Autor |
Zpráva |
tomvm
Příspěvky: 459 Bydliště: Vel Mez
|
Vačky v motorech škoda OHV
Ahoj, měl bych více dotazů ohledně vačkových hřídelů. 1. Kolik má sériová vačka v motorech 742.xxx zdvih? 2. Když snížím hlavu v kombinaci s jinou vačkou(jiné časování, popřípadě větší zdvih) nebude mi mlátit píst o ventil? 3. Čím je přesně docíleno u ''ostřejších'' vaček posun maximálního výkonu a maximálního kroutícího momentu do vyšších otáček ? Tyto věci mi nejsou uplně jasné, děkuji předem za odpovědi.
_________________ Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40
|
6.1.12, 14:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
6.1.12, 14:09 |
|
|
tomvm
Příspěvky: 459 Bydliště: Vel Mez
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
Díky, za odkazy, opět sem něco početl ... ale pořád nevim odpovědi, hlavně na otázku 1 a 3, zkusím ještě číst dál.
_________________ Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40
|
7.1.12, 10:33 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9438 Bydliště: Kolín
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
ostrejsi vacka je vlastne sesoustruzena aby byla dele otevrena
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
7.1.12, 10:59 |
|
|
tomvm
Příspěvky: 459 Bydliště: Vel Mez
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
Snad ventily, vačka se neotvírá ale pořád nevím proč vlastně se posouvá maximální kroutící moment a maximální výkon
_________________ Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40
|
7.1.12, 16:50 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9438 Bydliště: Kolín
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
jasny ze ventily sem na ne myslel ale nenapsal ale vacka je sesoustruzena
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
7.1.12, 17:02 |
|
|
tomvm
Příspěvky: 459 Bydliště: Vel Mez
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
V pořádku
_________________ Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40
|
7.1.12, 17:04 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
dovolil som si spravit malu ilustraciu ide o pokus o rez vackou. nalavo je fabricka ktora by mohla byt otvorena cca 160° napravo je z nej vyrobena frezovanim ostra vacka otvorena cca 210° a ma aj nepatrne vyssi zdvih. Zdvih seriovej skodovackej vacky ma tusim darklord v tom katalogu v podpise, alebo v clankoch uja Cecha o teorii motorov by to mohlo byt zmienene. A aj objasnene preco ostra vacka.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
7.1.12, 18:09 |
|
|
tomvm
Příspěvky: 459 Bydliště: Vel Mez
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
Děkuju moc kwiko .. hned mám lepší představu
_________________ Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40
|
7.1.12, 19:59 |
|
|
Thomy
Příspěvky: 81 Bydliště: Benešov u Prahy
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
Jak může mít vačka větší zdvih, když se z ní ubere materiál? Díky za vysvětlení laikovi
_________________ Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE
|
7.1.12, 20:06 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
ten zdvih je právě o tom jak se ta vačka přebrousí, pokud ti někdo zbrousí jen vrchol vačky ale nepodbrousí její konec tak sice ti prodlouží dobu otevření ventilu ale zmenčí ti zdvih ventilu takže úprava k ničemu. zdvih musí být zachován alespoň stejný jinak zdvyh ventilu se u škodovek dal změnit použitím Cčkových vahadel který postupem času byly použity i ve favoritech
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
7.1.12, 20:19 |
|
|
Thomy
Příspěvky: 81 Bydliště: Benešov u Prahy
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
Jo aha, mně to právě bylo divný takže se to jakoby "podloží" aby byl zdvih zachován, chápu li to dobře
_________________ Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE
|
7.1.12, 20:24 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
ani jedno čeče jsem to nějak nevychytal to co jsem napsal je vlastně blbost jsem rychlejc psal než přemýšlel Dobře to je pouze s těma vahadlama, ale to přebroušení je zmej strany zcela špatně a nesmyslně formulováno
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
7.1.12, 20:27 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
v skole na matematike sme sa ucili vetu o podobnosti trojuholnika. Tak nieco podobne plati aj pri vacke. trocha som upravil obrazok... Predstavme si ze dame vacku zbrusit tak, aby si zachovala fabricky tvar, len bude trocha mensia. Vacka si teda zachova povodne casovanie. material co sme ubrali vykompenzujeme dotiahnutim napr. cervika na zdvihadlach. (skutocnosti to bude skorej pri skodovke vymena zdvihadiel ako kristensen nahryzol) Vsetko by teda fugovalo ako ma, iba sme nepatrne (pomernym zmensenim) znizili zdvih. Ale my sme vacke dodali novy tvar.takze sme akokeby pridali material na vacke tam kde sme potrebovali. Aby nam pri svojom otacani podvihla zdvihatko skorej a nakoniec aj viacej ako pri fabrickom prevedeni. To je ta ruzova cast... To znamena ze do valca sa mozeme snazit dlhsie natlacit viacej zmesy. (co sa nam podari asi az pri vyssich otackach, ked zmes v sani bude mat uz aj nejaku tu zotrvacnost). V praktickej rovine ale zbrusenim a upravou tvaru vacky vznikaju dalsie komplikacie. ventily sa musia dvihat rychlejsie, dlhsie ostat otvorene a potom sa rychlo zavriet. --->potrebujeme silnejsie pruziny co ich budu vracat --- > silnejsie pruziny viacej namahaju rozvody, povrch vacky je viac namahy na oder... Nezabudnime ze motor budeme chciet aj viacej tocit... vsetky sily sa teda zvysuju kvadraticky, pripadne exponencialne. A tak zvycajne v upravach pokracujeme dalej, a zivotnost motora klesa?
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
Naposledy upravil kwiko dne 8.1.12, 00:26, celkově upraveno 1
|
7.1.12, 23:45 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Vačky v motorech škoda OHV
pekné,jednoduché a trefné vysvetlenie.. Ešte mi teraz napadlo, c vahadlá boli už na všetkych favoritoch?Nikdy som sa nad tým nejak nezamýšľal..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
8.1.12, 00:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|