Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání oleje https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30898 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Fojttmutt [ 12.12.12, 14:45 ] |
Předmět příspěvku: | Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání oleje |
Zdravím, před týdne mi dnes, hlavně v nizkých teplotách venku se mi dělá bílá emulze na víčku od dolévání oleje do motoru. Jedná se o elektronický karbec (Forman r.v. 92) předělaný na klasik karbec. Říkal jsem si, že by mohlo být horší těsnění mezi válecema a hlavou, ale otec má tak 5 let na Peugetu 405 ten samý problém, ale to těch 5 let má nové těsněné pod hlavou. Říkám si, že asi není nikde chyba, jen to způsobuje mráz. Váš názor ? díky Předevčírem jsem nastartoval Formana a ujel jsem cca 3km a v kopci začal hodně pištět klínák, je to ten starší typ. Měl jsem ho měsíc nový, sice jsem ho nenamazal mýdlem či jarem, ale bylo to poprvé, co od nasazení nového začal šíleně píštět. V tu dobu v kopci jsem pustit pedál plynu a hnet na to na volnoběh lehce prošlápl plynový pedál a zařadil a jel dál, pak to zakvílelo ještě lehce, ale dalších 25km nic. Tak jsem to neřešil. Včera jsem jel tu samou trasu a za 25 km opět začal pištět klínák, ale až tak moc nahlas, že všichni chodci čuměli a ani hudba v autě to nepřehlušila, samozdřejmě na volnoběh to bylo slabé pištění. Nechal jsem auto stát ( jsem šel něco zařidit ) asi 2-3h. nastartoval jsem a zase to začalo pištět a po 50m se přetrh nový klínový řemen značky DAYCO. Poznal jsem to podle toho, že ten zvuk přestal naráz dělat a přestalo mi to dobíjet autobaterii. tak jsem dojel cca 1km k servisu, kde jsem požádal o nový řemen, bohužel měl servis stejnou značku, tak jsem byl rád, že aspon to. Vyměnil jsem jej a asi jsem to trochu utáhl víc, poněvadž při 3500ot/min+ to opět, ale jen lehce píštěl, tak jsem se vrátil a požádal je o trochu mídla či jaru, nabídli mi nestékavé mazivo ve spreji, tak jsem za běhu motoru nastříkal řemen, ale co jsem zjistil : že řemen prokluzoval na vodní pumpě, což jsem nechápal. Tak jsem znovu sundal řemen a zkusil rukou protočit vodní pumpu, ehle, šla dost těžko ( před měsícem jsem měnil silentblok vodní pumpy, ta pumpa šla otáčet naprosto lehce ) a ted šla ztuha, jak kdyby bylo přidřené ložisko, ale za minutu jsem ji rozhíbal a šla opět lehce jak před mesícem. Vodu mám na -30, je to pumpa od VIKY z roku 2008, ale žádný problém s ní, až včera. za 1.) nechápu jak je možné že se přetrh řemen. Asi zmetek ? Nic ho roztrhnout nemohlo !!! Žádný plech ani podobně. za 2.) nechápu, jaktože šla vodní pumpa šíleně těžko, možná jak jsem namontoval nový řemena utáhl to lehce víc, třeba to se přidřelo ??? díky za všechny rady a nápady |
Autor: | Adler [ 12.12.12, 15:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o |
Ta emulze ještě nemusí nic znamenat. Jestli je to jen slabý povlak a po prohřátí motoru na provozní teplotu a delší jízdě zmizí tak je to normální a je to takřka běžný u dnešních vysoce aditivovaných olejů. Značku DAYCO neznám - osobně mám v obou autech řemen Barum-Continental. Tak mě napadá jestli jsi použil správný typ řemenu. Pro karburátor byly tři typy. První klasický klínový, druhý ozubený klínový a od modelu 92 s menší řemenicí na alternátoru také ozubený klínový, ale kratší. Jinak pokud jsi dotáhl řemen na fest tak, že byl napnutý a neměl při tlaku cca 2 kg uprostřed průvěs 1-1,5 cm tak to moc dobré není jelikož tím dojde nejen k mnohem vyššímu zatížení řemen ale i k vysokému zatížení jak ložiska vodní pumpy tak alternátoru. Což mě přivádí na myšlenku jestli to pištění není spíš třeba ložisko. |
Autor: | goodbie [ 12.12.12, 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o |
Jak se mohl přetrhnout řemen?? když se šoupe o řemenici která se netočí??uplně snadno Díly vika jsou toho důkazem a rozhodně od nich nelze čekat zázraky.Takže kup pumpu origoš a dej jí tam než se tahle rozletí totál a budeš stát.Ta emulze na tom víčku se udělá právě na krátkých trasách jízd kdy se motor málo zahžeje a srazí se vněm vlhkost, |
Autor: | Fojttmutt [ 12.12.12, 15:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o |
Asi bude KO ta vodní pumpa, poněvadž když se ráno přetrhl, tak to mohlo být tím, že třeba nefungovala vodní pumpa, to mám teda radost, zima k tomu ... Jinak mám klínovej s drážkama, ale řemenice nemají drážky . Napínám tak, že ukazováčkem bez většího tlaku se prohne ten 1cm. |
Autor: | Vít [ 12.12.12, 16:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o |
pri provozu s nefunkcni vodni pumpu se taky mohla zkurvit hlava |
Autor: | Lamač [ 13.12.12, 12:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o |
Ecotronik má menšiu remenicu na altoši,a má tam ísť ozubený klinový remeň-kvôli namáhaniu na malom priemere tej remenice.Ak si to poriadne napol a píska to,tak najskôr odišlo ložisko.Buď na čerpadle,alebo na altoši.Ale ked nejde ľahko otáčať šerpadlom,tak tam.Mne čerpadlo Vika drží už tretí rok a žiadny problém. |
Autor: | Bukaj [ 14.12.12, 02:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o |
K té emulzi: ochutnej ji a budeš mít jasno : viewtopic.php?f=6&t=30901 |
Autor: | kmk [ 25.12.12, 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o |
Emulze na víčku - nemůže to být tím, že se s autem jezdí krátké trasy a olej se pořádně neprohřeje? |
Autor: | Lamač [ 25.12.12, 20:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Píštění klínového řemenu a emulze na víčku od dolevání o |
Aj hej |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |