Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Favorit - studené starty https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2978 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | e.n.e.m.y. [ 26.12.06, 14:56 ] |
Předmět příspěvku: | Favorit - studené starty |
Kluci vím že teď asi budu vypadat jako naprostá lama, ale jsem co se týká aut amatér tak snad mě pochopíte... chci se zeptat jestli když mají svíčky (Brisk Super D17YC) najeto asi 15-20 tisíc km a vypadají napohled v pořádku jestli se může u nich stát to že když jsou studené tak dávají slabou jiskru? Mám na mém favu špatné studené starty... motor jede jakoby na tři válce a tak nějak kope... s rostoucí teplotou je všechno v pořádku a při horkém motoru je volnoběh naprosto plynulý... ale zase jak vychladne tak má tendenci na volnoběh chcípnout. Zapalování jsem měnil kompletní kromě svíček protože mi prodaly typ na 136X tak jsem tam zatím musel dát staré... i rozdělovač je nový ale je to druhovýroba a zdá se mi že má vůli tak nevím jestli to může být tím. Sytičem respektive objemovým ovladačem vzduchové přívěry ani termoventilem to není to vím určitě ani prasklou membránou obohacovače částečného zatížení. Moc dík všem za rady |
Autor: | Jarda S. [ 26.12.06, 17:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
15000 to už maj bejt svíčky dávno vyměněný |
Autor: | slovacek.milos [ 26.12.06, 17:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
a víš že jak ti to vychladne, tak musíš stoupnout na plyn abys tam tu přívěru přivřel je tam registr, jestli to startujes s otevřenou přívěrou tak ti to pak chcípá, co třeba hadice k posilovači brzd není prasklá a přisává ti vzduch, kdo ví jak tu přívěru máš seštelovanou, co guma pod karbecem není prasklá, nebo lepená, miloš |
Autor: | e.n.e.m.y. [ 26.12.06, 17:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jistě že vím že se musí sešlápnout pedál plynu... hadici od posilovače jsem kontroloval a zdá se dobrá. Těsnění pod karburátorem jsem taky kontroloval ale jen zběžně... karburátor jsem oddělaný neměl, ale asi určitě je tam těsnění původní. Vím jistě že přívěra chodí jak má... po sešlápnutí plynu je zavřena... asi 10 sekund po startu je pootevřená vlivem objemového ovladače... a u horkého motoru je úplně otevřená takže tady asi problém nebude. Teď jsem se byl podívat na výfuk a ve spojení předního a středního dílu je díra ne moc velká ale je... může to mít vliv? co ta mírná vůle v rozdělovači nemůže být chyba tam? |
Autor: | Nepér [ 26.12.06, 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vůle by se asi neprojevovala v závislosti na teplotě... Zkus ty svíčky, tím nemůžeš nic zkazit. |
Autor: | Kikan [ 26.12.06, 18:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkus vyměnit svíčky a uvidíš. Jak staré máš VN kabely? |
Autor: | e.n.e.m.y. [ 26.12.06, 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je nové kompletní zapalování (elektronický spínač, cívka, rozdělovač, kabely) jen ty svíčky jsou staré ale hned zítra je zkusím vyměnit a uvidím... mě se to jaksi nechtělo zdát protože na pohled vypadaly dobré a výměnná lhůta je u nich 20-25 tis. km co vím. Jen mě štve to že na sytič to nedrží těch 1200 otáček... když trochu přídám plyn tak to má snahu držet vyžší otáčky ale pak to zase kolísá a má snahu chcípnout. Při horkém motoru nic takového není a na volnoběh jede naprosto plynule ani při jízdě nejsou žádné problémy s cukáním nebo s výkonem |
Autor: | e.n.e.m.y. [ 26.12.06, 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Abych nezapoměl... nevím jestli to může mít s tím souvislost ale 3 měsíce zpátky jsem měnil chladící kapalinu i expanzku protože byla prasklá a po výměně jsem si všimnul že na dně je jakejsi sajrajt připomínající barvou i konzistencí rozpuštěnou čokoládu... napadlo mě jestli není v háji těsnění hlavy, ale nežere olej ani v něm není emulze ani chladící kapalina neubývá a není v ní olej... jen se mi zdálo jakoby na volnoběh kapalina v expanzce trochu bublala ale motor přitom nevařil. Motor má nejato asi 120 tis. km a podle všeho je tam těsnění hlavy původní. |
Autor: | Jarda S. [ 26.12.06, 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak je to jasný motor ti natlakoval chlazení a prdla expanska |
Autor: | Nepér [ 26.12.06, 20:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ta srágora v nádržce je asi normální, měl jsem to tak taky... Jinak píšeš, že po přidání plynu to nedrží... ten sytič by měl fungovat tak, že to prošlápneš na podlahu, pustíš zpátky a startuješ, plynu se ani nedotkneš a vyletí to někam okolo 1000ot a postupně to samo přidává, potom se při jízdě s každým sešlápnutím postupně sytič vypíná (má to asi 4 polohy). Takže když přidáš hned po nastartování na sytič, shodíš ho z tý nejvyšší polohy. |
Autor: | e.n.e.m.y. [ 26.12.06, 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Právě problém je v tom že po prošlápnutí plynu a nastartování nejde do otáček ale kolísá s tendencí k chcípnutí... musím šlápnout na plyn a chvilku ho držet aby se to trochu ustálilo.... Vůbec nevím kde je problém... budu ho mít 4 roky a každou zimu jel v pohodě... a z ničeho nic to dělá tohle. Napadl mě přívod benzínu ale to by blblo i u zahřátého motoru... ikdyž když se podívám na palivový filtr tak je v něm benzínu sotva na dně. Nebo že by byl špatný elektromagnet volnoběhu... že by vždycky zatuhnul? |
Autor: | slovacek.milos [ 26.12.06, 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
e.n.e.m.y. píše: Právě problém je v tom že po prošlápnutí plynu a nastartování nejde do otáček ale kolísá s tendencí k chcípnutí... musím šlápnout na plyn a chvilku ho držet aby se to trochu ustálilo.... Vůbec nevím kde je problém... budu ho mít 4 roky a každou zimu jel v pohodě... a z ničeho nic to dělá tohle. Napadl mě přívod benzínu ale to by blblo i u zahřátého motoru... ikdyž když se podívám na palivový filtr tak je v něm benzínu sotva na dně. Nebo že by byl špatný elektromagnet volnoběhu... že by vždycky zatuhnul? to co tu píšeš tak bych zkusil membránu AC pumpy novou, nový filtr nad nádrží a profouknout hadici od odbublinkovaček do nádrže, ono to může být souhra blbostí, může to táhnout nějaký vzduch, já bych to v karbecu nehledal a ve VN taky ne to se neprotáhne, a není tam ještě nějaká uměra pokud máš více či méně benzínu? miloš |
Autor: | e.n.e.m.y. [ 26.12.06, 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslím že tam žádná úměra není aspoň jsem nic nepozoroval... musím se přiznat že jsem dřív jezdil skoro až do prázdné nádrže... ta AC pumpa mě taky napadla ale mám r.v. 93 tak už je to ta SH u ní se na membránu asi nepodívám... ale zdá se že dává souvislý a rovnoměrný proud paliva ikdyž těžko soudit když nevím jaký má být správný.... jinak palivový filtr je taky nový. Teď asi blbá otázka ale jsem amatér tak profík snad promine... má jít přebytečný benzín z odbublinkovače do nádrže hned po startu? ....protože mi z horního vývodu odbublinkovače valí docela proudem. |
Autor: | patrik-hp [ 26.12.06, 23:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit - studené starty |
e.n.e.m.y. píše: Kluci vím že teď asi budu vypadat jako naprostá lama, ale jsem co se týká aut amatér tak snad mě pochopíte... chci se zeptat jestli když mají svíčky (Brisk Super D17YC) najeto asi 15-20 tisíc km a vypadají napohled v pořádku jestli se může u nich stát to že když jsou studené tak dávají slabou jiskru? Mám na mém favu špatné studené starty... motor jede jakoby na tři válce a tak nějak kope... s rostoucí teplotou je všechno v pořádku a při horkém motoru je volnoběh naprosto plynulý... ale zase jak vychladne tak má tendenci na volnoběh chcípnout. Zapalování jsem měnil kompletní kromě svíček protože mi prodaly typ na 136X tak jsem tam zatím musel dát staré... i rozdělovač je nový ale je to druhovýroba a zdá se mi že má vůli tak nevím jestli to může být tím. Sytičem respektive objemovým ovladačem vzduchové přívěry ani termoventilem to není to vím určitě ani prasklou membránou obohacovače částečného zatížení. Moc dík všem za rady No motor jede nebo se rozbíhá na tři válce??Pokud jede,jsou to asi ty svíčky,ale?Svíčky můžou být vadné,jasná pravda...Ale přívěra na karburátoru taky nesmí úplně zavřít.To se přechlastává,lítaj brykety z vejfuku a má to tendenci chcípat.Ani kdyby bylo mínus 90?!Jde o to,že tam musí být škvíra asi 2 mm.Jinak tam nejde vzduch.A čokoláda v nádobce.....No?....možná,že ti trocha vody do jednoho válce uniká,taky to může dělat je to dost pravděpodobný...A nemusí tlakovat,pouze brát a rosit...Ale taky ne...A za další.Ta nádobka u karburátoru má kuličkový ventil,přes který jdou plyny a výpary z benzínu,nikoliv benzín....snad trošičku může propouštět,ale né hrčet.Tomu má zabraňovat ta kulička.tak že???Aby se ti karburátor plnil benzínem a né ho spátky pouštěl do nádrže!....Atd.atd,atd.....Vypadá to podle toho chcípání ,že máš asi brouka v karburátoru......vyčistit,seřídit a zkontrolovat funkci |
Autor: | e.n.e.m.y. [ 27.12.06, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak kluci... právě jsem se vrátil z garáže po výměně svíček... to co jsem při výměně zjistil mě docela zaskočilo... vymontoval jsem svíčku a srovnal jí s novou... už od pohledu bylo jasné že střední elektroda je kratší než u nové svíčky... popadnul jsem něco co aspoň trochu připomínalo listovou měrku což byl tenký lámací nůž a porovnal mezery u staré a nové svíčky... závěr byl že u staré byla mezera skoro asi o polovinu větší... takže hádám tak 0,9 místo 0,7... chování motoru při studeném startu se asi o 50% zlepšilo... ale ještě to není úplně to co to bylo dřív... staré svíčky jsem vzal domů a vyfotil.. chtěl jsem je dát sem aby se na ně někdo zkušený mrknul a řekl co si o nich myslí ale nejdou mi uploadnout na žádný server tak bych chtěl poprosit někoho kdo by byl ochotný se po mailu mrknout na ty svíčky... předem díky |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |