Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=31262
Stránka 1 z 2

Autor:  czechino [ 8.2.13, 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

Zdarec,
nejspíše to bude kravina,ale přesto mi to vrtá hlavou. Na čem záleží zapalování u BMM? Když vyndám jen vstřik a nahradím ho karbecem,tak auto musí mít zapalování zachovalé,ne?
Nebo je tam spousta jiných faktorů které to znemožňují? :roll:

Autor:  Mex [ 8.2.13, 12:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

Já ti nevím, ale vzhledem k tomu že vstřikovací jednotka obsahuje potenciometr škrtící klapky důležitý pro výpočet zatížení motoru a tím pádem i předstihu pro řídící jednotku tak bych řekl, že její absence je dost podstatná. Sice tam je to že když dojde k poruše tak se použijí náhradní hodnoty z otáček a teploty motoru, ale to je více méně nouzovej stav jelikož pro BMM jsou stěžejní v prvé řadě údaje ze snímače otáček a pak potenciometr jako údaj o zatížení. Nikdy jsem tohle nezkoušel a ani nevím o nikom kdo by měl tu potřebu, ale nemyslím si že by tohle bylo uskutečnitelný resp. kdyby šel takhle vůbec motor spustit s absencí vstřiku, potenciometru, snímače teploty vzduchu. A i kdyby přece jenom to nestávkovalo a hodilo to jiskru tak díky nesouladu se správnou směsí z karburátoru a tím až hororovým nouzovým stavem a tím pádem i posunutým předstihem z ř.j. by s tím snad ani nešlo jet. Jestli chceš tunit pak buď přejdi na karburátor se vším všudy (moc se mi líbí jak to má řešené zdejší člen Nepér) jelikož s předstihem budeš muset hejbat tak jako tak a nebo když už tak na mpi.

Autor:  varok [ 8.2.13, 15:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

ŘJ jednotka v podstatě řídí podle čidel a různých elementů jak psal Mex a tím pádem vypočítává předstih a dávku paliva do vstřikovací jednotky. Potom je ještě ve výfuku Lambda sonda, která zpětně vyhodnocuje údaje z výfukových plynů a podle toho i pak reguluje směs. Mex ještě zapomněl na čidlo teploty chl. kapaliny na sání, to u tohoto systému je taky docela důležitý člen, bez kterého to dost zlobí a dělá velké problémy při startech apod.

Autor:  Mex [ 8.2.13, 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

varok: Ani ne že bych zapomněl, ale snímač teploty motoru není součástí vstřikovací jednotky tím pádem jeho instalace ať už do sacího potrubí pro karburátor nebo obměna za novější plastovej domek termostatu s kombinovaným snímačem u posledních Fel. BMM by zase takovej problém být neměl. Proto jsem to nezmiňoval.

Jinak upřímně si myslím, že tohle je jeden z těch nápadů který by bylo dobrý radši rychle za tepla rozchlastat. :lol:

Autor:  varok [ 8.2.13, 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

Aha, tak v tom případě ano. Napsal jsem ale, že tohle čidlo je taky dost důležité a souhlasím s tím, že takový bastl asi nemá cenu kutit. Stejně jako ty různé krabičky, které snižují spotřebu, ventilátorky v sacím potrubí před filtrem, které nahrazují turbo a přitom naopak vzduch brzdí apod.

Autor:  slovacek.milos [ 8.2.13, 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

když dáš na BMM karbec tak to pojede normálně :oops:

Autor:  Adler [ 8.2.13, 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

slovacek.milos: Když vyhodí jen samotnej vstřikovač dá místo něj karburátor a zbytek z BMM tam nechá? Tak to bych chtěl fakt vidět jak "normálně" to pojede. :roll:

Autor:  varok [ 8.2.13, 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

Miloš podle mě myslel, když tam dá karbec, ale i s ETZ a rozdělovačem. Kdyby tam nechal komplet elektriku z BMM, ale místo vstřikovací jednotky karbec, tak bych to chtěl vidět i já.

Autor:  slovacek.milos [ 8.2.13, 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

já jsem nic nemyslel já jsem jen napsal že když dáš karbec místo vstřikovače tak to normálně pojede,

je to obdoba jako když namontuješ LPG :oops:

Autor:  slovacek.milos [ 8.2.13, 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

Adler píše:
slovacek.milos: Když vyhodí jen samotnej vstřikovač dá místo něj karburátor a zbytek z BMM tam nechá? Tak to bych chtěl fakt vidět jak "normálně" to pojede. :roll:


musíš si to zkusit a pak to uvidíš :oops:

Autor:  Mex [ 8.2.13, 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

No jo Mílo, ale co potenciometr? Co ř.j. na to, že nemá signál o poloze klapky? Tohle přece u LPG zůstává. Nějak si to nedovedu představit, že by to v tom nouzáku jen s náhradní hodnotou vypočítanou z otáček a teploty motoru jelo nějak vůbec obstojně. Nehledě na to že karburátor má složení směsi bych řekl v jízdních režimech trochu jinak než BMM. Bylo by fajn kdybys to zkusil natočit na video pokud tvrdíš že by to jelo normálně. To nemyslím špatně jen by mě to zajímalo čistě z technického hlediska jestli by tohle bylo možný. Já to nemám jak zkusit resp. karburátor nemám. Možná že by to jelo, ale upřímně pokud bych to neviděl na vlastní oči tak bych nevěřil tomu že by to jelo naprosto normálně a hladce. Vím, že BMM může jet i když se zapalování nahradí za bezkontaktní z karburátoru ostatně je to pak podobný jako u Mono-Jetronicu. Ale takhle obráceně. Hmm.

Autor:  Ondras83 [ 8.2.13, 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

ten potenciometr by sel dat na klapky karbecu, hrosi to bude s tou lambdou a cidlem teploty nasavanyho vzduchu, co je umisteny ve vstrikovaci jednotce...v podstate tohle ma neper ve favoritu (puvodni napad ale vymyslel a uskutecnil Patrik-HP), akorat to potrebuje jen ten potenciometr, je to ochuzeny o cidlo teploty a udaje z lambda sondy a jeste je to udelany tak, ze si pres program v pocitaci muzes tu krivku predstihu upravovat - takze czechino, vytas z prasatka 4 tisice a kup elektronicky zapalovani - puvodne je to na motorky, neper ti poradi vic...je to to, co chces udelat s tim BMM (jenze ty to chces proto, protoze si porad myslis, ze karburator ma vetsi potencial nez vstrikovani :roll: ) a bude ti to pak fungovat

Autor:  Jarda S. [ 9.2.13, 00:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

v domácích podmínkách ladění má ale karbec větší potenciál

Autor:  Lamač [ 9.2.13, 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

Zapalko stojí 3300,chystám sa na to,ale neni nejak čas.Trafo z bmm,snímač polohy plynu z ekotroniku-ide tam jednoducho napasovať aj s držiakom z pôvodného karbeca s tým,že zostane funkčný aj sýtič.Akurát ešte neviem ako poriešim snímač otáčok,buď ako Nepér-pôvodný rozdeľovač so snímacou cievkou a vyradenou odstredivkou a podtlakom,alebo rodeľovač z bmm upraviť na hall z feldy 1.6.Plus doplniť systémom na detonačné čidlo,aby uberalo predstih.

Autor:  varok [ 9.2.13, 17:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit BMM na karbec se zachováním BMM zapalování.

Miloš: No ale když máš LPG, tak vstřikovací jednotka i se všemi čidly kolem tam je pořád. Čidlo teploty vzduchu, teploty chl. kapaliny i potenciometr na klapce vstřikovací jednotce. Takže ŘJ pořád získává udaje o poloze klapky, ze všech čidel i Lambda sondy.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/