Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Benzín na motoru https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=308 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | hans [ 4.3.06, 17:19 ] |
Předmět příspěvku: | Benzín na motoru |
Zdravím. Moje 105ka přestala jet, zjistil jsem, že mám úplně rozteklý těsnění pod víkem ventilů a všude na motoru benzín. Na bloku, kabelech, prostě všude. To těsnění je taky divný, protože bylo asi před měsícem dávaný nový. Čím to může být způsobený? Napadá mě, že by mohl být špatný plovák v karburátoru, nebo by to mohlo způsobit i nětesné palivové čerpadlo? Taky si říkám, jestli by to nějak nemohl dělat sytič - poslední dobou u studenýho motoru skoro nezvyšuje otáčky, u teplýho v pohodě. Že by třeba byla nětěsná komora sytiče a teklo to kolem. |
Autor: | michalkatka [ 4.3.06, 19:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín na motoru |
hans píše: Zdravím. Moje 105ka přestala jet, zjistil jsem, že mám úplně rozteklý těsnění pod víkem ventilů a všude na motoru benzín. Na bloku, kabelech, prostě všude. To těsnění je taky divný, protože bylo asi před měsícem dávaný nový. Čím to může být způsobený? Napadá mě, že by mohl být špatný plovák v karburátoru, nebo by to mohlo způsobit i nětesné palivové čerpadlo? Taky si říkám, jestli by to nějak nemohl dělat sytič - poslední dobou u studenýho motoru skoro nezvyšuje otáčky, u teplýho v pohodě. Že by třeba byla nětěsná komora sytiče a teklo to kolem. daj dolu celé teleso vzduchového filtera, pri svetle ( cez deň ) naštartuj a dôkladne sleduj kade ti to tečie vo, ja to typujem na ihlu v plavákovej komore, možno zaseknutý plavák, možno zlá hadička, alebo spoj hadičky niekde medzi palivovým čerpadlom a karburátorom... a nejde mi do hlavy to tesnenie veka ventilov, benzín ho určite nepoškodí ( podľa toho čo si kúpil ), možno ti praskla membrána v palivovom čerpadle, skontroluj či nemáš benzín v oleji... |
Autor: | hans [ 4.3.06, 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
To těsnění se mi právě taky nezdá. Známej mechanik mi tam nedávno měnil těsnění pod hlavou, dávalo se nový i tohle. Říkal jsem si, že ho mohl sežrat ten benzín, ale mělo by asi něco vydržet. Jedině že by tam bylo třeba špatně dotažený a svezlo se?! A kdyby byla vadná ta jehla, jak to poznám? |
Autor: | michalkatka [ 4.3.06, 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
hans píše: To těsnění se mi právě taky nezdá. Známej mechanik mi tam nedávno měnil těsnění pod hlavou, dávalo se nový i tohle. Říkal jsem si, že ho mohl sežrat ten benzín, ale mělo by asi něco vydržet. Jedině že by tam bylo třeba špatně dotažený a svezlo se?! A kdyby byla vadná ta jehla, jak to poznám? zhoď dole to veko filtra naštartuj a ak sa ti bude z karburátora valiť benzín vrchom je to ihla, alebo plavák. ak sa benzín nepovalí skontroluj hladinu paliva ( ja som to robil priesvitnou slamkou ( brčkom ) cez odvetrávací otvor komory. ( najprv pozri ten olej či nesmrdí po benzíne a pozri aj tie palivové hadičky ) |
Autor: | hans [ 4.3.06, 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky. Smůla je, že to auto zůstalo stát nějakých 140 km od domu, a dostanu se tam snad příští víkend. Nejradši bych to udělal hned.. myslíš, že mám preventivně kupovat všemožný těsnění na karburátor, nebo stačí vzít s sebou jehlu a plovák? |
Autor: | michalkatka [ 4.3.06, 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
hans píše: Díky. Smůla je, že to auto zůstalo stát nějakých 140 km od domu, a dostanu se tam snad příští víkend. Nejradši bych to udělal hned.. myslíš, že mám preventivně kupovat všemožný těsnění na karburátor, nebo stačí vzít s sebou jehlu a plovák? ťažko povedať čo je pravdepodobnejšie, tesnenia preventívne kupovať namá význam, ihla a plavák???, ak máš hladinu v poriadku je tesne pod tesnením ktoré spája karburátor... je možné že sa ti do sedla ihly privrela nejaká špinka a moc to plní komoru... palivový filter??? väčšinou pomože to rozobrať a vyčistiť... závad môže byť viac, ako som písal.... |
Autor: | Viky [ 6.3.06, 08:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín na motoru |
hans píše: Zdravím. Moje 105ka přestala jet, zjistil jsem, že mám úplně rozteklý těsnění pod víkem ventilů a všude na motoru benzín. Na bloku, kabelech, prostě všude. To těsnění je taky divný, protože bylo asi před měsícem dávaný nový. Čím to může být způsobený? Napadá mě, že by mohl být špatný plovák v karburátoru, nebo by to mohlo způsobit i nětesné palivové čerpadlo? Taky si říkám, jestli by to nějak nemohl dělat sytič - poslední dobou u studenýho motoru skoro nezvyšuje otáčky, u teplýho v pohodě. Že by třeba byla nětěsná komora sytiče a teklo to kolem. U nekterych karburatoru SEDR se stavalo, ze se vyklepala trubicka, co se na ni montuje privodni hadicka od palivove pumpy. Slo to tezko opravit, je tam totiz jenom zalisovana. Osobne bych doporucoval vzit sebou na cestu karburator 1ks. Je celkem jedno, jestli to bude 105, 120 nebo kerej kram, hlavne aby fungoval a sel tam namontovat, s tim starym si pak muzes doma delat pokusy jak dlouho chces. Mel jsem s touhle trubickou velky problemy, palivo z toho kapalo pomalu a dlouho. Kdyz se to ale povytahne moc, tece z pumpy palivo na motor, misto do karbu. Je to pekne nebezpecny swinstvo, nekolikrat se z motoru ozyvaly i traskave vybuchy. |
Autor: | hans [ 6.3.06, 15:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mně to taky občas při startování střílelo do výfuku, ale měl jsem pocit, že to je třeba špatný předstih. Náhradní karburátor mám, ale je to SEDR a v autě mám ještě EDSR. Je to možný bez nějakých úprav namontovat? |
Autor: | Mirec [ 6.3.06, 16:26 ] |
Předmět příspěvku: | Cena noveho karburatoru |
hans píše: Mně to taky občas při startování střílelo do výfuku, ale měl jsem pocit, že to je třeba špatný předstih. Náhradní karburátor mám, ale je to SEDR a v autě mám ještě EDSR. Je to možný bez nějakých úprav namontovat? Vedel by mi niekto povedat kolko stoji novy karburator do Skody Favorit 135 LS r.v. 92 ? Dakujem. |
Autor: | Viky [ 6.3.06, 16:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
hans píše: Mně to taky občas při startování střílelo do výfuku, ale měl jsem pocit, že to je třeba špatný předstih. Náhradní karburátor mám, ale je to SEDR a v autě mám ještě EDSR. Je to možný bez nějakých úprav namontovat? Nejsem si uplne jisty, ale rekl bych ze to vymenit pujde v pohode. K tomu strileni - kdyz je vyviklana ta trubicka, tak to sice strili, ale ne do vyfuku Strili ti to rovnou za prd*li. Trochu jako kosmonaut. |
Autor: | Viky [ 6.3.06, 16:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
hans píše: Mně to taky občas při startování střílelo do výfuku, ale měl jsem pocit, že to je třeba špatný předstih. Náhradní karburátor mám, ale je to SEDR a v autě mám ještě EDSR. Je to možný bez nějakých úprav namontovat? Ted mne napadlo... ma to dva asi dulezity rozdily: jinde civku volnobehu (musis ji najit, ale taky se nouzove da nepripojit) a zrejme jinou mechaniku ovladani skrtici klapky. EDSR mival takovy to vahadylko za roh a SEDR primy ovladani strunou. Ale staci na to klic a sroubovak a muze se vymenit ovladaci packa ty klapky, to myslim pasuje. |
Autor: | michalkatka [ 6.3.06, 17:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cena noveho karburatoru |
Mirec píše: hans píše: Mně to taky občas při startování střílelo do výfuku, ale měl jsem pocit, že to je třeba špatný předstih. Náhradní karburátor mám, ale je to SEDR a v autě mám ještě EDSR. Je to možný bez nějakých úprav namontovat? Vedel by mi niekto povedat kolko stoji novy karburator do Skody Favorit 135 LS r.v. 92 ? Dakujem. nad tým ani neuvažuj, nový karbec Pierburg 2E3 stojí 9-10.000.- skús ten svoj dať nejako dokopy, alebo z nejakého vrakoviska... ( ale z vrakoviska si zisti či to auto behalo na LPG, taký karbec neber ). nový sa že vraj dá aj objednať aj z anglicka a vyjde to na 60 libier + 10 libier poštovné... 1 libra je cca 55sk ale to mám neoverené |
Autor: | Mirek Svoboda [ 7.3.06, 15:42 ] |
Předmět příspěvku: | Vytažená trubička z palivového čerpadla |
Staré čerpadlo na favoritu rv90 mělo vydřené uložení osičky páčky pro ruční čerpání, tekl tamtudy olej a tak jsem koupil nové čerpadlo, novější model bez páčky. Zalisované trubičky se uvolnily cca za měsíc a začal kolem nich prosakovat benzín. Koupil jsem epoxydovou modelínu (nevím, jak lépe to nazvat), opatlal jsem trubičky u čerpadla kolem dokola a drží to už přes rok. Samozřejmě opatlávat odmaštěné a suché, benzín pustit až po řádném zatvrdnutí. |
Autor: | Šemik [ 9.3.06, 06:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Viky píše: hans píše: Mně to taky občas při startování střílelo do výfuku, ale měl jsem pocit, že to je třeba špatný předstih. Náhradní karburátor mám, ale je to SEDR a v autě mám ještě EDSR. Je to možný bez nějakých úprav namontovat? Ted mne napadlo... ma to dva asi dulezity rozdily: jinde civku volnobehu (musis ji najit, ale taky se nouzove da nepripojit) a zrejme jinou mechaniku ovladani skrtici klapky. EDSR mival takovy to vahadylko za roh a SEDR primy ovladani strunou. Ale staci na to klic a sroubovak a muze se vymenit ovladaci packa ty klapky, to myslim pasuje. Vahadylko za roh mívaly jen první Škody 105/120. Pak už montovali EDSR se stejnym ovládáním jako měl pak SEDR. Záměnné jsou, fastony na odpojovač volnoběhu by měly sedět, maximálně bude chtít přihnou kleštičkama |
Autor: | hans [ 9.3.06, 21:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě mi vrtá hlavou - už před výše popisovaným problémem s únikem paliva mi to špatně startovalo teplý. Vždycky dlouho točit s plynem na podlaze. Poslední dobou se ještě poměrně zhoršilo. Mohl by tento problém být způsoben malým tlakem paliva, třeba v důsledku uvolněné přívodní "trubičky" na karburátoru? Že by tekl benzín ven a ne do karburátoru a špatně to startovalo? MOžná to je blbost a je jenom špatně nastavenej plovák |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |