Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
startér s reduktorem Š120 - netočí https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30613 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | URU [ 28.10.12, 20:32 ] |
Předmět příspěvku: | startér s reduktorem Š120 - netočí |
startér s reduktorem felicia předelanej pro Š120, a mam problém. když startuje, tak startuje dobře, ale při cca polovině pokusů o startování se ozve jenom cvaknutí (pravděpodobně vysunutí pastorku) v dalších 2 autech startuje bez problémů... vymyslel jsem že by to mohlo bejt věncem setrvačníku, ale od pohledu jsem na něm neviděl nic nenormálního. navíc obyčejnej 0.6kw startér startuje spolehlivě, ale motor 135 mu dává docela zabrat. taťku straší zimní starty a láká vidina silnýho reduktorovýho startéru, takže mě pověřil vyřešenim problému. |
Autor: | goodbie [ 28.10.12, 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
buď sou sjetý uhlíky,ale více se přikláním,že cívka nespíná elektřinu tak,že je vadná.Dej novou a bude pokoj. |
Autor: | URU [ 28.10.12, 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
to by ale nefungoval v jinejch autech, ne? v Červený šlape perfektně, a v GLi taky startoval vždycky (akorát Renix s nim nějak nechtěl kamarádit) |
Autor: | p.s. [ 28.10.12, 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
natáhni kostru z mínusu baterie přímo pod šroub startéru |
Autor: | varok [ 29.10.12, 17:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
A nemáš slabou baterku? Nejsou zaoxidované očka na baterii nebo to, co se dává na šroub na cívce startéru? |
Autor: | škodovka [ 29.10.12, 18:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
Ja bych to spis videl na zaoxidovanou spinacku..tendle problem jsem kdysi resil...ono precejenom ta civka na starteru je stavena na feldu, kde je k ni kratke vedeni, a ted si vem, ze ho das do skodovky, kde prvni tahnes drat od baterky ke spinacce a pak zpatky od spinacky ke starteru..ona ta civka taky neco zere, byt je to nesrovnatelne mene se spotrebou samotneho starteru, takze nejaky spatny kontakt a navic na tak dlouhem vedeni nadela taky dost skody |
Autor: | URU [ 29.10.12, 22:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
baterka je nová, nabitá... kostra z - pólu baterky je vedená přímo pod šroub na spoji motor-převodovka. oxidace konektorů je možná, je to užovka 120L rok 80... je teda dost možný že to bude oxidace na spoji kabel-konektor/očko... až bude čas, tak proměřim a uvidim... |
Autor: | Šemik [ 29.10.12, 23:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
škodovka píše: civka na starteru je stavena na feldu, kde je k ni kratke vedeni Ale jaké vedení, Felicie má tkaničky zato 742 vcelku poctivé průřezy. Tímhle to jistě není |
Autor: | varok [ 30.10.12, 15:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
Často bývají uhnité nebo modré fastony na drátu ze spínačky, co se zasunuje do cívky, nebo očka silového okruhu. Jestli nepomůže očištění, změřil bych, jaké je napětí na startéru během startování, myslím že by tam mělo být kolem 9-9,5V. |
Autor: | škodovka [ 30.10.12, 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
Semik ja sice nejsem elektrikar a ani elektrice moc neholduju, ale jsem presvedcenej, ze z hlediska odporu je dlouhe vedeni mnohem horsi, nez kratsi vedeni o mensim prurezu.. (samozrejme zalezi na konkretnich prurezech a delkach) |
Autor: | Šemik [ 30.10.12, 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
Ano, v principu to tak je. Každý vodič je vlastně odpor, jehož hodnota záleží na materiálu, délce a průřezu daného vodiče. Všeobecně hodnotit, že je lepší slabé a krátké vedení než silné a dlouhé nelze, i na 1m vodiči lze mít ohromnou ztrátu a na 10m zanedbatelnou.. vše je věcí dimenzace. |
Autor: | URU [ 1.11.12, 21:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
diagnostikoval jsem velkej přechodovej odpor v silovejch kabelech (baterka-startér) - oxidace ve spoji kabel-očko na straně u baterky... kabely zkráceny o očko a namontovaný nový svorky k baterce, už to startuje rozumě s origo startérem -> taťka si reduktorovej startér rozmyslel, nejni akutní krok 2 budou nový kabely z elektrikářskejch zkratů - byly dimenzovaný tak, aby s rezervou vyhodili pojistky v rozvodně (proud několik tisíc ampér po dobu cca 2s), průřez cca 70mm2, byly vyřazený pro stáří... snad to bude pro startér stačit |
Autor: | goodbie [ 1.11.12, 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
no vydíš.70MM stačit bude zcela jiste ,že origo je tam nějaká 25mm.A proč tátá nechce reduktorovej startér kort na zimu sám ho ve škodovce mám a sem max spokojenej. |
Autor: | URU [ 2.11.12, 05:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
taťka ho nechce teď měnit, když obyčejnej startuje dobře, ale s reduktorem se počítá... |
Autor: | Mex [ 2.11.12, 10:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: startér s reduktorem Š120 - netočí |
Jo to jsem si myslel taky, že ten můj startuje dobře a říkal jsem přesně to stejný když se mě někdo ptal proč tam nehodím s reduktorem. Pak jsem jednoho zimního dne před 4 lety chtěl odjet od kaufláče a po otočení klíčku nic (do té doby ani náznak). Naštěstí na odjetí stačilo jen použít osvědčenou metodu - poklepat na zadní víko. Uhlíky už byly prakticky kaput (a nejen ty) takže se rozhodlo koupit nový typ s reduktorem a od té doby mrška motorová chytala jak divá a vůbec nějaká zima byla autu úplně ukradená. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |