Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Š120L a nový startér
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3135
Stránka 1 z 1

Autor:  alda [ 8.1.07, 12:52 ]
Předmět příspěvku:  Š120L a nový startér

Koupil jsem nový startér s reduktorem do Š120L a chybí mi na něm konektor 15a pro přemostění předřadného odporu na zapalovací cívce. Jak to mám zapojit?
Poradí mi někdo?

Autor:  Athlonek [ 8.1.07, 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š120L a nový startér

alda píše:
Koupil jsem nový startér s reduktorem do Š120L a chybí mi na něm konektor 15a pro přemostění předřadného odporu na zapalovací cívce. Jak to mám zapojit?
Poradí mi někdo?


Tak to zapoj ke kabelu co jde od klíčku a nebo na druhej šroub 30 ne ten kde je připojenej + z baterky!

Autor:  Kachnis [ 8.1.07, 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š120L a nový startér

tak na ten kablik co ti jedinej vede do starteru pripoj dalsi kablik a pres diodu ho napoj na civku tam, kde byl ten puvodni na premosteni a je to :) tu diodu alespon na 10A .. preci jenom indukcnost je zakerna... jo a na kolik Te prisel a jakej ma vykon??

Autor:  alda [ 8.1.07, 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š120L a nový startér

No to mě taky napadlo. Proč je to na starým startéru teda tak rozdělený? V knize "OPRAVY Š105-120" jsem dokonce viděl řešení s přídavným relé na přemostění předř. odporu, ale to mě připadá zbytečně komplikovaný a navíc když budu mít slabou baterku, tak relé už nemusí sepnout a požadovaný efekt je v háji.

Autor:  alda [ 8.1.07, 13:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š120L a nový startér

kachnis píše:
tak na ten kablik co ti jedinej vede do starteru pripoj dalsi kablik a pres diodu ho napoj na civku tam, kde byl ten puvodni na premosteni a je to :) tu diodu alespon na 10A .. preci jenom indukcnost je zakerna... jo a na kolik Te prisel a jakej ma vykon??


Startér stál 2382Kč a má mít 1kW měřeno údajně při -20°C.

Autor:  Kachnis [ 8.1.07, 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š120L a nový startér

a kde si ho schrastil??? po netu??

Autor:  elegant [ 8.1.07, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Mňa by skôr zaujmalo, či jeto Made in Taiwan alebo China :)

Autor:  Nepér [ 8.1.07, 17:33 ]
Předmět příspěvku: 

to přemostění odporu je tam aby byla při startu silnější jiskra nebo co...

Autor:  alda [ 9.1.07, 06:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š120L a nový startér

kachnis píše:
a kde si ho schrastil??? po netu??

Koupil jsem ho v Brně u fy AUTOSTYL, což je oficiální prodejce PAL MAGNETON, takže nehrozí, že je to z Číny. Ověřoval jsem si to přímo u výrobce. To že přemostění odporu je kvůli silnější jiskře při startu je jasná věc, ale bylo mi řečeno, že tahle nová generace startérů má tak malý odběr, že nedochází k výraznému poklesu napětí při startování, takže přemosťování odporu je již zbytečné - proto už na startéru není přípojka 15a k zapalovací cívce. Mimochodem tyhle startéry točí 1500ot/min. a mají ještě převod do pomala.

Autor:  Šemik [ 9.1.07, 09:02 ]
Předmět příspěvku: 

Tim relátkem to bude řešit o víkendu, to budu dávat do Lady zapalovací cívku z emka.. Nebál bych se toho, že by to relé při startu nedokázalo sepnout, nějakých 8-9V v síti je, a to relátku stačí :wink:

Autor:  alda [ 10.1.07, 07:16 ]
Předmět příspěvku: 

Zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi tím když použiju k přemostění odporu relé a nebo když rovnou spojím kabel 15a s kabelem 50 ...? Navíc při poruše relé (slepení kontaktů) dojde ke spálení cívky, protože je dělaná na 7V a ne na 12V.

Autor:  MAJO [ 10.1.07, 09:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ja som toto vyradenie predradného odporu pri štartovaní po montáži nového typu štartéru vôbec nezapojil a je to v pohode. Auto naštartovalo bez problémov aj pri teplote -18 stupňov.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/