|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího momentu
Autor |
Zpráva |
VITEK_M
Příspěvky: 2
|
1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího momentu
ahoj mam octu 1,6 MPI 55 kw r.v. 98 myslim. mam ji na LPG to má octanový číslo cca 105, je škoda nevyužít potenciál LPG takže se vás ptám
máte někdo na LPG sníženou hlavu? popřípadě o kolik desetin a jaký je kompresní poměr
u puvodní to bylo 9,8 , mě by se líbilo 12 ku 1 má to i 1,6 FSi 85 kw ( stejný vrtání i zdvih ) to by mělo za následek cca 20 procent nárůst kroutáku z 135 na nějakých 160-165 Nm.
motor má najeto 165 000 v naprostém pořádku pravidelný servis..
proč o tom uvažuju? jezdim každý víkend 350 km s naloženým autem ( 5 lidí ) a líbil by se mi větší krouták.. zkuste se vyjádřit ( samozřejmostí po navýšení komprese je tankování N98 na startování... po přepnutí stejně auto jede na LPG)
|
6.6.12, 06:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
z s tímhle motorem těžko něco uděláš... tento motor se dával do felicií a i tam byl trošku tragéd
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
6.6.12, 09:49 |
|
|
Pavucina
Příspěvky: 121
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
Porovnavat tento kus zeleza s FSI je trosku jinej svet...kompresi klidne zvetsi, ten motor si neco necha libit, otazka jestli to má smysl a takoveto zvysnei krouticiho momentu bych asi opravdu necekal, do octavie patri od jakziva nafta tento motor ja na tom slabej stim moc neudelas... Kdyz uz to bude takhle tak by to asi chtelo upravit mapy predstihu. Jinak na start bych klidne nechal 95 pokud to na to nebude jezdit v nakym brutalni rezimu, tak neni duvod menit. A
|
6.6.12, 12:00 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
Na takové ježdění si pořiď silnější auto. Já mám stejně velké benzínové auto se 108kW a s plným vozem je to opravdu lenoch. Zkoušet odladit 55kW motor by bylo moc komplikované.
|
6.6.12, 12:13 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
já měl o něco málo větší ( prostornější naž oktávka ) , 85kW benzín a sílu to mělo i plné. záleži i na hmotnosti, resp. poměru W/kg. 55kW je na těžkou oktávu fakt málo
|
6.6.12, 12:45 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
Tahle 1.6 je dobrá ve felině tam má aji tah aji sílu ale v oktávce je to bída...
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
6.6.12, 13:07 |
|
|
VITEK_M
Příspěvky: 2
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
ahoj neptám se na odpovědi typu kup si jiné nebo kup naftu. tohle auto mi vyhovuje - levnější provoz než nafta, žere mi něco málo kolem 8 litrů LPG na 100, s průměrnou rychlostí kolem 65km za hodinu z ustí do plzně přes žatec - vesnice 60, mimo vesnice 95 v 5 lidech plně naložený....
Auto nehodlám měnit, jsem nadmíru spokojený takže chci slyšet jen místné názory, má to smysl? bude to znát ten nárůst kroutáku? popřípadě jestli někdo víte o někom kdo má sniženou palici na octavce aby se to dalo porovnat... díky
|
6.6.12, 21:51 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
pri KP 12:1 uz moze byt problem aj s N98 (osobna skusenost - dobre to jazdilo len na 100 oktan), seriove tesnenie to takmer urcite nevydrzi (osobna skusenost) a aby sa dostavil zelany efekt, vysoko pravdepodobne bude potrebne treba cipovat jednotku, pretoze N98 hori pri tom komprese inac (a plyn uplne inac), ako N95 pri komprese 10. v opacnom pripade sa celkom kludne mozu podpalit ventily a potom to bude rado, ze je rado a ze sa to da nastartovat.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
7.6.12, 09:08 |
|
|
Pavucina
Příspěvky: 121
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
Ja myslim, ze jsi odpovedi dostal, to s tou naftou mela bejt jen pozn. Nevim jestli se tu najde nekdo kdo to kdy zkousel... Sam pises ze lpg ma rado vetsi kompresi, pravda, sniz hlavu na KP 12, mohou nastat potize s tesneni pod hlavou(nevim jak 1.6 ale 1,3 si necha libit neskutecne), urcite to bude chtit chip kvuli predstihu, aby jsi dosahl co mozna nejlepsi zmeny, bez toho neco ziskas, otazka kolik a otazka jestli to nebude horsi. Klidne lej i tu 98 pro lepsi pocit. Jestli dostanes tech 165 Nm to ti asi nikdo nedokaze rict.
|
7.6.12, 13:43 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
VITEK_M píše: ...má to smysl? NE nebude to fungovat, cidlo klepani to bude honit porad dolu, jednotka nebude vedet co se deje a nebude tomu stacit mapa predstihu a jen snizenou hlavou a lepsim benzinem nedostanes 30Nm, na to zapomen kup si oktavu s jinym motorem
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.6.12, 21:51 |
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
čipni si to na předstih (detonační čidlo vynechte, to s tím nemá co dělat) a získáš možná 5% U tohohle motoru si kompresi moc nezvedej, musel bys jinak čásnout ventily (vačka) - co snese 1,3 to 1,6 nedá
|
15.6.12, 19:30 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
Ondras83 píše: VITEK_M píše: ...má to smysl? NE nebude to fungovat, cidlo klepani to bude honit porad dolu, jednotka nebude vedet co se deje a nebude tomu stacit mapa predstihu Tak ale ak jazdí prevažne na LPG, čidlo klepania by sa nemalo rozochvieť...A nebola by na mieste nejaké uprava od Motor Excel? Aj keď teda, najlacnejšie to nie je... Ak je hlava na tento motor ľahko zohnateľná, tak by som to možno jednoducho vyskúšal a uvidí sa...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.6.12, 20:45 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
a k cemu uprava od ME?...ma v tom obyc podtlak, takze to rizeni motoru tam je fakt jen pro zapalovani a nejaky velky cipovani je stejne k hovnu, protoze tam se honi smes a predstih....predstih sice upravi, ale to na ten plyn stejne nebude mit vliv... podivej, ja to resil na svoji felde, mel jsem na tom i klapku z 1,8 golfa a stejne to nefungovalo, jak jsem chtel...nakonec jsem koupil jiny auto a ve vysledku za ty prachy poradnej vykon ....aby me to jelo, jako mi to jede ted, musel bych do ty feldy vlozit 2x vic nez do TDIcka
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
16.6.12, 02:16 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom
Prečo ME? No asi hlavne kvôli inej vačke,KP a zladeniu so zapaľovaním. Ani ja by som asi tak neinvestoval, ale ak mu to auto vyhovuje, ale rád by viac koníkov, prečo nie.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.6.12, 21:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|