Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Vodík https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=31129 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Ondras83 [ 19.1.13, 18:18 ] |
Předmět příspěvku: | Vodík |
? ze by dalsi alternativni palivo? v praci to mel jeden mechanik ve felicii nez ji rozbil a ted tuni dalsi verzi do Punta a asi to docela funguje druhej mechos to videl u nejakyho kamarada, kde TDI oktavka mela spotrebu 2 litry nafty na 100km a taky mu to funguje nejaky poznatky a zkusenosti? ja vim jen to, ze to nejlip funguje na dislovejch motorech a spis CR, kde je vsechno rizeno elektronicky a ne mechanicky, jako treba rotacni TDI a dalsi je, ze se musi oblbnout rj motoru, aby to jakoby vic obohacovalo smes na lambda sonde a vic otviralo klapku, coz uz je stejnej system jako u LPG |
Autor: | fatal [ 19.1.13, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
A kdepak ten vodík tankujou? |
Autor: | slovacek.milos [ 19.1.13, 18:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
spíš to nefunguje jak funguje všem to funguje ale namontuj si to sám a zjistíš, mě to taky chytlo no dopadlo to tak že to chytlo mého syna který studoval vut brno, sestrojil neskutečné aparáty ale masivní vyvíječ vodíku z toho nikdy nebyl dotáhl to i ke státnicím které sice udělal ale s diplomkou ho vyhodily tak ji bude obhajovat jinou tento rok taky na téma vodík |
Autor: | Ondras83 [ 19.1.13, 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
fatal píše: A kdepak ten vodík tankujou? mas v aute vlastni vyvijec...na litr vody to najede cca 500km tady video: https://www.youtube.com/watch?v=vwhHWZ555OQ |
Autor: | Lamač [ 19.1.13, 21:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
Niečo to síce robí,ale nikdy nie tak ako to vždy a všade prezentujú.Zákony energie nepustia. |
Autor: | 21lucas [ 19.1.13, 22:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
na kolik takova sranda prijde ?? |
Autor: | Jiri [ 19.1.13, 23:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
Uz je to tu zase, ja to zkousel kdysi, jen na cistou smes z elektrolyzeru, motor 105 se jen tak prevaloval, neslo ani pridat plyn natoz nekam jet a kabely od asi ctyr baterek byly cervene , dnes lidi zkouseji rozkladat vodu nejakou frekvencni cestou, tedy ze elektrolyza neprobiha stejnosmernym proudem ale s nejakou pulzaci, pak udajne jde proud dolu, dle me ale stejne neni mozne aspon zatim....ono pred treba dve ste lety taky bylo tezko rict ze si treba doma rozsvitim....natoz sednout do auta a nekam jet.....proste neni mozne elektrolyzou vyrobit takove mnozstvi plynu aby na to motor bezel a daval vykon potrebny pro pohon auta, zasadni je ze z elektrolyzeru jde vodik i s kyslikem, cisty vodik ted nevim ale myslim ze se micha se vzduchem az 1:30, kdezto benzin ma nejak 1:16, kdysi sem si o tom par veci hledal ale uz je to dlouho a na vodik samozrejme jezdit jde, pokud jej natankuju zkapalneny do nadrze ja osobne bych se vice zabyval vyuzitim odpadniho tepla z motoru a promenil jej v pohybovou energii, ono z kazdeho motoru, zvlaste benziny je treba tolik tepla jako je jeho vykon, kdyz pocitam vyuziti i z vyfukoveho potrubi, ne jen samotny motor |
Autor: | Ondras83 [ 19.1.13, 23:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
http://jednavodu.cz/shop/12-hho-sestava-.html dejme tomu cca 7-8 tisic me se do toho az zas tak moc nechce, protoze na to nemam cas a na mym aute by to bylo dosti slozity, ale zkusenosti by se mi hodily (premejslim o tom, zkusit to ve favoritu, kde neni lambda ani nic slozityho) |
Autor: | Ondras83 [ 19.1.13, 23:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
Jiri píše: Uz je to tu zase, ja to zkousel kdysi, jen na cistou smes z elektrolyzeru, motor 105 se jen tak prevaloval, neslo ani pridat plyn natoz nekam jet a kabely od asi ctyr baterek byly cervene , dnes lidi zkouseji rozkladat vodu nejakou frekvencni cestou, tedy ze elektrolyza neprobiha stejnosmernym proudem ale s nejakou pulzaci, pak udajne jde proud dolu, dle me ale stejne neni mozne aspon zatim....ono pred treba dve ste lety taky bylo tezko rict ze si treba doma rozsvitim....natoz sednout do auta a nekam jet.....proste neni mozne elektrolyzou vyrobit takove mnozstvi plynu aby na to motor bezel a daval vykon potrebny pro pohon auta, zasadni je ze z elektrolyzeru jde vodik i s kyslikem, cisty vodik ted nevim ale myslim ze se micha se vzduchem az 1:30, kdezto benzin ma nejak 1:16, kdysi sem si o tom par veci hledal ale uz je to dlouho a na vodik samozrejme jezdit jde, pokud jej natankuju zkapalneny do nadrze ja osobne bych se vice zabyval vyuzitim odpadniho tepla z motoru a promenil jej v pohybovou energii, ono z kazdeho motoru, zvlaste benziny je treba tolik tepla jako je jeho vykon, kdyz pocitam vyuziti i z vyfukoveho potrubi, ne jen samotny motor ale ja znam osobne cloveka, co na to jezdil ve felicii 1,3MPI |
Autor: | MartinK72 [ 19.1.13, 23:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
Vodíkové vyvíječe výkon motoru nezvednou, ani u nich nepoklesne spotřeba paliva. Je to fyzikálně nemožné, na elektrolýzu vody se vydá víc energie, než se ze spáleného vodíku dostane. Každý kdo tvrdí že mu s tím auto jede úsporněji nebo má větší výkon, lže. |
Autor: | Jiri [ 19.1.13, 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
Ano, ale urcite nejezdil na vodu, ale na benzin, kam prisaval tu smes vodiku a kysliku, to znamena ze tohle v podstate snizi spotrebu, vlivem toho, ze tam hori i vodik a take toho ze je tam vice kysliku ktery podporuje horeni, tim padem ty neslapes tolik na pedal a benzinu tam jde mene, ale bez nej na samotnou vodu to nepojede, leda ze bys si jezdil pod tramvajovou troleji , vsak i v tom odkazu pisou, uspora 10-30procent, vse zalezi na konkretnim motoru, jeho stavu, a tak, jako vse okolo aut, ale je pravda ze cely ten system funkcni je a to co z tech vyvijecu leze, jde zapalit, a tedy to jde nekam nasat, spalit...vyuzit energii, je podel me jen otazka casu kdy se prijde na to jak vodu vhodne rozlozit a energii vyuzit lepe, voda jde dokonce za nejakych podminek zapalit, snad nejakym elektrickym obloukem, pri velmi vysoke teplote pak jde spalovat, nekde na netu sem videl i nejaky motor ktery snad sla vodu pres karburator, misto benzinu a nejakym indukcnim zapalovanim to zapalovali kazdopadne je o tomhle potreba neco vedet, jak vse funguje, koupit neco z netu a myslet si ze budu jezdit za pulku je dle me blbost ja osobne bych jak uz sem psal zkusil vytovorit asi trochu neco jistejsiho a to ze bych teplo z motoru a jeho vyfukove soustavy premenil pomoci stirlingova motoru na mechanickou energii, ten by pak mohl treba pohanet veskere prislusenstvi motoru jako je servo, klimatizace, alternator...spoctece si kolik to vezme z vykonu u dnesnich aut...altik treba 80tka, servo pumpa a klima.....klidne 5Kw dolu a litr paliva navrch...elektricka energie u by pak sla vyuzit treba i na napajeni tohohle vodikoveho vyvijece....vse jen z tepla ktere jde normalne vyfukem pryc..... |
Autor: | Lamač [ 20.1.13, 00:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
...lenže zase energiu na rozklad tej vody berieš z altíka,ten je viac zaťažený,a spôsobí vyššiu spotrebu.A počítaj ešte náklady na výrobu a údržbu takej kvázisrandy.Prípadne roztrhané sacie potrubia a dodrbaný motor.Potom človek zistí,že ho to stálo viac ako LPG..To už radšej vodu rozprašovať do sania. |
Autor: | Jiri [ 20.1.13, 00:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
vsak ja vim, proto pisi ze to asi funguje, ale ne tak ze to namontuju a jezdim za pulku...., proto rikam ze bych sel cestou vyuziti odpadniho tepla |
Autor: | škodovka [ 20.1.13, 00:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
Jenomze to odpadni teplo.. jako stirlinguv motor ma v laboratornich podminkach ucinnost az 40%, no v realu budes velice stastny, kdyz z nej dostanes 15% ucinnost, kdyz si k tomu pripoctes urcitou vahu, to ze vyzaduje taky aspon nejakou minimalni udrzbu, je to dalsi kus, ktery vyzaduje pri vyrobe presneho strojirenskeho zpracovani = vysoka cena.. Ja bych sel spis do zvysovani ucinnosti spalovaciho motoru, aby toho odpadniho tepla nevznikalo tolik, a nevymejslel bych takovehle ,,zlepsovaky,, je to moc penez za malo muziky Jinak k tomu vodiku, na rozlozeni vody spotrebujes energii, a spalenim toho vodiku nikdy nemuzes dostat vic energie, nez si spotreboval pri jeho vyrobe....mas ztraty uz pri samotne vyrobe (tam bude ucinnost max 85%) no a samotny sebelepsi spalovaci motor ma ucinnost hodne pod 50%, tekze se ve finale ztrati mnohem vic jak polovina Jedina moznost by byla mit u toho vyvijece nejaky zasobnik, a vyvijes spoustet jen pri brzdeni motorem a podobne..proste jenom akumulovat energii, ktera by se jinak spalila v brzdach, jenommze to je celkove tak malo, ze v tom zase nevidim smysl |
Autor: | Jiri [ 20.1.13, 00:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vodík |
Tak on stirlinguv motor se dnes pouziva v kogeneracnich jednotkach, je to vse o zkouskach, dnes i o cenach jak si psal, kdyby to byla takova bomba uz by se to do aut urcite davalo, v dnesni setrive dobe, kdy je i ctvrtej valec drahej... taky pravda no |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |