Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=30902 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Blackie 639 [ 12.12.12, 17:06 ] |
Předmět příspěvku: | Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
Zdravím, namontoval jsem novou originál lambda sondu Bosch LSH24, bylo to ještě v listopadu, kdy teploty přes den dosahovaly cca 12°C. Hned jsem napíchnul motor na VAG a sledoval jak sonda reaguje. Cca 30s po nastartování, se v poli 5 začaly měnit hodnoty (dle dílenské příručky), takže sonda bez problémů jela. Když jsem potom po 14 dnech dělal kontrolní měření tak už teploty byly okolo 5°C a já zjistil, že sondě trvá cca 4km, jízdy, než začne regulovat, tzn. celou tuto dobu je v poli 5 hodnota 128. Teplota chl. kapaliny, kdy začíná lambda pracovat je okolo 70°C. Z toho usuzuji, že sondě nefunguje předehřev. Na konektorech předehřevu sondy jsem nyní naměřil odpor 1,8ohmu/-2°C. Napětí a proud mezi hnědým a černým vodičem, přivádějící proud k předehřevu samozřejmě je (dle aku). Mám v zásobě ještě jednu sondu, ale ta je univerzální NTK, a chová se podobně. Ještě jsem preventivně vyměnil všechny 4 konektory na svorkovnici u kabeláže a přehodil konektory předehřevu, ale nepomohlo to. Paměť závad nehlásí nic. Už vážně nevím co s tím Řešit to ale musím, protože jezdím hodně ve městě a nyní mám průměrnou spotřebu 8,6L. |
Autor: | goodbie [ 12.12.12, 17:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
lambáda má čtyři dráty na dvou musí bít 12V pro předehřívání jde tam napětí??? |
Autor: | Blackie 639 [ 13.12.12, 07:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
Už jsem to psal, na předehřev jde napětí i proud. |
Autor: | goodbie [ 13.12.12, 09:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
tak jestli je to tak jak píšeš tak se lambáda asi odporoučela,a NTK klidně zkus ty nejsou tak špatné. |
Autor: | Jarda S. [ 13.12.12, 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
ntk je to nej co do felicie můžeš dát |
Autor: | varok [ 13.12.12, 19:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
A máš tu Lambdu dobře ukostřenou? Na převodovce je takový jakoby plíšek se 4mi šrouby. Jsou tam kostry od vstřikovací jednotky, Lambdy, asi ŘJ a nevím ještě čeho. Tam bych to zkusil přeměřit, popř. ještě dokostřit. |
Autor: | michalkatka [ 14.12.12, 07:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
stále rozmýšľam čo vlastne riešiš, BMM na krátke trasy po meste a ešte v zime je 8,6l/100km primeraná spotreba... obe vinutia v lambde na ohrev sú iba pomocné pre rýchlejšie zahriatie, na to aby správne vyhodnocovala údaje potrebuje aj správnu teplotu výfukových plynov, čiže čím je chladnejšie tým dlhšie trvá kým začne pracovať... ak ti idú obe špirály nemáš čo riešiť... neviem či BMM má diagnostiku výhrevu, napr Octavka1 vypíše nefunkčný ohrev... |
Autor: | Blackie 639 [ 14.12.12, 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
To varok: kostru má dobrou, všechny kostřicí body na motoru jsem před zimou očistil. michalkatka: řeším to, že dle dílenské příručky má sonda začít pracovat do 30s, ale o teplotě okolí tam není žádná zmínka. Myslím si, že od toho je tam předehřev, aby ji nahřál natolik, aby sonda začala pracovat nejpozději do 1min. od spuštění motoru. 8,6L se mi nezdá normální spotřeba. Mám ještě jednu sondu NTK univerzál a ta se chová obdobně. Nezkoušel někdo u vyjmuté lambda sondy napojit předehřev na proud? Zajímalo by mě, jak moc se má sonda zahřát a jestli je to vůbec na pohmat znát. Vzhledem k tomu, že u Feliny jde proud na předehřev až po spuštění motoru, tak nemohu zjistit, jestli funguje, protože je sonda okamžitě zahřívaná výfukovými plyny. |
Autor: | michalkatka [ 14.12.12, 09:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
ja som to skúšal, popálil som sa pekne... nameral som že zvyšujúcou teplotou sa zvyšuje aj odpor... idú ti oba okruhy? má odpor voči kostre každá špirála? ide napätie na obe špirály? |
Autor: | goodbie [ 14.12.12, 10:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
Michal má ale pravdu,jestli se couráš po městě a krátké trasy teď když je zima a máš zimní pneu tak ta spotřeba je velice dobrá.A vůbec bych to neřešli,A nebo vem auto na dálnici a tam to zkus. |
Autor: | ventYl [ 14.12.12, 12:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
lambda sonda ohriata do 30 sekund? a fungujuca? no to sa mi teda nezda take krute poziadavky su kladene na auto s euro 5, nie na BMM s euro 1 |
Autor: | Blackie 639 [ 15.12.12, 23:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
michalkatka: Mám výsledek. Vyjmul jsem sondu a nastartoval, během minuty se konec sondy nedal udržet v ruce. Teplotu jsem neměřil, ale s teplotou mi vzrůstá odpor spirál Je fakt, že v dílenský příručce píší o tom, že podmínka testu lambda sondy, je teplota oleje minimálně 70°C, ale pořád nechápu, k čemu má sonda předehřev, když v zimních měsících začne fungovat po cca 5km jízdy Byl bych moc rád, kdyby kdokoliv z Vás tady na foru, kdo má 1,3BMM, napíchl motor na VAG a juknul, jak je na tom jeho sonda. Až zjistím, že to není vada, ale vlastnost BMM, tak budu v klidu a přestanu to řešit Děkuji Vám |
Autor: | Haluska_ML [ 16.12.12, 00:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
ja len v skratke k spotrebe: jazdil som v Blave feliciou pick up (v zime) s vyšie opisovanym motorom a spotreba v zime: prazdny 8l až 8,5l, plny 9l niekedy až 9,5l v lete prazdny 7l až 8l naloženy 8l až 8,5l |
Autor: | varok [ 16.12.12, 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Záhadně nefungující předehřev? Felda 1,3BMM, 50KW |
To všechno ale záleží na tom, jak psal Michalkatka a ostatní. Když někdo jede ve velkém mrazu, třeba -10 trať jen třeba 8km, tak nemůže očekávat, že bude mít optimální spotřebu jako v létě. Já jezdím do práce asi 12km tam a 12 zpátky a v těhle mrazech mám taky vyšší spotřebu. To je úplně normální. Zimní gumy, zapnuté více spotřebičů jako např. topení, výhřev zadního skla apod. taky zvýší spotřebu, i když o pár deci. Všechno se sčítá deci po deci a ve výsledku je spotřeba třeba o 1 větší. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |