Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Předstih Š120 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=28560 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | cames [ 12.1.12, 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | Předstih Š120 |
Zdravím dřív než něco pokazím tak se zeptám ohledně předstihu - pootočím motorem doprava a nastavím 0 stupňů - na rozdělovači vyhledám ďůlek a dám do stejné polohy jako delší strana palce rozdělovače - pootočím motorem ?doprava? a nastavím cca 5 stupňů, tzn. první malá ryska zprava - budu otáčet rozdělovačem a čekat až mi kabel z cívky hodí jiskru na kostru - utáhnu rozdělovač půjdu vyměnit vodní pumpu která mi začla chcát... je na tomhle postupu něco špatně? díky |
Autor: | Peter50kw [ 12.1.12, 14:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
Na nastartovanie by to malo stacit. Miesto hadzania iskry pouzi radsej ziarovku. Idealna hodnota pre S120 je 7 az 9 stupnov. Po dotiahnuti rozdelovaca skontroluj este raz. |
Autor: | romik.kahanec [ 12.1.12, 14:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
když mám teď nastaveno 0stupňů tak mám pro předstih 5stupňů natočit řemenici doprava, nebo doleva? |
Autor: | MartinK72 [ 12.1.12, 15:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
Vždycky musíš točit motorem doprava, rozdělovačem doleva, to proto, abys vymezil vůle. Jinak nastavíš kulový! Pokud máš 0st., přejeď víc doleva a pak se vrať doprava na 5st. |
Autor: | cames [ 12.1.12, 15:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
tak mi to háže jiskru mezi kladívky rozdělovače... je to problém? |
Autor: | CROWACK [ 12.1.12, 16:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
seš cames nebo romik.kahanec? proč používáš dva nicky? |
Autor: | cames [ 12.1.12, 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
jo dva nicky: důvod? asi historický.... mám to i dole ve vysvětlivce |
Autor: | MartinK72 [ 12.1.12, 16:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
cames píše: tak mi to háže jiskru mezi kladívky rozdělovače... je to problém? mezi kladívky by to házet jiskru nemělo, ale jestli nastartuješ, tak to neřeš. Pokud máš v hajzlu kondenzátor, nenastartoval bys. |
Autor: | Bukaj [ 12.1.12, 22:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
Mezi kladívky rozdělovače si to prskne vždycky. Nastavuju tak na motoru v klidu předstih po sluchu - slyším to cvrnknutí - přeskok jiskry v okamžiku rozpojení kontaktů... |
Autor: | Peter50kw [ 13.1.12, 10:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
Robi sa to tak, ze kontakty prepojis ziarovkou. Potom motor vratis aspon 45 stupnov pred 0, radsej viac. Pomaly tocis motorom (doprava). V momente ked sa rozsvieti ziarovka, pozries na stupnicu. Jeden dielik je 5 stupnov - je to tam aj napisane. A ako som pisal, najlepsie to auto ide pri 9 stupnoch. Ak mas liznutu hlavu, idealna hodnota moze byt ina. Je aj dobre to otestovat pri uz nastartovanom motore stroboskopom. Ak sa hodnoty vyrazne menia, mas rozbity rozdelovac a auto sice pojde, ale mizerne. Vyssi predstih oproti knizke mozes dat vdaka tomu, ze sa v dnesnej dobe predava lepsi benzin. Je to ekvivalent chiptuningu. |
Autor: | MartinK72 [ 13.1.12, 10:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
@Peter50kw Předstih nezáleží na oktanovém čísle paliva, ale na kompresi a tvaru spalovacího prostoru motoru. Pro každý motor tedy platí stejný předstih od určitého OČ výše (kromě LPG, to hoří pomaleji). Takže pokud nemá zvýšenou kompresi, platí tovární údaj předstihu pro tyto vozy. |
