Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Olej v chladící kapalině, chlazení https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30248 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Novel Whoop [ 22.8.12, 14:09 ] |
Předmět příspěvku: | Olej v chladící kapalině, chlazení |
Zdravím, vlastním felicii 1,3 MPI LX a když jel asi půl hodinu po městě v těhle vedrech, tak ze mě při parkování vyteklo asi půl litru chladící kapaliny.. Když jsem po vychladnutí otevřel nádobku, zjistil jsem, že na hladině plavou malé tmavé skvrny od oleje. Ale pozoruji to a po dalších asi 200km se množství oleje viditelně nezvýšilo.. ale stejně. Mimo to se mi motor po městě během chvíle zahřívá na 100-110°C a to se mi dvakrát nelíbí.. Nevěděl by někdo, prosím, co je na příčinou oleje v expanzní nádobce a špatného chlazení? Děkuji |
Autor: | ventYl [ 22.8.12, 14:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
odislo tesnenie pod hlavou s najvacsou pravdepodobnostou. zrejme bude aj voda v oleji (biela emulzia na vicku olejoveho hrdla na hornom viku motora). 110 stupnov v meste este _NUTNE_ ale nemusi znamenat nejaku zavadu motora samotneho, ak nie je funkcny vetrak chladica motora a expanzna nadobka netlakuje. |
Autor: | Novel Whoop [ 22.8.12, 14:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
Větrák chladiče je funkční, jak je na tom expanzní nádobka teda nevím, když mi ta chladící kapalina vytekla. Muselo to jít přes víčko, protože bylo okolo něj morko. A na víčko od oleje se podívám, to je dobrej nápad. |
Autor: | ventYl [ 22.8.12, 14:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
ak to vytlacilo vodu cez expanzku, najskor to bude tlakovat a tesnenie bude treba vymenit. |
Autor: | Novel Whoop [ 22.8.12, 14:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
Ok, díky za odpovědi Pokusím se co nejdřív dostat do servisu.. ruplý těsnění bych asi neměl odkládat. |
Autor: | ventYl [ 22.8.12, 14:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
no voda v mazani nenarobi ziadnu dobrotu + prevadzka prehrievajuceho sa motora moze sposobit, ze sa utopia vlozky, co moze celu opravu predrazit, alebo v servise znemoznit. dnes uz totizto len malo servisov bude ochotnych spravit nieco take, ako otvaranie a podlozkovanie motora vo felicii, pretoze sa ich praca nezaplati. |
Autor: | Novel Whoop [ 22.8.12, 15:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
Aha.. to vypadá, že se mám na co těšit.. A mám jet do autorizovanýho servisu, nebo někam k soukromníkovi radši? |
Autor: | ventYl [ 22.8.12, 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
ja by som to riesil podla referencii okolia na jednotlivych servisakov. autorizovany servis by toto bud nerobil, alebo odflakol. |
Autor: | Novel Whoop [ 22.8.12, 15:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
Ok, díky moc! A ještě jeden dotaz.. máš představu, co by ta oprava mohla stát? Pro mě, jakožto studenta, je každá koruna dobrá.. |
Autor: | ventYl [ 22.8.12, 16:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
najprv sa treba pozriet, ci to nie je iba cisto nadobro zaseknuty termostat, aj ked tusim ze ten feliciovy ma skor problemy s tym, ze sa auto nevie zohriat, ked sa poskodi. inak su mi zname iba slovenske ceny zhruba 3 roky dozadu: * tesnenie pod hlavu motora stoji v radosch stovak korun, zhruba do tych 150 korun +- autobus * pri demontazi hlavy *BY* sa mali dat nove sruby hlavy, je ich 10, kazda stoji priblizne 50 korun. ja som ich nove kupoval, pretoze som hlavu montoval v polnych podmienkach a nechcel som riskovat, ze srubu v hlave zalomim, servisak by zrejme nemal problem pouzit stare a neznicit ich pri tom. * pravdepodobne bude treba nechat zrovnat hlavu, toto silno zalezi od toho, ci ano, kolko a u koho, bezne sa za to pyta od 150 do 700 korun. ak by boli utopene vlozky, tak sa zaciname pohybovat na diametralne odlisnych hladinach, pretoze bude treba pod valce vlozit podlozky (to aj v pripade, ze sa voda do oleja dostala tadial), ktore su sice lacne, pretoze kus stoji mozno korunu, ale treba koli tomu vlozky z motora vybrat, co sa casto neobide bez vymeny kruzkov, ktore stoja okolo 800 - 1000 korun (ak sa vobec este daju zohnat). no a potom dat bacha na ten termostat, aby to potom nezovrelo znova, felicia mpi ho ma dost debilne rieseny, casto sa lame. |
Autor: | Novel Whoop [ 22.8.12, 17:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
Tak to by nemuselo být tak hrozný.. já se bál, že to bude 5000 a víc.. Tak uvidíme, jdu se ptát známých po nějakejch šikovnejch servisácích v okolí.. |
Autor: | Šemik [ 22.8.12, 17:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
5000CZK není nereálná suma, pokud se to dělá pořádně, je s tím práce na celý den.. nepočítaje rovnání hlavy. Dává se taky nová kapalina, zabrušují se ventily, olej a filtr.. souvisí s tím hodně věcí. |
Autor: | Novel Whoop [ 22.8.12, 18:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
hmm.. což o to, i 5K bych přežil, když pak budu mít na pár měsíců klid.. ale mám najeto skoro 140 000, takže člověk nikdy neví |
Autor: | Šemik [ 22.8.12, 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
Je to třeba zvážit, 5000 je polovina ceny auta. Jestli je to do konce STK a nejezdíš dálky po dálnicích, vyndal bych termostat a občas dolil vodu, oprava se nevyplatí. |
Autor: | Novel Whoop [ 22.8.12, 19:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej v chladící kapalině, chlazení |
Bohužel, s tím autem ještě na nějaký čas počítám. Na stk jdu v prosinci a chtěl bych jezdit až do konce té další. Na dálnici mě s tímhle autem ještě nikdo neviděl, nejčastější trasy jsou po městě, ale rád bych to auto udržel v provozu ještě pár let.. |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |