Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 05:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Vačky v motorech škoda OHV 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Vel Mez
Příspěvek Vačky v motorech škoda OHV
Ahoj, měl bych více dotazů ohledně vačkových hřídelů.

1. Kolik má sériová vačka v motorech 742.xxx zdvih?
2. Když snížím hlavu v kombinaci s jinou vačkou(jiné časování, popřípadě větší zdvih) nebude mi mlátit píst o ventil?
3. Čím je přesně docíleno u ''ostřejších'' vaček posun maximálního výkonu a maximálního kroutícího momentu do vyšších otáček ?

Tyto věci mi nejsou uplně jasné, děkuji předem za odpovědi. 8)

_________________
Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40


6.1.12, 14:07
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
Uff, dosť sa toho popísalo hl. na Virte, tak pokukaj:

Napr. http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... feldy-mpi/

http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... &fromOld=1

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


6.1.12, 14:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Vel Mez
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
Díky, za odkazy, opět sem něco početl ... ale pořád nevim odpovědi, hlavně na otázku 1 a 3, zkusím ještě číst dál.

_________________
Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40


7.1.12, 10:33
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9438
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
ostrejsi vacka je vlastne sesoustruzena aby byla dele otevrena :-D

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


7.1.12, 10:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Vel Mez
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
Snad ventily, vačka se neotvírá :lol: ale pořád nevím proč vlastně se posouvá maximální kroutící moment a maximální výkon

_________________
Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40


7.1.12, 16:50
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9438
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
jasny ze ventily sem na ne myslel ale nenapsal ale vacka je sesoustruzena

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


7.1.12, 17:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Vel Mez
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
V pořádku 8)

_________________
Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40


7.1.12, 17:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
dovolil som si spravit malu ilustraciu

Obrázek



ide o pokus o rez vackou.
nalavo je fabricka ktora by mohla byt otvorena cca 160°
napravo je z nej vyrobena frezovanim ostra vacka otvorena cca 210° a ma aj nepatrne vyssi zdvih.

Zdvih seriovej skodovackej vacky ma tusim darklord v tom katalogu v podpise, alebo v clankoch uja Cecha o teorii motorov by to mohlo byt zmienene. A aj objasnene preco ostra vacka.

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


7.1.12, 18:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 459
Bydliště: Vel Mez
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
Děkuju moc kwiko :) .. hned mám lepší představu

_________________
Škoda 105L ,r.v 1987, najeto 120000 km, Mogul GX-FE 10W40


7.1.12, 19:59
Profil

Příspěvky: 81
Bydliště: Benešov u Prahy
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
Jak může mít vačka větší zdvih, když se z ní ubere materiál? Díky za vysvětlení laikovi :D

_________________
Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE


7.1.12, 20:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
ten zdvih je právě o tom jak se ta vačka přebrousí, pokud ti někdo zbrousí jen vrchol vačky ale nepodbrousí její konec tak sice ti prodlouží dobu otevření ventilu ale zmenčí ti zdvih ventilu takže úprava k ničemu. zdvih musí být zachován alespoň stejný jinak zdvyh ventilu se u škodovek dal změnit použitím Cčkových vahadel který postupem času byly použity i ve favoritech

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


7.1.12, 20:19
Profil

Příspěvky: 81
Bydliště: Benešov u Prahy
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
Jo aha, mně to právě bylo divný :) takže se to jakoby "podloží" aby byl zdvih zachován, chápu li to dobře :)

_________________
Octavia Combi ASV, Felicia Combi AEE


7.1.12, 20:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
ani jedno čeče jsem to nějak nevychytal to co jsem napsal je vlastně blbost :-D jsem rychlejc psal než přemýšlel :-D Dobře to je pouze s těma vahadlama, ale to přebroušení je zmej strany zcela špatně a nesmyslně formulováno :roll:

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


7.1.12, 20:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
v skole na matematike sme sa ucili vetu o podobnosti trojuholnika. Tak nieco podobne plati aj pri vacke.

trocha som upravil obrazok...
Obrázek

Predstavme si ze dame vacku zbrusit tak, aby si zachovala fabricky tvar, len bude trocha mensia.
Vacka si teda zachova povodne casovanie.
material co sme ubrali vykompenzujeme dotiahnutim napr. cervika na zdvihadlach.
(skutocnosti to bude skorej pri skodovke vymena zdvihadiel ako kristensen nahryzol)
Vsetko by teda fugovalo ako ma, iba sme nepatrne (pomernym zmensenim) znizili zdvih.

Ale my sme vacke dodali novy tvar.
takze sme akokeby pridali material na vacke tam kde sme potrebovali. Aby nam pri svojom otacani podvihla zdvihatko skorej a nakoniec aj viacej ako pri fabrickom prevedeni. To je ta ruzova cast... :D

To znamena ze do valca sa mozeme snazit dlhsie natlacit viacej zmesy. (co sa nam podari asi az pri vyssich otackach, ked zmes v sani bude mat uz aj nejaku tu zotrvacnost).

V praktickej rovine ale zbrusenim a upravou tvaru vacky vznikaju dalsie komplikacie.
ventily sa musia dvihat rychlejsie, dlhsie ostat otvorene a potom sa rychlo zavriet. --->potrebujeme silnejsie pruziny co ich budu vracat --- > silnejsie pruziny viacej namahaju rozvody, povrch vacky je viac namahy na oder... Nezabudnime ze motor budeme chciet aj viacej tocit... vsetky sily sa teda zvysuju kvadraticky, pripadne exponencialne.

A tak zvycajne v upravach pokracujeme dalej, a zivotnost motora klesa? :mrgreen:

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


Naposledy upravil kwiko dne 8.1.12, 00:26, celkově upraveno 1



7.1.12, 23:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Vačky v motorech škoda OHV
pekné,jednoduché a trefné vysvetlenie..
Ešte mi teraz napadlo, c vahadlá boli už na všetkych favoritoch?Nikdy som sa nad tým nejak nezamýšľal..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


8.1.12, 00:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz