Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=28825
Stránka 1 z 4

Autor:  Kocur [ 6.2.12, 15:56 ]
Předmět příspěvku:  Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

Mám formana 43 kw motor 135 s karburatorem (r.v. 1992) a mam k dispozici 50 kw motor 136 monomotronik. Neporadil by někdo jak nejlepe a legálně předělat ten 136 na místo 135 a nebo aspon jaké části předělat aby to byl furt 135 karbec ale měl ty lepší stránky z toho 136 monomotronika?

snad sem to dobře popsal :)

Autor:  darklord [ 6.2.12, 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

Zniz hlavu na svojom motore o 1mm a vymen vacku z bmm bloku. Nic viac urobit nejde, preskladavat creva je zbytocne. Sam som to takto mal urobene.

Autor:  Kocur [ 6.2.12, 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

eště nevím kam to pichnout ale šla by do toho 135 napasovat klima z 1.6. filety ? teoreticky to ma 55 Ah akumulator

Autor:  darklord [ 6.2.12, 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

Ach jo. Vsetko sa da. Ale toto zrovna by bolo celkom narocne. Ked uz tak zozen klimu z 1.3

Autor:  Kocur [ 6.2.12, 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

jenže znamej ruší 1.6. felici takže ta klima by byla vicemeně zadarmo

Autor:  darklord [ 6.2.12, 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

Pouzijes z toho max topeni a vzduchovody do palubky. Nebudu pasovat trubky, hadice, kompresor, chladic atd.

Autor:  michalkatka [ 6.2.12, 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

chladič pasovať bude, akurát hadice a držiak kompresora... a držiak kompresora pre 1.3 je takmer nezohnateľný...

mám pre teba lepší nápad... rozchlastaj to...

Autor:  hardb [ 23.2.12, 06:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

znovu po delší době využiju téma,

pokud bych se rozhodl vyměnit vačku za ostřejší šlo by to udělat i kdyby byl motor pořád v autě nebo by byl problém z vytahováním a pak znovu nasazováním vačky tak aby se nevyklepla ta "zádka" u spojky ?

nebo je se vším pořád jednoduší vyhodit motor a vyměnit to vše mimo auto?
samozřejmě se jedná zase o favo :)

Díky za odpověď

Autor:  gokralik [ 23.2.12, 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že při výměně vačky se neobejdeš bez demontáže motoru z vozu. Leda bys vysekal díru do blatníku a podběhu.

Autor:  Lamač [ 24.2.12, 06:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

Vyvesíš motor o 15cm dole a pojde to v pohode.Ak budeš prerábať karbec na bmm,nezabudni ešte na zotrvačník.

Autor:  hardb [ 24.2.12, 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

předělany už to mám dávno :),
chtěl jsem si poskládat nový motor, sehnal jsem si druhý blok ze 135ky, ostrou vačku,vnitřnosti ze 136 ale výbrus a všechno aby chodilo bylo nákladné, pak sem narazil na klikovku z fabky i z písty za rozumnou cenu ale tesně před koupením jsem zjistil že tomu chybí duležitá věc tak sem toho nechal v poslední době dumu zas nad tím že dám jen tu ostřejší vačku do stávajcího bloku a časem bych možná lízl i hlavu ...

Autor:  hardb [ 26.2.12, 10:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

Lamač píše:
Vyvesíš motor o 15cm dole a pojde to v pohode.


ok, takže by to šlo ...

nejspíš budu muset i zdělat i olejovou vanu že? sice by to šlo ani bez ní ale pak by to nemuselo těsnit nebo se pletu?

pak zhodit hlavu a pod.

jen mám strach z toho když jsem kdysik dělal rozvody tak mohlo být riziko že bych mohl vyklepnout zátku která by spadla do spojky a v tomto případě to asi bude mnohem větší pravděpodobnost že se to stane nebo je na to nějaký fígl ? aniž by se převodovka musela zdělat ?

Autor:  Lamač [ 26.2.12, 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

No vaňu dole,to je jasné.Bez jej demontáže to nejde.O tú zátku sa neboj,pokiaľ nebudeš do vačky trepať kladivom,nič nevypadne.Prípadne si urob prípravok na natlačenie rozvodového kolečka na vačku-ak sa bojíš.Závitovú tyč dlhú cca 15-20 cm zašrubuj do vačky,nasad rozvody,koliesko na rozdeľovač,podložkou a maticou to dotahuj.Striedavo matica-kľukovka(doklepuj kladivkom).Ale ide to v pohode bez prípravku aj kladivkom (jemne) a nič nevypadne.Neboj sa.

Autor:  hardb [ 26.2.12, 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

ok díky, pokud to dobře pujde v pátek bych s tím mohl začít ....

ještě s tím nakloněním motoru,
1.vypustit olej a zdělat ol. vanu
2. počkat až motor vychládne
3. sundat hlavu
4. oddělat silenbloky zespod motoru a šroub od vodní pumpy a pak motor pomalinku spustit dolu at je k tomu přístup
zdělat víko rozvodů, rozvody, pak asi vydělat ty válečky který pak kloužou po vačce, vytáhnout vačku a pak vše znovu zase složit nebo je tam ještě něco podstatného co jsem nenapsal?

Autor:  Lamač [ 26.2.12, 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik)

Pokiaľ hlavu nebudeš rovnať/meniť tesnenie,tak ju dole dávať nemusíš.Postup skoro ako píšeš,olej,vaňa,voda,alternátor,prsia,povoľ stredné šruby na klaviature,šruby na vahadlách,tyčky vytiahni bokom popri vahadlách,zdvihátka vytiahni cez prsia(palec dovnútra a ťahaj)hadica od chladiča,hadica od kúrenia,telefon preč,odpojiť silonblok vodnej pumpy a spusti motor dole..

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/