Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Studené starty 742
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2972
Stránka 1 z 2

Autor:  hans [ 25.12.06, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Studené starty 742

Jenom tak pro zajímavost, jak vám startujou 742? Já vždycky načerpám ručně AC pumpou, zatáhnu sytič, našlapu pedálem a startuju. Chytá většinou napoprvý, ale nejdřív drží otáčky na plnej sytič zhruba 1000 a teprve za chvíli se zvednou na nějaký 2000. Kámošovi letí rafička rovnou přes 2000, tak mi to trochu vrtá hlavou... Že by třeba víc opotřebenej motor v mym případě a horší tlaky?

Autor:  Jarda S. [ 25.12.06, 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

to nemůžu posoudit páč nemam točkoměr

Autor:  ferrari [ 25.12.06, 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Chytanie motora za studena má na 99% na svedomí nastavenie a stav karbeca....nie motora...napr mal som Š1000 s motorom Š110; motor isšiel na 2 valce (hotové sviečky) a vždy bez problémov štartoval...

tak pre zaujímavosť story okolo štartovania môjho Favo motora (vždy zatiahnúť sýtič na 3/4, bez čerpania pumpou, bez našlapávania):
1. karburátor EDSR120, r.v 79, origo osadenie, víko dobré: pod 5 stupňov motor sťažka naskočil, mal tak 1100 ot, po 2s zdochol, potom sa to opakovalo a asi na 3. krát chytil znovu tých cca 1100ot, potom klesli na 800 a potom vybehli na cca 1400 ot = nedalo sa stým štartovať za mrazov
2. karbec sedr130, víko nové - motor naštartoval, ale držal tak 1400 ot a postupne klesali (myslím nie hneď, tak v priebehu minúty) až na nejakých 900 ot!

To ma doslova sralo, tak som urobil "tunning" toho EDSR120 (vzdušník sýtiča som prevŕtal na 7mm, trysku sýtiča 130, víko som dal to SEDR130 s ekonostatom). Štartovanie: hneď chytí, vybehne na cca 2000 ot a drží - super, toto som chcel

Podotýkam, nič okrem karbecov som nemenil ani nenastavoval....netreba už žiadne šaškovanie s benz. pumpou...
...podľa mňa vo všeobecnosti zlé startovanie 742 nespôsobujú ventily v pumpe (na 99%, pokiaľ nejde o extrém), pretože som mal Š1000, Š100 aj Š110 Ls, sused mal Š1000 a tie autá aj po 10 dňovom státí chytili na "brnk" (so sýtičom)...

Autor:  hans [ 25.12.06, 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
to nemůžu posoudit páč nemam točkoměr


Děkuji za hodnotný komentář...

Autor:  hans [ 25.12.06, 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Chytanie motora za studena má na 99% na svedomí nastavenie a stav karbeca....nie motora...napr mal som Š1000 s motorom Š110; motor isšiel na 2 valce (hotové sviečky) a vždy bez problémov štartoval...

tak pre zaujímavosť story okolo štartovania môjho Favo motora (vždy zatiahnúť sýtič na 3/4, bez čerpania pumpou, bez našlapávania):
1. karburátor EDSR120, r.v 79, origo osadenie, víko dobré: pod 5 stupňov motor sťažka naskočil, mal tak 1100 ot, po 2s zdochol, potom sa to opakovalo a asi na 3. krát chytil znovu tých cca 1100ot, potom klesli na 800 a potom vybehli na cca 1400 ot = nedalo sa stým štartovať za mrazov
2. karbec sedr130, víko nové - motor naštartoval, ale držal tak 1400 ot a postupne klesali (myslím nie hneď, tak v priebehu minúty) až na nejakých 900 ot!

To ma doslova sralo, tak som urobil "tunning" toho EDSR120 (vzdušník sýtiča som prevŕtal na 7mm, trysku sýtiča 130, víko som dal to SEDR130 s ekonostatom). Štartovanie: hneď chytí, vybehne na cca 2000 ot a drží - super, toto som chcel

Podotýkam, nič okrem karbecov som nemenil ani nenastavoval....netreba už žiadne šaškovanie s benz. pumpou...
...podľa mňa vo všeobecnosti zlé startovanie 742 nespôsobujú ventily v pumpe (na 99%, pokiaľ nejde o extrém), pretože som mal Š1000, Š100 aj Š110 Ls, sused mal Š1000 a tie autá aj po 10 dňovom státí chytili na "brnk" (so sýtičom)...


A když jedu na sytič, tak vlastně nevyužívam volnoběžnou trysku, že jo?

Autor:  patrik-hp [ 25.12.06, 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

Trysku volnoběhu ač se ti to nezdá využíváš stále.Nejde vyřadit tento důležitý okruh.Tak že to teče i přes trysku volnoběhu... :wink:

Autor:  Matthes [ 25.12.06, 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud je 125L uplne studena, tak i pres sytic to nastartuju, otacky vyleti, zdechne to a pak po dalsim startovani to uz drzi - bez ohledu, jesi se napumpuje rucne benzin :shock: Jak kdyz by tam byl vzduch nebo co :?

Autor:  ferrari [ 25.12.06, 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Pokud je 125L uplne studena, tak i pres sytic to nastartuju, otacky vyleti, zdechne to a pak po dalsim startovani to uz drzi - bez ohledu, jesi se napumpuje rucne benzin :shock: Jak kdyz by tam byl vzduch nebo co :?


Príčina je jedna a síce, že sa spotrebuje benzín z priestoru trysky sýtiča. To zapríčiní zväčša:
- alebo nízka hladina v karbeci
- alebo nejaké prisávanie vzduchu, kt. spôsobí, že zmes je málo bohatá, otáčky rýchlo vyletia

A čo sa týka toho systému voľnobeku pri sýtiči - ono voľnobeh iste vplyv má, ale ja si myslím, že minimálny (ke´d vezmem do úvahy osadenie a úlohu sýtiča vs. osadenie voľnobežného systému)

Autor:  Matthes [ 25.12.06, 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

OK po svatcich mrknu a poladim, dikes :D

Autor:  hans [ 25.12.06, 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

A nemohla by to dělat i chudá směs? Že by to mělo při startu málo paliva - vyletí otáčky a zdechne...

Autor:  Matthes [ 25.12.06, 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

Chuda, to nemyslim, spis je trochu bohatsi, no uprime receno, na ten karbec se uz docela dlouho nesahlo (krom volnobehu a bohatosti), tak bude potreba kompletne zrestaurovat :? Uvidim jesi budu mit od kamose karbec z peugeotu, teda jesi tam vubec pude nacpat :D pokud ano nebudu nucen na SEDRu pracovat rychle, auto je furt potreba ...

Autor:  hans [ 25.12.06, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

No mně teď začaly padat otáčky volnoběhu, dvakrát to už dokonce zdechlo. Řekl bych ucpaná tryska, ale už mi to přijde divný, páč se čistila naposled v září a navíc mam odvedený větrání motoru mimo filtrbox a na palivový hadici přídavnej papírovej filtr... Zejtra s tim jedu 150 km daleko, tak asi eště ráno zkusim profouknout tu trysku.

Autor:  Matthes [ 25.12.06, 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

Blbej benzin taky muze pekne zasrat karbec, s tim mame bohate zkusenosti, chudaci lidi co maj strikacky, ty s tim maj vic prace.

Autor:  hans [ 25.12.06, 22:02 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Blbej benzin taky muze pekne zasrat karbec, s tim mame bohate zkusenosti, chudaci lidi co maj strikacky, ty s tim maj vic prace.


Pravda, třeba výměna ucpanýho vstřikovacího ventilu u MPíčka je větší průser než vyčistit karbec... Můžeme bejt rádi.

Autor:  elegant [ 25.12.06, 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

Ja sa držím príručky pre škodovky...
Zdvihnúť sýtič, päť krát šlapnúť na plyn a otočiť kľúčikom. Chytí na prvý krát a nezhasne. Teraz vraj mi na emisnej nastavili bohatšiu zmes, takže chytá o niečo lepšie.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/