Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
úprava motoru felicie 1.3 MPI https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30488 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | RuMeC [ 7.10.12, 10:21 ] |
Předmět příspěvku: | úprava motoru felicie 1.3 MPI |
Ahojte, zabývám se úpravou motoru 1.3 MPI. Doposud jsem aplikoval tyto úpravy: Motor celková GO, ostrá vačková hřídel 265°/265°, snížená hlava o 0,4mm na kompresní poměr 10,6:1, leštěné kanály, upravené sedla ventilů. Můj subjektivní dojem je že motor nevadne a nechá se velice rychle vytáčet, ten správný odpich to má od 3000-4000 otáček. Bohužel tyto úpravy mi nestačí. Musím se neustále vrtat v motoru . Mám několik otázek k dalším úpravám. Plánuji odlehčení setrvačníku o 1kg. 1) Co můžu očekávat od této úpravy ? 2) Jdou aplikovat do hlavy větší ventily ? 3) Jak pracuje podávací čerpadlo ? V budoucnu chci zabudovat na motor karburátor ale nevím jak vyřešit problém s přívodem paliva do karburátoru. Motor nemá acepumpu. 4) Máte někdo zkušenosti s přestavou převodovky z Favoritu ? Je nutné půlit a přehodit kolečka nebo jsou ty převodovky stejné povrchově? (absenci druhého silenbloku neřeším.) Děkuji za ohlasy ... |
Autor: | škodovka [ 7.10.12, 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
AD1 od odlehceni setrvacniku muzes cekat akorat o neco lepsi akceleraci a deceleraci, precejenom je to mensi setrvacna hmota, ale zvyseni vykonu jako takove je nulove (a kdyz to s odlehcenim prezenes, hodnotu ti nereknu, tak si zapricinis spatny volnobeh a zbytecne velke vibrace) AD2 vetsi ventily by asi aplikovat sly, precejenom zavodni vozy to tak maji, ale chtelo by to zkuseneho hlavare, ktery s tim ma zkusenosti a nepocitej ze to bude neco levneho.. AD3 mpi cerpadlo by melo zvladnout nakrmit karburator v pohode, akorat asi budes muset aplikovat nejaky redukcni ventil, nebo tak neco, protoze dava celkem vysoky tlak, kterej by se karburatoru nemusel libit (kazdopadne tadle uprava, i kdyz se ti povede, rozhodne neprojde technickou a budes mit jenom problemy..) AD4 z prevodovkama ti neporadim Ale jinak asi budes potrebovat i jiny software do ridici jednotky, aby vsecky upravy zvladla pobrat s co nejlepsi efektivitou.. |
Autor: | RuMeC [ 7.10.12, 10:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
Technickou mám vyřešenou, bez problémů. Pokud to dobře chápu tak čerpadlo tlačí palivo pokud klesne tlak tak se zas zapne automaticky ? Nebo je řízeno ŘJ podle vstřikování ? Můžete mi doporučit další úpravy na zvýšení výkonu ? |
Autor: | ventYl [ 7.10.12, 11:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
cerpadlo tlaci v kuse a este je ovladane dost fikanym rele, ktore by ho malo odpojit vzdy, ked sa motor zastavi (aby nevytiekol obsah nadrze po havariji z auta von). MPi cerpadlo dava tusim 0,5atp, co karburatory bez prepadu spolahlivo preplavi a karburatory s prepadom netusim. |
Autor: | Ondras83 [ 7.10.12, 17:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
nemuzes pouzit podavaci cerpadlo z motoru se vstrikovanim, musis pouzit FACETku a nadrz z favorita, prevodovka z favorita do felicie nejde (jde po predelani zadniho vika pouze na BMM) na karbec musis pouzit zapalovani z favorita i s rozdelovacem, takze jiny prsa a udelat ostrikovaci trisku na prevod rozdelovace z vacky, po aplikaci zapalovani z favorita ti nebudou fungovat budiky z felicie, takze budes muset nejak predelat feliciacky budiky a zadek z favorita... muj nazor je: koupit 1,6tku - lepsi, spolehlivejsi, levnejsi, efektivnejsi... kdyz se "porad musis vrtat v motorech" vymysli na tu 1,6tku turbo a ses o 2 tridy jinde nez s timhle dobastlenym MPI... |
Autor: | Jarda S. [ 7.10.12, 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
ondras nemáš až tak pravdu a hned ve dvou věcech na převodovku z favorita musí použít víko z feldy do 97 ale pak jí dá do kterýkoliv feldy, a prsa měnit nemusí jsou stejný akorá u moi je tam přišroubovaná záslepka |
Autor: | RuMeC [ 8.10.12, 06:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
Rozdelovac, civku atd.. vsechno mam aplikovane na motoru. Jen nemohu vyresit podávání paliva. pokud použiji karburátor s přepadem do nádrže tak nevidim duvod proc nemohu pouzit originalni cerpadlo. Jarda S.: Tyto informace jsem chtel presne slyset |
Autor: | Jarda S. [ 8.10.12, 07:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
RuMeC protože originál čerpadlo dává tlak kolem 5 barů a ty na karbec potřebuješ 0.3 baru |
Autor: | Lamač [ 8.10.12, 08:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
A tryska na náhon rozdelovača tam je plne funkčná,aj to kolečko ako na rozdelovači tam je,to je ta záslepka,poháňať musí aj olejové čerpadlo. |
Autor: | Ondras83 [ 8.10.12, 20:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: úprava motoru felicie 1.3 MPI |
Jarda S. píše: ondras nemáš až tak pravdu a hned ve dvou věcech na převodovku z favorita musí použít víko z feldy do 97 ale pak jí dá do kterýkoliv feldy, a prsa měnit nemusí jsou stejný akorá u moi je tam přišroubovaná záslepka ok...prevratil jsem to...mpi prevodovka nejde do favorita... stejne je to uplne zcestna uprava, prijde na to az casem |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |