Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=28825 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Kocur [ 6.2.12, 15:56 ] |
Předmět příspěvku: | Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
Mám formana 43 kw motor 135 s karburatorem (r.v. 1992) a mam k dispozici 50 kw motor 136 monomotronik. Neporadil by někdo jak nejlepe a legálně předělat ten 136 na místo 135 a nebo aspon jaké části předělat aby to byl furt 135 karbec ale měl ty lepší stránky z toho 136 monomotronika? snad sem to dobře popsal |
Autor: | darklord [ 6.2.12, 15:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
Zniz hlavu na svojom motore o 1mm a vymen vacku z bmm bloku. Nic viac urobit nejde, preskladavat creva je zbytocne. Sam som to takto mal urobene. |
Autor: | Kocur [ 6.2.12, 16:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
eště nevím kam to pichnout ale šla by do toho 135 napasovat klima z 1.6. filety ? teoreticky to ma 55 Ah akumulator |
Autor: | darklord [ 6.2.12, 16:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
Ach jo. Vsetko sa da. Ale toto zrovna by bolo celkom narocne. Ked uz tak zozen klimu z 1.3 |
Autor: | Kocur [ 6.2.12, 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
jenže znamej ruší 1.6. felici takže ta klima by byla vicemeně zadarmo |
Autor: | darklord [ 6.2.12, 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
Pouzijes z toho max topeni a vzduchovody do palubky. Nebudu pasovat trubky, hadice, kompresor, chladic atd. |
Autor: | michalkatka [ 6.2.12, 20:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
chladič pasovať bude, akurát hadice a držiak kompresora... a držiak kompresora pre 1.3 je takmer nezohnateľný... mám pre teba lepší nápad... rozchlastaj to... |
Autor: | hardb [ 23.2.12, 06:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
znovu po delší době využiju téma, pokud bych se rozhodl vyměnit vačku za ostřejší šlo by to udělat i kdyby byl motor pořád v autě nebo by byl problém z vytahováním a pak znovu nasazováním vačky tak aby se nevyklepla ta "zádka" u spojky ? nebo je se vším pořád jednoduší vyhodit motor a vyměnit to vše mimo auto? samozřejmě se jedná zase o favo Díky za odpověď |
Autor: | gokralik [ 23.2.12, 12:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím, že při výměně vačky se neobejdeš bez demontáže motoru z vozu. Leda bys vysekal díru do blatníku a podběhu. |
Autor: | Lamač [ 24.2.12, 06:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
Vyvesíš motor o 15cm dole a pojde to v pohode.Ak budeš prerábať karbec na bmm,nezabudni ešte na zotrvačník. |
Autor: | hardb [ 24.2.12, 19:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
předělany už to mám dávno , chtěl jsem si poskládat nový motor, sehnal jsem si druhý blok ze 135ky, ostrou vačku,vnitřnosti ze 136 ale výbrus a všechno aby chodilo bylo nákladné, pak sem narazil na klikovku z fabky i z písty za rozumnou cenu ale tesně před koupením jsem zjistil že tomu chybí duležitá věc tak sem toho nechal v poslední době dumu zas nad tím že dám jen tu ostřejší vačku do stávajcího bloku a časem bych možná lízl i hlavu ... |
Autor: | hardb [ 26.2.12, 10:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
Lamač píše: Vyvesíš motor o 15cm dole a pojde to v pohode. ok, takže by to šlo ... nejspíš budu muset i zdělat i olejovou vanu že? sice by to šlo ani bez ní ale pak by to nemuselo těsnit nebo se pletu? pak zhodit hlavu a pod. jen mám strach z toho když jsem kdysik dělal rozvody tak mohlo být riziko že bych mohl vyklepnout zátku která by spadla do spojky a v tomto případě to asi bude mnohem větší pravděpodobnost že se to stane nebo je na to nějaký fígl ? aniž by se převodovka musela zdělat ? |
Autor: | Lamač [ 26.2.12, 11:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
No vaňu dole,to je jasné.Bez jej demontáže to nejde.O tú zátku sa neboj,pokiaľ nebudeš do vačky trepať kladivom,nič nevypadne.Prípadne si urob prípravok na natlačenie rozvodového kolečka na vačku-ak sa bojíš.Závitovú tyč dlhú cca 15-20 cm zašrubuj do vačky,nasad rozvody,koliesko na rozdeľovač,podložkou a maticou to dotahuj.Striedavo matica-kľukovka(doklepuj kladivkom).Ale ide to v pohode bez prípravku aj kladivkom (jemne) a nič nevypadne.Neboj sa. |
Autor: | hardb [ 26.2.12, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
ok díky, pokud to dobře pujde v pátek bych s tím mohl začít .... ještě s tím nakloněním motoru, 1.vypustit olej a zdělat ol. vanu 2. počkat až motor vychládne 3. sundat hlavu 4. oddělat silenbloky zespod motoru a šroub od vodní pumpy a pak motor pomalinku spustit dolu at je k tomu přístup zdělat víko rozvodů, rozvody, pak asi vydělat ty válečky který pak kloužou po vačce, vytáhnout vačku a pak vše znovu zase složit nebo je tam ještě něco podstatného co jsem nenapsal? |
Autor: | Lamač [ 26.2.12, 12:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Forman 135 (Karbec) vs Forman 136 (Monomotronik) |
Pokiaľ hlavu nebudeš rovnať/meniť tesnenie,tak ju dole dávať nemusíš.Postup skoro ako píšeš,olej,vaňa,voda,alternátor,prsia,povoľ stredné šruby na klaviature,šruby na vahadlách,tyčky vytiahni bokom popri vahadlách,zdvihátka vytiahni cez prsia(palec dovnútra a ťahaj)hadica od chladiča,hadica od kúrenia,telefon preč,odpojiť silonblok vodnej pumpy a spusti motor dole.. |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |