Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30692 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | josef.ledr [ 8.11.12, 17:06 ] |
Předmět příspěvku: | Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Panové chtěl bych se zeptat jaký máte názor na výměnu sacího potrubí Felicia za potrubí z Fabia 1.4 50kw. Jelikož jeden úpravce hlav mi poradil ať si vybrousím sací potrubí a že to bude s již proběhlými úpravami (snížená hlava -0,6mm, leštěný kanály) mit určitej vliv na výkon. Jen pro důvěryhodnost podotýkám že upravoval hlavy na různý auta např. Felicia kit car. Doma jedno sání Felicia mam ale čim to vybrousit??? Do toho kolene se ničim nedostanu a tam mě napadlo použít sání z již zmíněné Fábie. Na Fábia fórech se řeší přestavby z 44Kw na 50KW a výměna sání je nutnost jelikož je prý o 3mm širší. Tím by se mi ulehčilo spousta práce. Další věc je první díl z favorita bez lambdy a navařit tam matici pro lambdu jelikož tvar fav. 1.dílu se mi zdá a mnoha jiným jako mnohem rozumnější. A co na to ještě napasovat svody(parohy z fabie). Předem podotýkám neradte mi at si koupím sportovní svody za 9tis. chci jako každý co nejvíce muziky za málo peněz. Co vy na to?? Jinak motor je po GO,hlava -0,6mm,leštěné kanály a chci vyřešit to sání a výfuk a pak už jenom Chip. Do vačky se asi ukecat nedam Předem děkuji za každou radu. |
Autor: | Billy Bob Bean [ 8.11.12, 17:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Na felicia klubu, je fabiácké sání hodnoceno dost bídně a všici upravovači jezdí originál MPI sání. Já mám na BMM feldě leštěný litinový parohy, první díl z faba bezkarbecu, pak střed JP bez tlumiče a nakonec originál tlumič. JEdninný co se mi neosvědčilo tak koncák Walker, shit jak prase, za měsíc se z něj linuly strašné zvuky, motor ho docela rozebral. Co jsem vyčetl, tak ze sériovýh dílů se dá poskládat ještě, že místo středovýho tlumiče se dá kat. Zatím jsem nezkoušel, ale mám to v plánu. BMM s touto kombinací jede nejlépe. MPI snáší mnohem lépe kombinaci co mám já. |
Autor: | MATTESS [ 8.11.12, 17:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Proč ne vačku? Ta spolu s chipem udělá nejvíce "muziky" |
Autor: | Billy Bob Bean [ 8.11.12, 17:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Tak snad jednotka + vačka je skoro vždy základ + ještě odstranit debilní seriový výfuk. |
Autor: | josef.ledr [ 8.11.12, 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Otazečka na Billy Bob Bean, prosimtě když pišeš že maš leštěný parohy tak se bavíme o sání a jestli ano tak mi prosimtě řekni jak ses tam dostal, jo vlastně ty píšeš BMM no ale u meho MPi se asi pose.. a ještě jedna technická jak jsi vyřešil lambdu??? Máš ji přidělanou jenom jakoby na dva valce čili na jednu trubku nebo jsi prodloužil kabel a dal to až tam co se to spojí??? Děkuji Jinak k té vačici, přemyšlel jsem o ni ale nevim která by byla pro mě idealní, jezdim s tim autem denne do práce takže nějaká 296/296 nepřipadá v uvhu. Leda něco jako 265/258, 265/265 nebo 275/275 nevim no. Do otaček si pro výkon klidně pujdu ale zase aby mi to drželo volnoběh jelikož s tim jsem se dlouho zlobil. A navic s tim jezdí přítelkyně tak aby se vubec rozjela. proto počitam s chipem od kterého očekávám hlavně vetší pružnost + možná nějakýho poníka . A asi teda Mr.Cimbu |
Autor: | josef.ledr [ 8.11.12, 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Jo a mužu potvrdit že pruchozí střed určitě motor hodně zpružní, jelikož jsem si ho taky vyrobil a motor jde lépe do i z otáček a o to mi taky hodně šlo. |
Autor: | MATTESS [ 8.11.12, 20:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
265/258 je ideální na denní ježdění. Motor se chová jako seriový (volnoběh, chod), ale má výkon a krouťák, jde pěkně plynule za plynem a dá se s tím jezdit. To samotný chip neudělá. Nějaká třístovka je totální nesmysl na takové používání (ale tu ti tady nikdo necpe) |
Autor: | Billy Bob Bean [ 10.11.12, 18:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Josef: http://billybobbean.rajce.idnes.cz/Vyfuk/ Lambda bere jen 2 válce. Originál 4-2-1 svody Motor Excel měly lambdu jen na jednom válci a fungovalo to. Já jsem zkoušel leštit jen výfukové litinové parohy. Nejdříve jsem zvětšil díry směrem od hlavy a vybrousil všude hladké přechody. Vnitřní leštění bylo docela zdlouhavý a nevím jestli mělo nějaký smysl, spíš asi stačí jen vymést saze. Vzal jsem 40 cm dlouhou hadici, na jednom konci udělal zářez, v něm byl zasunutý páser šmirglu a druhým koncem upnutý do vrtačky. Hadici jsem naváděl na správné místo za pomocí ložiska z alternátoru, přes který byla prostrčená. Tahle metoda by šla asi aplikovat i na sací potrubí, ale obávám se, že tam jsou příliš malé poloměry ohybů. Časem bych chtěl překopat BMM na MPI, za použití vačky a jednotky Motor Excel. Cimbák je hlavně u vačky dost drahej a udává až příliš fantastická čísla, která tahá jen jednotkou = fantazie. |
Autor: | hardb [ 17.12.12, 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
tohle mě celkem zaujalo a díky tipu tohoto uživatele:Billy Bob Bean jsem zkoušel také experimentovat, sice jsem šel na jistotu ale jsem s tím spokojený pro inspiraci jsem si pročetl i tuto diskusi http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... =52&t=7759 a dozvěděl se že bude potřeba sehnat i druhý středový výfuk, vzhledem k tomu že se mi nechtělo zbytečně kupovat nový středový výfuk z vědomím že bych jej stejnak rozřezal jsem použil ten co jsem měl ... jen ho trošku upravil abych tam měl katalyzátor ... 1. věc která byla potřeba bylo vyvrtání díry na lambda sondu 2. věc kterou jsem chtěl mít hotovou bylo rozřezání katalizatoru tak aby byl pevnou součástí výfuku s tím že přírubu použiji ke svodům favority z karburátorem mají 2. díl výfuku ze 2 diramy a BMM a felicie MPI mají 2. díl výfuku se 3 diramy 3. věc po uřezání příruby jsem chtěl dobře napasovat koupený vlnovec (45x150mm) tak at jsou díry stejné a nevzniknou tam zbytečně ostré hrany po uspěšném navaření se sváry zbrousil narazil jsem na menší problém, důvod použití vlnovce by především pro to abych vynahradil délku středního tlumiče z délkou katalyzátoru - ten je o něco kratší bohužel to nestačilo naštěstí jsem měl doma starý výfuk z fabie 1.4 mpi a shodou okolností šel použít z menší úpravou uřezaný, zavařený a zabroušený teď už jen uřezat konec a zavařit to tak a už je to zkompletované tak a jen nasadit a vyzkoušet ... závěrem z celého středového dílu jsem použil jen tu trubko co je od tlumiče po koncový díl, k tomu navařil katalyzátor, před něj část výfuku o pruměru 45mm místo originálního 40mm pruměru a pak další vlnovec 45x80mm a na začátek přírubu z použitého katalyzátoru touto úpravou jsem získal +- stejný zvuk výfuku ale zrychlení i výkon motoru se citelně zvedl o poznání lépe táhne omlouvám se za délku mého příspěvku ale snad to nebude vadit ... |
Autor: | Jarda S. [ 17.12.12, 20:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
vlnovce nebyli třeba |
Autor: | hardb [ 17.12.12, 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
máš pravdu ale tu jsem nepočítal s tím že použiju trubky z druhého výfuku abych zachoval přesnou délku celého výfuku ... |
Autor: | Jarda S. [ 17.12.12, 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
a než se s tim srát tak JP dělá střed bez tlumiče za 500,- |
Autor: | Billy Bob Bean [ 17.12.12, 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Jarda: Já mu to říkal Hardb: Sice krkolomný, ale funkční. No kurňa mít doma taky CO, to by se děly věci. |
Autor: | hardb [ 18.12.12, 06:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
jojo ten středovek výfuk by byl bez problému jenže jsem tam chtěl mít katalizator at to nemusím celý rozdělávat a dávat tam druhý výfuk před STK tak proto jsem volil tuhle volbu a mimochodem takovádle práce mi nevadí, něčemu se přiučím a pak žasnu co vše zvládnu udělat |
Autor: | Billy Bob Bean [ 18.12.12, 20:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Úprava sání/výfuk felicie 1.3MPi |
Ale jo paráda, aspoň ti to díky katu nebude tolik rozebírat koncový díly výfuků. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |