Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

jakej zakl.predstih..
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2829
Stránka 1 z 1

Autor:  Kachnis [ 14.12.06, 22:21 ]
Předmět příspěvku:  jakej zakl.predstih..

ahoj tak me tak napadlo, jakej bych mel mit asi tak zakl. predstih, dneska se mi to tak nejak rozlozilo v hlave... 120LS ma mit 3-7 st. , a skoda 110R ma mit 7 +- 1 st.. a jak bych to mel mit ja a jak se to pohejbe podle paliva = jakej predstih na 95 oktanu a jesli by nebylo lepsi vic oktanu.. treba 96, 97,98... a jakej potom prestih.... ted mam predstih 5st. a palivo 98oktanu...

Autor:  slovacek.milos [ 14.12.06, 22:30 ]
Předmět příspěvku: 

když ti to vrtá v hlavě tak je nejlepší dlouhodobý výzkum, dej třeba pět základní a pak přidávej a jak ti začnou práskat ventily při přidání, tak uber, udělej si značku a přidávej po milimetrech, 95 oktanů je pěkná věc, ale když kontrolujou celnící benzínky tak snad 50% ředí, tak bych to viděl spíš nastavit co ten motor chce a ty ventily musí mírně být slyšet při přidání a pak se to ztratí miloš

Autor:  ferrari [ 15.12.06, 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Daj základný predstih...hm, keď si začínam myslieť, že nastaviť to bez stroboskop. lampy sa nedá. Nastavil som si totiž raz základný pr. podľa mňa na -9 st. (vzdialenosť kontaktov prerušovača som mal 0,4mm), prišiel som za pánom, kt dlhé roky nastavuje motory, zmeral mi to strob. a výsledok - 0 st (aj mi bolo divné, že motor neklepne. nastavil mi to

Menil som potom rozdeľovač, zasa som nastavil 0,4 ramienka, dal som -7 st predstih, idem za tým pánom...merá....-20 st...a to pritom povedal, že uhol zopnutia mám OK - ca 50 st

Potom ako to je???

Inak, myslím (ale už sa to tu niekde preberalo), že max. odporúčaný zákl. predstih je cca 10 st. (inak aj ke´d som mal tých 20 auto šlo super), takže by som to nastavoval ako píše MS, ale nad 10 by som nesiel...

celkovo som markantné rozdiely 0 vs 9 a 9 vs. 20 nepostrehol....

Autor:  kdoasi [ 16.12.06, 00:17 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Daj základný predstih...hm, keď si začínam myslieť, že nastaviť to bez stroboskop. lampy sa nedá. Nastavil som si totiž raz základný pr. podľa mňa na -9 st. (vzdialenosť kontaktov prerušovača som mal 0,4mm), prišiel som za pánom, kt dlhé roky nastavuje motory, zmeral mi to strob. a výsledok - 0 st (aj mi bolo divné, že motor neklepne. nastavil mi to

Menil som potom rozdeľovač, zasa som nastavil 0,4 ramienka, dal som -7 st predstih, idem za tým pánom...merá....-20 st...a to pritom povedal, že uhol zopnutia mám OK - ca 50 st

Potom ako to je???

Inak, myslím (ale už sa to tu niekde preberalo), že max. odporúčaný zákl. predstih je cca 10 st. (inak aj ke´d som mal tých 20 auto šlo super), takže by som to nastavoval ako píše MS, ale nad 10 by som nesiel...

celkovo som markantné rozdiely 0 vs 9 a 9 vs. 20 nepostrehol....


Asi jsi pouzival nejaky vrakoidni rozdelovac, rozdil 0/9/20 je u normalne fungujiciho rozdelovace velmi markantni :)

Autor:  paradio [ 16.12.06, 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

Já nastavuju předstih stoboskopem a to bys nevěřil jak se ta značka na řeminici pohybuje, lítá od nastavený hodnoty v romezí +- 4°. Je to mormální a proto jemně dolaďuju podle subjektivního pocitu jak se ten motor rozbíhá, jak jse za plynem a jak si občas zaklepe.

Autor:  ferrari [ 17.12.06, 18:41 ]
Předmět příspěvku: 

Ani jeden z tých rozdeľovačov nebol vrakoidný...to je na 100 pro...

a ozaj zaujímavé je, že čo sa týka chodu motora, nepostrehol som žiadne rozdiely pri 0 st, 9 st, 20 st - akurát pri 20 st to sem-tam kleplo....nechcelo sa mi veriť, že to bolo 20 st. podľa mňa by vtedy už mal mať motor problémy...ale nastavoval mi to pán, kt. celý život nič iné nerobí a verím mu...

Autor:  kdoasi [ 17.12.06, 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Ani jeden z tých rozdeľovačov nebol vrakoidný...to je na 100 pro...

a ozaj zaujímavé je, že čo sa týka chodu motora, nepostrehol som žiadne rozdiely pri 0 st, 9 st, 20 st - akurát pri 20 st to sem-tam kleplo....nechcelo sa mi veriť, že to bolo 20 st. podľa mňa by vtedy už mal mať motor problémy...ale nastavoval mi to pán, kt. celý život nič iné nerobí a verím mu...


No mel jsem jeden prerusovac, ktery po roztoceni predstih ubiral a ne pridaval. Proc to delal nevim - vymenil sem ho.

K chodu motoru - zalezi jak si toho vsimas - zkus si vyhlednout nejaky kopecek a vyjet ho se spravnym predstihem a dvacetistupnovym predstihem :)

Autor:  Bukaj [ 18.12.06, 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

Nedávno jsem do dvou aut dával ETZ.
U mé 130ky je dost poznat změna předstihu o +-5°
U máminé 120ky je vcelku fuk, jestli tam je 0°, nebo 20°, jede to furt stejně :roll:
Tak nevim, no... :?

Autor:  kdoasi [ 18.12.06, 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
U máminé 120ky je vcelku fuk, jestli tam je 0°, nebo 20°, jede to furt stejně :roll:
Tak nevim, no... :?


U zdraveho motoru to fuk neni. 0 je moc maly predstih, 20 prilis velky, oboji ubira vykon, proto se mozna zda, ze zadny rozdil neni (jede to oboji stejne spatne).

Autor:  ferrari [ 18.12.06, 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

Pozor, nepostrehol som rozdiel pri zmene z 0 na 9 st, rovnako nie pri zmene z 20 na 9 (či 7, už si ani nepamätám)....žiadne z 20 na 0...a áno, na tých údajných 20 to sem tam klepalo (ale tak 5 zaklopaní pri prudkom pridaní źrýchľovaní - na plný kotol - z nízkych otáčok....nikdy som sa nedostal k tomu, žeby mi v kopci klopal motor (aspoň nie s týmto Favo motorom), nechodím do kopca s plynom na podlahe a s vysokým zaradeným stupňom....plyn na podlahe mám iba pri max. akcelerácii...a vtedy nemám nízke otáčky...

Autor:  patrik-hp [ 24.12.06, 00:34 ]
Předmět příspěvku: 

Dej tam předstih základní, toho motoru který tam máš a dej tam též i málo jetý originální rozdělovač toho typu.A bude to dobré...Ladit se ti vyplatí jen tehdy,pokud máš tak překopanej motor,že rozdíl od série rozeznáš pouhým okem,pouhým uchem :wink: .Tím myslím upravenej... :wink: A proč pochybuju?protože benzín dnes není nejlevnější :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/