hardb píše:
aha, kdysik dávno s tím byl problém, v tom servisu mi říkaly že je potřeba ty ventily nechat povolené třeba přes noc že se ty hydroštely "nafokunou" a pak že se seřídí jenže to už podle něj nefungovalo (to měla najeto tak kolem 40 000 km) tak to musely seřídit postaru
tj 20 vyfukové a 25 sací ? nebo tam jsou ty tyčky oboje ocelové ??
Nevím co ti řekli v servisu a osobně nechápu, proč by ti něco takového říkali, nebo radili, nebo dokonce takto seřizovali. JE TO NESMYSL!
Ventily u tohoto motoru žádnou vůli mít NESMÍ a to za žádných okolností.
Sundá se dekl ventilů, natočí se s motorem tak aby 4. válec střídal vahadla. Poté se přes seřizovací šrouby (třeba koncem dřevěné násady od kladiva) "zapumpuje" s oběma vahadly u prvního válce, je to proto aby se vytlačil s hydroštelu případný natlakovaný olej a hydroštel se dostal do základní polohy. Poté se na vahadle povolí matice, otočí se šroubem doleva až k vůli. Potom se točí šroubem doprava, až vahadlo lehce dosedne na dřík ventilu (nulová vůle). Od této polohy se šroubem otočí ještě o dvě otáčky doprava, aby se smáčkl hydroštel a šroub se zajistí maticí. Totéž u druhého ventilu. No a samozřejmě, další postup je logický - stejně se nastaví i ventily třetího, čtvrtého a druhého válce.
Žádné seřizování "postaru" tedy nepřichází v úvahu, v tom motoru jsou všechny tyčky ocelové právě proto, že hliníkové pozbyly smyslu.