Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=31219
Stránka 1 z 10

Autor:  Jakub P. [ 1.2.13, 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Zdravím,
na š 110L bylo potřeba sundat hlavu, kvůli uštíplému výfukovému ventilu.
Obrázek
Obrázek
Dneska jsme zafrézovali sedla a hlava bude hotová.
Když už je to rozhozené, chtěl bych zkontrolovat opotřebení motoru, ale nevím přesně, jaké hodnoty jsou ještě OK.
Zkoušel jsem vůli píst-válec asi 1 cm od HÚ a dostanu tam měrku 0,2 mm. Je to orientačně dobré nebo mám shánět subito a změřit průměr válce? zatím se mi nechce rozházet ojnice a vytahovat písty ven.
Obrázek
Taky se stávalo v létě, že po zahřátí začala problikávat kontrolka mazání, takže možná budou opotřebená kliková / ojniční ložiska.
Dá se nějak orientačně říct, jestli je to OK nebo je to zralé na GO? Např. kdybych sehnal hodinky a změřil vůle ojnic?
V. Baťa o tomhle zrovna moc nepíše, tak se ptám tady.
Díkec

Autor:  škodovka [ 1.2.13, 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Ja opotrebeni valcu cely zivot merim tak jak mi to kdysi rekl jeden stary automechanik..
Vytahnes pist, podivas se jestli v sobe nema ryhy, ci neni praskly, nebo jinak poskozeny..kdyz je to ok tak sundas stiraci krouzek (opatrne at nepraskne) a vlozis ho samotny do valce, nekde do poloviny..vemes sparove merky a meris mezeru zamku, nebo jak se to jmenuje (proste jak moc je rozevreny v te rozriznute casti..) 0.2 mm by mela byt tolerance pro nove dily, 1mm a vic je motor zraly na GO. Potom kdyz zmeris velkou vuli muzes jeste vzit zcela novy krouzek a zmerit ho v danem valci (tim zjistis jestli treba nebyly opotrebene jen krouzky a vlozka dobra) a tam by melo platit, ze pokud u noveho krouzku bude mezera do 0.45mm (max 0.5mm) ma jeste smysl pouze prekrouzkovat, jak bude vetsi tak uz to smysl nema ;)
Doufam zes to nejak pochopil, snazil jsem se to vysvetlit tak nejak polopatisticky, jak mi to ten dedula vysvetloval ;) Neni to zadny oficielni dilensky postup, ale kdysi se to tak proste delalo a je to jedna z nejjednosussich a pomerne presnych mericich metod.

Jinak jak budes rozhazovat ojnice bych uz dal nove ojnicni loziska preventivne, tim nic nezkazis (teda pokud sezenes original, hlavne tam prosimte necpi voloviny typu wika a podobne to v motoru nema co delat)

Dale to problikavani kontrolky oleje muze delat jeste vydreny hlinik u olejoveho cerpadla, resi se to tak, ze se tam da tenci tesneni, popripade zadne, kdyz uz je to moc :?
Kazdopadne bych ale sel do nejakeho kvalitnejsiho oleje, ono byt je ten motor staveny na M6A, tak to neni olej ale brecka..
Jo a jinak jak vidim tu fotku..zajisti si proboha vlozky, at ti pri potoceni motorem nevyjedou, protoze pak muzes delat i presahy..doufam, ze jsi s nim takhle netoci?! :evil:

Autor:  Jakub P. [ 1.2.13, 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Díky, s těmi kroužky jsem to pochopil, zkusím to tak. Opotřebení pístu se teda nijak neměří?
Ty ojniční ložiska nemám, pokud teda něco seženu, jestli vůbec seženu. Často je těžké zjistit, jaký to mají vůbec rozměr, natož pak výrobce. To se může, dát nová ložiska, bez obroušení kliky?
Která ložiska se vychodí dřív, ojniční nebo uložení kliky? Nemám s tím zkušenosti, vytahovat kliku ven a pak si hrát s axiálním vymezením vůlí, atd. Znám to spíš jen teoreticky. Ale tak člověk se nesmí bát, jinak by musel chodit pěšky, že.

Jinak co se tak dívám, sehnat na toto auto písty bude velký problém nebo se někde dají sehnat? Vložky jsem nějaké našel, ale písty vůbec, snad jedině nechat vyrobit na zakázku.

Autor:  goodbie [ 1.2.13, 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

než to začneš pitvat a bude Tě to stát hromadu peněz.Motor tahal dobře?? žralo to nějak extra olej??klepalo to hlasitě??jestli né vraž novej ventil hlavu dej zpátky a jezdi.A ten ventil se s největší pravděpodobnosti se neuštíp ale uhořel.ale uštípnout se mohl také.

Autor:  Jakub P. [ 1.2.13, 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Motor netahal špatně, kdyby to tak zůstalo, je to OK. Olej to bralo trochu, ke konci, hladinu jsem udržoval na dolní rysce, když se dolilo víc, tak mizel rychlej. Změřené to ale nemám. Na 4 válci byla nejvíc zakarbonovaná svíčka, ostatní celkem OK. Klepání - při nižších otáčkách jo, třeba na čtverku 60 km/h. A taky při plném plynu. Ale když jsem viděl ten karbon vevnitř, tak to mohl být samozážeh od něj.

Co mě překvapilo, byl zakarbonovanej i sací ventil na 3. a 4. válci ze strany kanálu:
Obrázek
Ventil se určitě uštípl, byla tam patrná struktura lomu. Auto šlo zničehonic na 3 válce, jako když utne. Kdyby se podpálil, bylo by na tom hůř i sedlo, takto vypadalo před frézováním:
http://postimage.org/image/beddhdfhn/
Když jsem hledal závadu, tak jsem měřil kompresiometrem:
1 : 11,5
2: 10,5
3: 11,5
4: 0
Má to ale manometr popsaný azbukou, takže to nemusí být přímo bary. Bylo tam myslím fpt/cm2

Autor:  goodbie [ 1.2.13, 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

klepání může delat i špatnej předstih.ten karbon bejvá všude jak sací tak i výfuk.kroužky koupíš v buzuluku to nebude problém.ty ložiska na kliku možná koupíš ve www.skoda-dily.cz na tom 4valci se koukni jestli není kolem vložky rez a usazeniny z vody bejvá to tam často.

Autor:  škodovka [ 1.2.13, 21:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Tlaky mas slusne, bych to poskladal a jezdil (pokud ten opravovany valec bude mit podobny tlak).
Jinak k tem loziskum na klice..drive a to celkem podstatne drive odejdou ojnicni, no a vymena bez vybrusu kliky je mozna (musis mit ale originalni rozmer, ne vybrusove - teda za predpokladu, ze je tam originalni nebrousena klika, pokud je tam vybrus tak samozrejme rozmer daneho vybrusu) i kdyz pokud cepy klikoveho hridele vykazuji velkou elipsovitost (zmeris i suplerou, ) tak to celkem postrada smysl.
Kolik ma ten motor vubec odhadem nalitano?

Autor:  goodbie [ 1.2.13, 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

ty ložiska kliky budou označené ať jsou originál nebo výbrus ale chce to změřit kliku a zjistit tím tak jaký výbrus tam patří.

Autor:  Jakub P. [ 1.2.13, 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Jo, s tím předstihem je to možný, mám trochu podezření na rozdělovač. Nastavím ho na základní nastavení v klidu ale v otáčkách je předstih asi moc velký, asi je vyčochtaná ta odstředivá regulace. Až to bude vrčet, budu muset sehnat stroboskop a vyzkoušet to za běhu. Rozvody jsou dělané 2 roky zpět.
Jaké sací a výfukové kroužky?

škodovka: klika i válce jsou originál, bez oprav.
Natočeno má cca 90 tis, ale spíš kratší trasy, město, s vozejkem, atd. Tata je původní majitel, v provozu bez přerušení.

Autor:  škodovka [ 1.2.13, 21:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Tak pokud se s tim jezdilo rozumne, a nekdo tam obcas vymenil olej by ten motor mel byt pri tech kilometrech OK, to bych do toho asi opravdu zbytecne nelez :oops:
Jinak jeste z jineho soudku (probiralo se to tu xkrat, ale opakovani je matka moudrosti) dej potom pozor jake tesneni pod hlavu tam davas..hlavne tam nedavej znacku TEMAC, to je to nejhorsi, co muzes udelat (a pozor ve vetsine mototechen ho vydavaji za originalni nahradni dil :roll: ) a po par km to muzes menit znova..nejlepsi je asi zainvestovat do victor reinz a pod, i kdyz mi se celkem osvecilo i tesneni z kelly jakasi jejich no name znacka, jenom ne ten temac ;)

Autor:  goodbie [ 1.2.13, 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Jakub P. píše:
Jo, s tím předstihem je to možný, mám trochu podezření na rozdělovač. Nastavím ho na základní nastavení v klidu ale v otáčkách je předstih asi moc velký, asi je vyčochtaná ta odstředivá regulace. Až to bude vrčet, budu muset sehnat stroboskop a vyzkoušet to za běhu. Rozvody jsou dělané 2 roky zpět.
Jaké sací a výfukové kroužky?

škodovka: klika i válce jsou originál, bez oprav.
Natočeno má cca 90 tis, ale spíš kratší trasy, město, s vozejkem, atd. Tata je původní majitel, v provozu bez přerušení.
karbon na sacích a výfukových ventilech.Kroužky v buzuluku.

Autor:  goodbie [ 1.2.13, 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

škodovka píše:
Tak pokud se s tim jezdilo rozumne, a nekdo tam obcas vymenil olej by ten motor mel byt pri tech kilometrech OK, to bych do toho asi opravdu zbytecne nelez :oops:
Jinak jeste z jineho soudku (probiralo se to tu xkrat, ale opakovani je matka moudrosti) dej potom pozor jake tesneni pod hlavu tam davas..hlavne tam nedavej znacku TEMAC, to je to nejhorsi, co muzes udelat (a pozor ve vetsine mototechen ho vydavaji za originalni nahradni dil :roll: ) a po par km to muzes menit znova..nejlepsi je asi zainvestovat do victor reinz a pod, i kdyz mi se celkem osvecilo i tesneni z kelly jakasi jejich no name znacka, jenom ne ten temac ;)

ten temac nepleteš si to s černým temac??šedý je v pohodě. černej byl průserovej.A jak říkám všecny díly origo kupuji ve škoda dílech a nebyl problém

Autor:  škodovka [ 1.2.13, 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Temac je furt jedna znacka..ten sedy (byl relativne v pohode i kdyz se mi taky extra nezamlouval) byla starsi verze, cernej (to je naprosty odpad) je novejsi verze, kterou si asi nechavaji vyrabet v cine aby usetrili, nebo ja nevim. Kazdopadne mam pocit, ze sedy uz stejne nesezene..

Autor:  goodbie [ 1.2.13, 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

max někdo kdo má šedej třeba v uložených zásobách toho bych se nebál.ale jinak jak píšeš.Temac jsem používal jen šedej tedy a nebyl problém teď kouřím elring a zatím v pohodě. :D

Autor:  Jakub P. [ 1.2.13, 22:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717

Tak určitě, olej se měnil pravidelně. Garážováno, starty vždy nad nulou. Teď je tam paramo M6AD sc/cb sae40. Bral jsem do traktoru stáčený M7ADSIII a uvažuju, že ho tam dám taky.
S těmi těsněními - vůbec jsem netušil, že jsou v tom takové rozdíly, nemám to tu celé pročtené.
Právěže TEMAC tam byl teď. Když se sundávala hlava, tak u čtvrtého válce byla volnější. Je tam tlakový kanálek. Možná se olej dostával tama, ale žádná cestička na těsnění není vidět.
Teď mám nachystané těsnění RS se šedým silikonem (kupoval jsem ho před 7 lety, chtěl jsem mít vždy 1 do zásoby).
Obrázek
Chystal jsem se, že objednám u Kaliny http://www.kalina.cz/e-shop-katalog/aut ... itstart=15 má tam všechno možné, takže bych objednal hlavu, parohy, termostat, boční víko, vanu, rozdělovač, blabla, vše na jedno poštovné. Jak je na tom Kalina s kvalitou?

Jinak čtvrtý válec nemá usazeniny od vody. Byl tam vždy fridex ředěný destilkou, teď naposled Coyote antifreeze modrý.
Obrázek

Stránka 1 z 10 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/