Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestartuje
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=31502
Stránka 1 z 2

Autor:  hubija [ 22.3.13, 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestartuje

Zdravím,

jel jsem se svou felicíí (1,9D,1998) do práce a najednou klesly otáčky, ztratil se výkon, takto jsem projel asi 2 křižovatky a když jsem dojížděl do dvora firmy a vytáhl rychlost - chcípla. Už nešla nastartovat, musel jsem jed domů autobusem :-)

Nejspíš bude problém někde v přívodu paliva. Už jsem objednal palivový filtr, pomocí kterého začnu vyřazovací metodu. Docela mám strach, jelikož je to už stará metla, jestli to není vstřikovací čerpadlo. Ale pokud si to správně pamatuji, tak projev špatného vstřik. čerpadla byla vysoká hlučnost motoru a takový kovový zvuk. Tohle to má zvukový projev naprosto normální. Když jse zkusil druhý den v práci jestli se třeba nevzpamatovala, chytla, ale jen asi na 15 sekund a motor měl velice malé otáčky.

Zkoušel jsem i druhý klíček, jestli to není třeba v čipu imobilizéru, ale stejný průběh.

Nestalo se to někomu z Vás? Třeba to je prkotina... Může to být spousta věcí, od prasklé přívodní hadice až po ucpaný filtr, nádrž a pod... Na tu prasklou hadici to nevidím, protože při opakovaných pokusech nastartovat si to nikde vzduch nepřisálo.

Budu vděčný za každý tip! Díky

Autor:  ferrari [ 22.3.13, 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

Palivovú sústavu vylúčiš tak, že dáš naftu do fľašky, z fľašky hadicu priamo do čerpadla a prepad z čerpadla/vstrekov zas do tej fľašky...a ideš...alebo nejdeš.

Autor:  hubija [ 22.3.13, 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

Díky moc za tip! To by mě nenapadlo :-) vyzkouším a napíšu jak jsem dopadl.

Autor:  Forman [ 22.3.13, 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

sám jsem zvědav

Autor:  Lamač [ 23.3.13, 09:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

Nemáš to len nejak zavzdušnené,resp.vodu v nafte?

Autor:  slovacek.milos [ 23.3.13, 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

šak to zdkusí dá naftu napřímo :oops:

Autor:  hubija [ 23.3.13, 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

Děkuji za příspěvky, akorát jsem skončil.

Když jsem napojil čerpadlo na přímo do nafty, tak se podařilo nastartovat. Z motoru ze zpátečky vyteklo nějaký svinstvo, takže jsem věděl že čerpadlem to tedy nebude, i když motor měl příšerný zvuk. Takže první po čem jsem šel byl palivový filtr, a hnedle trefa. Zalil jsem ho naftou, zapojil a motor po nastartování v pohodě naskočil. Byl jsem to tu kus projet, ale žádná sláva, moc to netáhne a v jistých otáčkách to má špatný zvuk (takový kovový), když mu dám víc plynu, dostanu se do vyšších otáček, tak to přestane a ztiší se. Chápu že i motor byl studený, takže to může být částečně i tím, ale takový projev a nevůli zrychlit neměl. Budu pozorovat chování motoru v pondělí při první zkušební jízdě do práce.

Ještě mě napadlo koupit nějaký aditivum, aby se pročistilo celé vedení, ale to pak můžu dělat ten filtr znova ne? :-) Co myslíte pomohlo by to? Popřípadě jaké aditivum doporučujete? Nebo nějaké jiné typy?

Díky za rady :-)

Autor:  hubija [ 23.3.13, 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

Napadá mě, co vstřikovací trysky? Nemohlo by to být tím? Auto má na tachometru přes 260tis, z toho mojich je asi 60tis. A co si budeme povídat, auto je od třetího majitele takže reálně bude mít minimálně o 100tis víc. Já jsem je nikdy na autě neměnil, jestli někdo přede mnou - těžko říct.

Autor:  slovacek.milos [ 23.3.13, 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

no jestli nemáš ve filtru paliva naftu máš KO termoventil ten plastový nahoře ne filtru kup nový má se měnit každou druhou výměnu, dneska už stojí dvě kila :oops:

Autor:  hubija [ 23.3.13, 18:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

Ale já mám ve filtru paliva naftu, psal jsem že mi to už nastartuje, takže nafta do čerpadla jde. Jen mi jde o to, že to moc nejde z plynem a v jistých otáčkách má motor takový nepěkný kovový zvuk.

Autor:  slovacek.milos [ 23.3.13, 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

napíchni na vag adresa 41 blok měřených hodnot a napiš o ukazuje snímač zátěže při pomalém sešlapování plynu až do plného :oops:

Autor:  hubija [ 23.3.13, 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

Jo to bych rád, kabel sice mám, ale VAG který by měl v databázi felicii ne. Mám několik verzí, ale ani jedna nemá ve výběru Felicia 1,9D

Autor:  Lamač [ 23.3.13, 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

??? :-o

Autor:  hubija [ 23.3.13, 19:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

K čemu se vztahují ty otazníky? Jestli na mě, tak mojim posledním příspěvkem jsem chtěl říct, že ve výběru jednotky (pokud si to správně pamatuji) nebyla tato možnost. Když tak mě opravte, nejsem přes VAG zrovna "čenda machr" :-)

Autor:  hubija [ 31.3.13, 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,9D nejprv ztráta výkonu,poté chcípla,už nestar

Tak vás opět zdravím, nikdo mi neodpověděl, takže jsem předpokládal že jsem položil "lamerský" dotaz. Takže jsem nastudoval a poradil si sám. Doplnil jsem si do textového souboru v kořenovém adresáři VAGu údaje o Felicii s těmito řídícími jednotkami (01,03,15,25,41) předpokládám že to je správně. Při autoscanu mi to vyplivlo toto:

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft

Model: 6U - Skoda Felicia
Scan: 01,03,15,25,41

Adresa 03 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 3A0 907 379
Komponent: ABS ITTAE 20 GI V00
Kódování: 07307
Opravna #: WSC 01122
0 Nalezeny chyby:

Přeskoč adresu 15-Airbagy

Adresa 25 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 1H0 953 257 B
Komponent: IMMO VWZ3Z0V7405163 V00
Kódování: 02400
Opravna #: WSC 00000
0 Nalezeny chyby:

Adresa 41 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 028 906 125 B
Komponent: Saugdiesel FIA V01
5 Nalezeny chyby:
01168 - Ventil pro zvyseni volnobeznych otacek (N177)
31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky
01266 - Rele zhavicich svicek (J52)
31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky
01050 - Hlidani zhavicich svicek
31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky
01169 - Dverni kontaktni spinac: strana ridice (F2)
29-00 - zkrat na kostru
01209 - Signal otacek ke svorce W alternatoru
03-00 - zadny signal

Konec -------------------------------------------------------


Když jsem zkoušel jít pouze do 41 a blok měřených hodnot tak tam byli tři řádky a z toho šla spustit jen skupina 01. Viz obrázek:
http://www.q3.cz/view.php?filename=73IMG_1889_1_.jpg
Vím, nejsem odborník, asi dělám někde chybu ale při pomalém sešlapování plynu se mi akorát měnily údaje v tom řádku, žádné vyhodnocení jsem nedostal. Kde dělám chybu?

A ještě mám jednu otázku na airback, svítí na přístrojovce. Je to nejspíš tím že jsem měl špatnou baterii a dlouhodobě jsem měl podpětí, asi proto se odpojil. Když jsem ho chtěl otestovat, tak mi to napsalo upozornění, že u některých nových typů může dojít k poškození airbacku jen z důvodu jejich otestování, proto se ptám jestli je i toto můj případ. Popřípadě jak mám postupovat.


Díky za váš čas

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/