Autor: | Peter50kw [ 13.1.12, 12:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
Pre vyssie OC by bolo idealne dat vyssiu kompresiu. Ak to neide, maly pridavok predstihu zlepsi ucinnost motora podobne ako vyssia kompresia. Motoru neublizi, ak das nizsi predstih, ale nebudes mat optimalny vykon ani spotrebu. Naopak, pre prevadzku na menej kvalitny benzin sa predstih znizuje. Automaticky sa to deje u modernych motorov vyuzitim snimaca klepania a adaptivnou elektronikou. |
Autor: | MartinK72 [ 13.1.12, 12:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
Pokud nezvýšíš kompresi motoru, zůstává předstih STEJNÝ, nezávisle na okt. čísle. Motor víc oktanů nevyužije, dávat větší předstih je zbytečné a zbytečně to dřívějším zapálením brzdí motor, namaháš více ojnice, kliku a svíčky. Čidlo klepání slouží pouze k tomu, aby motor jel i na benzín, který má menší OČ než je doporučeno pro daný motor. Pokud dáš např. do Felicie 1,3MPI 50kW Natural 91, sníží motor předstih, aby zabránil detonačnímu spalování. Od 95 okt. výše ale zůstává předstih STEJNÝ a můžeš do ní nalít palivo třeba o 102 oktanech a stále bude STEJNÝ a tak to bude u VŠECH vozů s čidlem klepání, protože všechny benzíny hoří při stejném tlaku STEJNĚ rychle, nezáleží na OČ, které značí pouze odolnost benzínu proti samozápalu a tím pádem možnost použití v motoru s větším kompresním poměrem a NIC jiného. Samozřejmě existují více aditivované benzíny s kterými motor jede lépe, jenže to zase nemá skoro nic společného s jejich oktanovým číslem. Představa kutilů, že čím větší oktanové číslo benzín má, tím větší předstih musí mít motor a tím bude mít větší výkon je MYLNÁ, protože se nezakládá na pravdě. |
Autor: | Peter50kw [ 13.1.12, 16:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
Na tu temu sa tazko bavit bez motorovej brzdy a priameho testu. Mne S120 najlepsie isla pri 9 st zakladnom predstihu, hoci predpis je tusim 5 az 7. Kazdy si musi vyskusat, co jeho motor najviac miluje. Nastavenie 5 st je pre ten motor silne konzervativne s obrovskou rezervou. Dnesna 91 ma minimalne 93 oktanov, lebo modernymi technologiami je problem vyrabat nizkooktanovy benzin. Volakedy sa nastavil predstih na 7 st a ked motor klepal, tak sa znizoval az kym klepanie prestalo. Pri dnesnom benzine motor klepe len ked ma rozbity rozdelovac. Ja uz S120 10 rokov nemam, tak mi je to dost jedno. Ked si kolega nastavi 5 stupnov, auto mu tiez pojde, len bude mat malilinko vyssiu spotrebu ako je nevyhnutne. Co myslis, co take robi cimbu s motormi, ze maju po chiptuningu nielen vyssi vykon, ale aj nizsiu spotrebu? Precitaj si http://sk.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ciptuning A preco sa pre motor po chiptuningu doporucuje casto palivo s vyssim oktanovym cislom? Poznamenavam, ze sucastou chiptuningu nebyva uprava kompresie! |
Autor: | MartinK72 [ 13.1.12, 17:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Předstih Š120 |
Jenže při chiptuningu jde o změnu více parametrů u ECU, ty zvyšují i tepelné namáhání motoru, právě proto se doporučuje palivo s vyšším OČ. Na základě těchto změn v motormanagmentu se v některých provozních stavech zvyšuje předzápal, protože vysokooktanový benzín toto umožňuje. Ale stále platí, že předstih již od nějaké hranice nesovisí s okt. číslem paliva. Pokud ti tedy motor Š120 při -7st.HÚ klepal, a použil by si např. Natural 98, klepal by třeba až při -17st.HÚ. Jenže to by už jaksi neměl výkon, že. Proto platí, že předstih se od určitého OČ benzínu nemění. I u té stodvacítky by tedy byl stále 5 - 9 st. i u toho Naturalu 98. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |