Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Chyba 519 prosim presne vysvetleni https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=28997 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Akiro [ 27.2.12, 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
Zdravim tak jsem zakoupil a rozchodil vag na win 7.Mam tu jednu chybu ktera je porad i po vymazu 00519 0207 2222 Snímač tlaku v sacím potrubí - zkrat na plus/ /přerušení/zkrat na kostru/nesmyslný signál/ /napájecí napětí ¨zhruba vim o co jde,kde presne se ten snimac tlaku nachazi ale prosim o presne vysvetleni dekuji predem Felina 1.3 MPI 1997 |
Autor: | MartinK72 [ 27.2.12, 09:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
Co na tom chceš vysvětlovat? U tohoto čidla se to občas stává, prostě ho vyměň za nový a z paměti potom tu závadu smaž. Ano, není to levná součástka, ale to se holt nedá nic dělat. |
Autor: | Akiro [ 27.2.12, 09:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
ale kde se nachazi jaky je k nemu pristup,a jaky ma vliv na chod motoru |
Autor: | badopes [ 27.2.12, 10:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
Zkus se zeptat tady : viewtopic.php?f=48&t=28998 |
Autor: | Akiro [ 27.2.12, 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
nechapu sasku??? a co jako ze nabizim diag kdyz nevis nevyjadruj se |
Autor: | badopes [ 27.2.12, 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
Nabízíš diagnostiku, a nejsi schopen si ani najít a zjistit základní věci. Tak mi to příjde poněkud divné. Ale to je ovšem tvůj problém. Ať se daří. |
Autor: | MartinK72 [ 27.2.12, 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
Snímač tlaku a teploty nasávaného vzduchu je zezadu na sacím potrubí. Je to taková černá krabička s dvěma šrouby a čtyřpinovým konektorem. Pozor, má to do sání takový "sosáček", tak ho neulom. |
Autor: | Akiro [ 27.2.12, 10:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
Nabizim a rad se ucim proto se ptam.Diky za vysvetleni.Ma to vliv na motor ze za studena nejede na pul plynu jen kdyz seslapnu az na podlahu probere se? |
Autor: | badopes [ 27.2.12, 10:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
Váha vzduchu zjišťuje dvě různé věci. Měří hmotnost vzduchu spotřebovaného motorem za vteřinu a na základě tohoto údaje řídící jednotka určí poměr vzduchu a paliva v nasávané směsi. Druhým uplatněním MAF je zjištění hodnoty zatížení motoru, což je číslo, které velmi významně ovlivňuje stupeň obohacení směsi. Váha vzduchu je nejpřesnější přímý způsob měření zatížení motoru, na druhou stranu je „nejpomalejší“ součástí celého systému, tj. reaguje na změny nejpomaleji. Jak to ale funguje? V angličtině se pro toto čidlo někdy užívá název „horký drát“. Důvodem pro tento název je konstrukční řešení senzoru, doopravdy totiž užívá dva ohřívané drátky, jimiž měří průtok vzduchu. Údaje z těchto drátků jsou před odesláním do řídící jednotky mezi sebou porovnány vnitřním procesorem čidla. První z nich je „horký drát“ k měření teploty nasávaného vzduchu, druhý z nich můžeme pro názornost nazvat „studený drát“. Ten slouží k měření teploty okolního vzduchu. „Studený drát“ je schovaný mimo hlavní proud vzduchu, proto podává souvislé údaje o teplotě okolního vzduchu. Do tohoto drátku proudí určité napětí, jehož úkolem je drátek ohřát na určenou teplotu. Okolní vzduch jej však ochlazuje. Tento pokles teploty se odrazí v signálním napětí vracejícím se do MAF. Jednoduché, účinné. Na zcela jiném systému však pracuje „horký drát“. Pomocí elektřiny je zahříván na teplotu o 200 °C vyšší než je teplota okolního vzduchu (studený drát) a je ochlazován průtokem vzduchu proudícího do sacího potrubí. Při ochlazení horkého drátu zvýší procesor v MAF napětí dodávané do horkého drátu tak, aby jeho teplota byla stále o 200 °C vyšší než již zmiňovaná teplota okolního vzduchu. Čím více napětí musí do horkého drátu přicházet, tím větší je také signál odesílaný do řídící jednotky. Níže je zobrazen schematický pohled do útrob MAF. Již víme, jak váha vzduchu funguje, přišel tedy čas, abychom si řekli, proč a v čem je MAF složitý. pokračování http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=maf |
Autor: | Akiro [ 27.2.12, 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
pekny to si schovam takze je to pricina zavady toho skubani a nereagovani na plyn ,jen kdyz ho seslapnu az k podlaze |
Autor: | badopes [ 27.2.12, 10:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
http://www.ms-motor-service.cn/ximages/ ... cz_web.pdf tohle si přečti a ještě pokud tě to vážně zajímá tak velmi hodnotné počtení je od pana Ference: http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/a_mot/mt.htm neber ten datum, tohle je aktuální stále. |
Autor: | MartinK72 [ 27.2.12, 11:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
@Akiro To je ti u Felicie k ničemu, tento vůz váhu vzduchu nemá. Hmotnost nasávaného vzduchu si ECU motorů MPi vypočítává z údajů teploty a tlaku vzduchu, otáček a polohy škrticí klapky. Ty máš vadné čidlo tlaku, ECU nedokáže hmotnost vzduchu správně vypočítat a proto ti to škube. |
Autor: | Akiro [ 27.2.12, 11:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
badopes diky za materialy urcite pictu.To cidlo tlaku je vzadu na dvou sroubech pod deklem sani? |
Autor: | MartinK72 [ 27.2.12, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
Ano |
Autor: | MartinK72 [ 27.2.12, 11:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Chyba 519 prosim presne vysvetleni |
@Akiro Hele, ale tohle všechno bys měl opravdu už znát. Badopes má pravdu, jak můžeš někomu něco diagnostikovat, když se ptáš na tak triviální věci? Přečíst pouze závadu z WAGu umí každý. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |