Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Seštelování karbecu 1203
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=31300
Stránka 1 z 2

Autor:  varok [ 13.2.13, 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Seštelování karbecu 1203

Nevím jestli to mohu dát do tohohle tématu, kdyžtak se omlouvám. V práci jsme si poopravili takovou malinkou destu, neboli VZV. Kdysy jsme ji měli i v jedné firmě v Suché. Tahle stála rok na jedné dílně a chátrala, tak jsme si ji vzali k nám na drobnější věci. Je tam motor z 1202, což by mělo asi být podobné nebo stejné jako 1203ka ne? Neznáte prosím někdo blíže tuto destu? Říká se ji vagonovací desta. Je to taková malinká trojkolka. Potřeboval bych vědět, na výfuku je takový jakoby mezikus, mezi svodama a tlumičem výfuku. Z něho vede krátká trubka nahoru. Když je otevřená, tak to má takový dunivý zvuk a moc to nechce jet. Když jsme tam navařili plechovou záslepku, tak se to utiší a trošku to i jede.
Karbec to má ještě klasický jednokomorový. Jsou tam 4 šroubky a potřeboval bych vědět, který co je. Jeden šroubek je na nastavování volnoběhu, který se šteluje tím, že šroubek tahá přímo plynové táhlo. Pak tam jsou ještě tři, všechny jsou dorvané a nereagují moc na nastavení, alespoň se mi zdá.
Je tam nastavený docela velký volnoběh, odhaduji přes 1000ot./min. Na jednu stranu je to dobré, protože to na volnoběh utáhne i hlavní hyd. čerpadlo, ale zbytečně to řve. Tak jsem mu zkoušel ubrat, ale pak se po...í celý chod a má to špatné přechody z volnoběhu do tahu. Začne to střílet do výfuku a nechce to táhnout. Nevíte prosím někdo co s tím?

Autor:  slovacek.milos [ 13.2.13, 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

muíš dát do kupy injektor aby stříkal palivo když přidáš

třeba uschla koška :oops:


máš tam dva štouby tím co ovládá plynový pedál tak umírně ubereš a tím duhým přidáš aš to chcípá a pak zas ubereš až to chípá najdeš střed pak zas ubereš tím co ovládá pedál a ubereš přidáš tím nabenál a najdeš střed tak to opauješ až má volnoběh kultiivovaný chod

Autor:  varok [ 13.2.13, 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

http://stroje.bazos.cz/inzerat/21601074 ... 250-kg.php

Je to tahle desta. Ta naše je asi v trošku horším stavu než ta v odkazu, ale jezdí.

Na volnoběh to má docela dobrý chod, pravidelný, ale má to špatné přechody z volnoběhu do tahu, nebo jak se tomu říká. Prostě když to běží na volnoběh, tak to má buď hodně vysoké otáčky, což je podle mě zbytečné, asi kolem 1200, jen odhadem a přechody jsou jakš takš nebo snížím otáčky tím šroubkem u toho táhla plynu a volnoběh se sníží, ale zase se tomu nechce když to má táhnout. Z volnoběhu přidám plynu a nejdříve to chvíli střílí do výfuku a pak to jede, ale nemá to moc tah. A ten druhý jsi myslel Miloši prosím tě který šroubek, jsou tam dohromady asi 4. Jeden je ten co jsem psal. Druhý je kousek nad ním. A pak jsou z boku taky dva šroubky. Všechny jsou ale zašroubované nadoraz. Injektor je ta trubička ohnutá směrem do difuzoru, ne? Tak když zmáčkneme plyn. pedál, tak stříká, ale zdá se mi že nějak bokem.

Autor:  varok [ 13.2.13, 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

Tady jsem našel obrázek, ale není tam toho moc vidět. http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... g&dur=4009

Já sřoubuji tím šroubkem na obrázku vlevo dole. Kousek napravo výše je ještě jeden šroubek, to je ten kterým mám přidávat? Ty jdou jakoby když by jsme otočili ten karbec doleva. Nad tou pružinkou jsou ještě dva šroubky, ale oba jsou dotáhnuté. Nebo tím se nic nešteluje?

I když to několik dní stojí a vytáhneme sytič, tak to ani nestačí startér protočit a chytne to nádherně na vyšší otáčky. Ale i když se to zahřeje, vypneme sytič, tak to řve jak prase. Tak jsem to právě zkoušel ubrat, ale jak jsem psal, to potom zase střílí do výfuku a nechce se tomu. Takže když bych ubral na tom šroubku u táhla plynu, tak musím přidat tím druhým, protože směs je ochuzena a tím druhým ji přibohatím?

Autor:  škodovka [ 13.2.13, 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

Ten sroubek, ktery tahaha za packu, kterou pridavas plyn hybe celou klapkouto znamena, kdyz na nem uberes, tak privres klapku a tim se smes naopak obohati, protoze ma min vzduchu pri stejne davce paliva ;)
No a na ty prechody turovani a strileni, to ma milos pravdu, shodic vicko karbu a pro injektor je tam takova nastrikovaci pumpicka s kozenym pistkem, a ten pri dlouhem stani seschne a pak nastrikuje nlbe (malo) nebo vubec.. Ten pistek uz nejde sehnat, takze jedina moznost je ho poradne promazat vazelinou a mnout ho tak dlouho v mastnych prstech, dokud pekne nezmekne, jinak se s tim moc nedomluvis..
A pro uplnost 1202 a 1203 maji uplne jina karburatory, 1203 uz ma dvoukomorovy DDS32 ;)
Jo a jeste me tak napada, nezapomente do benzinu lit nahrazku olova, tendle motor jeste neumi papat bezolovnaty benzin a casem by se podpalily ventily..
Ale celkove, jak to dlouho stalo, nebudou problemy jen v karburatoru, chtelo by to cele prolezt a vsechno vycistit a sestelovat (vycistit rozdelovac, seridit odtrh a predstih, podivat se na svicky popripade je vymenit, seridit ventily, a karbec samozrejme taky, a vymena oleje a filtru je snad jasna vec)

Autor:  varok [ 13.2.13, 21:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

Aha, jsem myslel, že š 1202 a 1203 mají stejný karbec a že je to podobný motor. S tou klapkou jsem si to neuvědomil, nejsem motorář. Svíčky jsme dávali nové, protože nějaké pako tam dalo asi nové svíčky, ale 2 s krátkou elektrodou a 2 s dlouhou. To musel být nějaký blb. :shock:
Museli jsme opravit dobíjení. Kdybych tady napsal, že náš slavný elektrikáš z dílny to pomalu neviděl a už tvrdil že je spálený altík, když nebyl černý. Prostě to jen nedobíjelo, tak jsem říkal, že je asi špatný regulátor. Tak ten altík vymontoval a sehnali jiný. Vyměnili a nic, pořád to samé. Řidič Avie jim potom dal nový regulátor, tak jsme ho tam dali a už alespoň po zapnutí klíčku svítila kontrolka, ale pořád nedobíjelo. Tak jsme tam vrátili původní altík a vše klape jak má. :)
Rozdělovač a cívka vypadají docela zánovně, asi je někdo měnil. Vzduchový filtr mistr nesehnal, prý se už neprodává, tak nevím. Zrovna nedávno jsem vyhodil v garáži, protože jsem nevěděl, na jaké autí to je. :oops:
Ten injektor ale stříká palivo, jak už jsem psal, ale možná málo. Předstih seřídit na tomhle moc neumím, i když šlo by.
Ono i když jsme do toho předtím nerýpali, tak to chytalo na sytič moc pěkně, volnoběh pravidelný i když vysoký, ale nějak to nemá výkon. Když něco vezu a potřebuji krouťák, prostě není. Začne se to jako dusit, ale nevím, jestli je to chudé nebo naopak bohaté.
A ještě jsem se chtěl prosím zeptat. Když kontrolka mazání nesvítí, ale když to více vytáčíme, což je na 2rychlostní monstrum normální, tak začne nejprve problikávat a při hodně vysokých otáčkách svítí. Může to být čidlem, nebo to nemaže? Přípravek do benzínu jsme dali, mistr koupil nějakou sračku.

Autor:  varok [ 13.2.13, 22:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

A nevíte někdo, k čemu tam je ta odbočka na výfuku, ještě před tlumičem? U této je tam trubka nahoru. Jak jsme ji měli kdysy v Suché, tak byla ta trubka dolů a byla tam taková plechová nádoba. Co jsem teď hledal po netu, tak tam ty nádoby mají asi všechny desty tohoto typu. Co to může být? Něco jako rezonátor, nebo nevím? Když je ta trubka otevřená, má to takový dunivý zvuk. Když tam dáme víčko, tak se chod motoru utiší a lépe to táhne.

Autor:  škodovka [ 13.2.13, 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

S tim olejem ti nevim, kdyby to bylo naopak, ze po ,,namaze,, problikava na volnobehu, tak bych rekl, bud spatne ojnicni loziska a nebo proste spatnej olej, ale aby problikaval v otackach a na volnobeh byl ok, s tim jsem se jeste nesetkal :shock:
Jinak s tou odbockou z vyfuku skoda, ze nemas foto, uvazuju, jestli to nemohla byt priprava pro ohrev termosytice, nebo tak neco, ale tezko rict..
A jinak jedno uplne OT, jestli je to ta sama desta co je v te inzerci...doufam, ze vas sef vi, ze vysokozdvizne voziky, bez ochranneho ramu se podle smernic EU v provozech nesmi pouzivat, a pojistovna nehradi zadne urazy vznikle ve spojitosti s uzivanim tohoto stroje? :lol: :oops:

Autor:  Lamač [ 13.2.13, 22:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

K tým karbecom,bolo ich viacej,jednohrdlák bol iba jeden 32 BS typ 3098,a potom už dvojhrdlá :32 DDSR 3194, 32 EDSR 2909, 32 SEDR 2935,a 32 SEDR 3234. Ak niekto bude potrebovať,mám tabuľky na osadenie(-všetky karbece na škodovkách od Spartaku až po Favo.)

Autor:  slovacek.milos [ 14.2.13, 07:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

mi se to nechce pročítat ale pokud hýbneš tím šroubem co ovládá klapku musíš doladit směs tím vedle na karbecu,

ty přechody že se motor dusí musíš hledat v košce netlačí palivo do injektoru, na co je ta trubka nevím musel bych se podívat tuto desto spravuju tak 4 do roka,

Autor:  Viky [ 14.2.13, 07:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

škodovka píše:
ale aby problikaval v otackach a na volnobeh byl ok, s tim jsem se jeste nesetkal :shock:

Ja jsem se s tim setkal, pricpany olejovy kanaly. Motor zvysi otacky ale oleje z vany jde porad stejne. Asi by to chtelo se podivat do vany, vybrat bahno a zkontrolovat cerpadlo.

Autor:  varok [ 14.2.13, 16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

Tak raději popořadě.
Škodovka: taky se setkávám spíše s opačným projevem jako je, že buď kontrolka svítí pořád, nebo nesvítí vůbec. Může to dělat špatné čidlo, ucpaný olejový filtr apod. U té desty se po zapnutí klíčku normálně rozsvítí, když naskočí motor tak zhasne. Do určitých otáček je zhasnutá, ale u vyšších otáček, odhaduji kolem 3000 začne poblikávat a výše už svítí pořád, dokud se zase otáčky nejdou dolů. Ten mezikus výfuku nevím co je, je to takový jakoby uzavřený kužel a z toho vede ta trubka. Včera jsem se díval po netu a měl jsem pravdu. V té firmě kdysy jak jsem psal jsme tam měli tu trubku dolů a byla na ni taková plechová nádoba. Našel jsem to i na netu, ale nějaká inzerce kde jsou i fotky, ale nejdou stáhnout, tak nevím jak to sem dát. Zkusím ještě pohledat.
S bezpečností si nedělej starosti. U nás ve firmě se porušují předpisy asi všechny co jdou, od hygieny až po elektriku. Takže tak.
Miloš: Dnes jsem se díval a máš pravdu. Ty dva šroubky navíc asi nejsou přímo nějaké šroubky na štelování, ale nevím co, prostě nějaké mosazné šroubky. Jeden štelovací je u toho táhla plynu a druhý je kousek vedle a oba jsou s pružinkou. A jak jsi mi prosím tě psal, tak je myšleno, že tím šroubkem u táhla plynu mám ubírat ve stylu povolování šroubku a tím druhým zase přidávat stylem dotahování?
Viky: Děkuji za radu, ale nevím jestli by se s tím chtěl někdo babrat. Možná časem, protože tam je i spojka asi v čudu, takže kdyby se opravovala spojka, tak možná by se kouklo i na to mazání.

Celkově: Máme to jen na lítačku, takové drobnější věci, jinak máme velké Diesly desty. Tuhle malou asi před rokem zabavili nějaké firmě, která byla v areálu naší firmy a neplatili. Stála teď asi roka bez hnutí na jedné dílně, kde se netopí, měla jedno kolo až na ráfku, polovina věci chyběla. Naše firma je hold spolek velkých zlodějů a nikdo to neřeší. Já už raději taky nee.

Autor:  škodovka [ 14.2.13, 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

Varoku, nafotil jsem 3 stranky z knizky od Bati o stovkach o serizovani jednokomoroveho karburatoru..v te deste to asi bude trochu jiny typ, ale ony jsou tydle karby vesmes stejne, nechce se mi to prepisovat, tak jsem to zkousel hodit na rajce, jenomze tam si to zmensilo rozliseni a uz to nebylo citelne..tak jestli mi do SZ hodis tvuj mail, tak ti to preposlu ;)

Autor:  varok [ 14.2.13, 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

Mám doma knížku přímo o karburátorech, od motorech až po tatru 603 myslím. Je to sice slovensky, ale to nevadí. Je tam i karbec na 1203 apod, ale je to jen ručně kreslené a ještě tak blbě, že se v tom moc nevyznám.

Autor:  Lamač [ 14.2.13, 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seštelování karbecu 1203

Jak sa volá?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/