kdykoliv, klidně ve 120 v tahu, stejně tak při vyřazení na neutrál. Matička dotažená samozřejmě je, to byla jedna z prvních věcí, která podlehla kontrole. A jestli se ti nechce, nebo nemáš čas, tak se nic neděje |
Autor: | gokralik [ 7.12.11, 14:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Situace by se změnila, kdybys byl dlouhonohá blondýnka s trojkama pod tričkem. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |