Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího momentu
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=29791
Stránka 1 z 1

Autor:  VITEK_M [ 6.6.12, 06:18 ]
Předmět příspěvku:  1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího momentu

ahoj mam octu 1,6 MPI 55 kw r.v. 98 myslim.
mam ji na LPG to má octanový číslo cca 105,
je škoda nevyužít potenciál LPG takže se vás ptám

máte někdo na LPG sníženou hlavu? popřípadě o kolik desetin a jaký je kompresní poměr

u puvodní to bylo 9,8 , mě by se líbilo 12 ku 1 má to i 1,6 FSi 85 kw ( stejný vrtání i zdvih )
to by mělo za následek cca 20 procent nárůst kroutáku z 135 na nějakých 160-165 Nm.

motor má najeto 165 000 v naprostém pořádku pravidelný servis..

proč o tom uvažuju? jezdim každý víkend 350 km s naloženým autem ( 5 lidí ) a líbil by se mi větší krouták.. zkuste se vyjádřit ( samozřejmostí po navýšení komprese je tankování N98 na startování... po přepnutí stejně auto jede na LPG)

Autor:  CrazyMan [ 6.6.12, 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

z s tímhle motorem těžko něco uděláš... tento motor se dával do felicií a i tam byl trošku tragéd

Autor:  Pavucina [ 6.6.12, 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

Porovnavat tento kus zeleza s FSI je trosku jinej svet...kompresi klidne zvetsi, ten motor si neco necha libit, otazka jestli to má smysl a takoveto zvysnei krouticiho momentu bych asi opravdu necekal, do octavie patri od jakziva nafta :D tento motor ja na tom slabej stim moc neudelas... Kdyz uz to bude takhle tak by to asi chtelo upravit mapy predstihu. Jinak na start bych klidne nechal 95 pokud to na to nebude jezdit v nakym brutalni rezimu, tak neni duvod menit. A

Autor:  chemer [ 6.6.12, 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

Na takové ježdění si pořiď silnější auto. Já mám stejně velké benzínové auto se 108kW a s plným vozem je to opravdu lenoch. Zkoušet odladit 55kW motor by bylo moc komplikované.

Autor:  john simple [ 6.6.12, 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

já měl o něco málo větší ( prostornější naž oktávka ) , 85kW benzín a sílu to mělo i plné.
záleži i na hmotnosti, resp. poměru W/kg.
55kW je na těžkou oktávu fakt málo

Autor:  Martin91 [ 6.6.12, 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

Tahle 1.6 je dobrá ve felině tam má aji tah aji sílu ale v oktávce je to bída...
:wink:

Autor:  VITEK_M [ 6.6.12, 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

ahoj neptám se na odpovědi typu kup si jiné nebo kup naftu. tohle auto mi vyhovuje - levnější provoz než nafta, žere mi něco málo kolem 8 litrů LPG na 100, s průměrnou rychlostí kolem 65km za hodinu z ustí do plzně přes žatec - vesnice 60, mimo vesnice 95 v 5 lidech plně naložený....

Auto nehodlám měnit, jsem nadmíru spokojený takže chci slyšet jen místné názory, má to smysl? bude to znát ten nárůst kroutáku? popřípadě jestli někdo víte o někom kdo má sniženou palici na octavce aby se to dalo porovnat... díky

Autor:  ventYl [ 7.6.12, 09:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

pri KP 12:1 uz moze byt problem aj s N98 (osobna skusenost - dobre to jazdilo len na 100 oktan), seriove tesnenie to takmer urcite nevydrzi (osobna skusenost) a aby sa dostavil zelany efekt, vysoko pravdepodobne bude potrebne treba cipovat jednotku, pretoze N98 hori pri tom komprese inac (a plyn uplne inac), ako N95 pri komprese 10. v opacnom pripade sa celkom kludne mozu podpalit ventily a potom to bude rado, ze je rado a ze sa to da nastartovat.

Autor:  Pavucina [ 7.6.12, 13:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

Ja myslim, ze jsi odpovedi dostal, to s tou naftou mela bejt jen pozn. Nevim jestli se tu najde nekdo kdo to kdy zkousel... Sam pises ze lpg ma rado vetsi kompresi, pravda, sniz hlavu na KP 12, mohou nastat potize s tesneni pod hlavou(nevim jak 1.6 ale 1,3 si necha libit neskutecne), urcite to bude chtit chip kvuli predstihu, aby jsi dosahl co mozna nejlepsi zmeny, bez toho neco ziskas, otazka kolik a otazka jestli to nebude horsi. Klidne lej i tu 98 pro lepsi pocit. Jestli dostanes tech 165 Nm to ti asi nikdo nedokaze rict.

Autor:  Ondras83 [ 11.6.12, 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

VITEK_M píše:
...má to smysl?

NE

nebude to fungovat, cidlo klepani to bude honit porad dolu, jednotka nebude vedet co se deje a nebude tomu stacit mapa predstihu

a jen snizenou hlavou a lepsim benzinem nedostanes 30Nm, na to zapomen :D

kup si oktavu s jinym motorem ;)

Autor:  aeronaut7111 [ 15.6.12, 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

čipni si to na předstih (detonační čidlo vynechte, to s tím nemá co dělat) a získáš možná 5% :) U tohohle motoru si kompresi moc nezvedej, musel bys jinak čásnout ventily (vačka) - co snese 1,3 to 1,6 nedá

Autor:  ferrari [ 15.6.12, 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

Ondras83 píše:
VITEK_M píše:
...má to smysl?

NE

nebude to fungovat, cidlo klepani to bude honit porad dolu, jednotka nebude vedet co se deje a nebude tomu stacit mapa predstihu

Tak ale ak jazdí prevažne na LPG, čidlo klepania by sa nemalo rozochvieť...A nebola by na mieste nejaké uprava od Motor Excel? Aj keď teda, najlacnejšie to nie je...
Ak je hlava na tento motor ľahko zohnateľná, tak by som to možno jednoducho vyskúšal a uvidí sa...

Autor:  Ondras83 [ 16.6.12, 02:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

a k cemu uprava od ME?...ma v tom obyc podtlak, takze to rizeni motoru tam je fakt jen pro zapalovani a nejaky velky cipovani je stejne k hovnu, protoze tam se honi smes a predstih....predstih sice upravi, ale to na ten plyn stejne nebude mit vliv...

podivej, ja to resil na svoji felde, mel jsem na tom i klapku z 1,8 golfa a stejne to nefungovalo, jak jsem chtel...nakonec jsem koupil jiny auto a ve vysledku za ty prachy poradnej vykon :)....aby me to jelo, jako mi to jede ted, musel bych do ty feldy vlozit 2x vic nez do TDIcka :)

Autor:  ferrari [ 16.6.12, 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6 MPI octavka LPG a navýšení komprese a kroutícího mom

Prečo ME? No asi hlavne kvôli inej vačke,KP a zladeniu so zapaľovaním. Ani ja by som asi tak neinvestoval, ale ak mu to auto vyhovuje, ale rád by viac koníkov, prečo nie.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/