Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
fabia 1.4 MPi https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=31905 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | hardb [ 24.6.13, 16:19 ] |
Předmět příspěvku: | fabia 1.4 MPi |
už delší dobu se ztrácí voda z expanzní nádoby na mamine fabii někdy jezdí kratší, někdy delší trasy 10 - 50 km a pokaždé je na víčku emulze, voda se ztrácí nepravidelně - jeden den je voda mezi ryskami a na druhý den je 1 cm pod minimem někdy to trvá týden než se dostane pod minimum. emulze na měrce na olej není, oleje také nepřibývá ale voda pořád ubývá takže asi nezbude nic jiného než těsnění vyměnit že? postup utahování povolování je stejný jako u favoritů/ felicií ? měl bych si na něco dát pozor nebo je to skoro totožné ? Díky |
Autor: | Jarda S. [ 24.6.13, 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fabia 1.4 MPi |
je to víceméně stejný, akorát je třeba potom seřídit předpětí hydroštelů |
Autor: | hardb [ 24.6.13, 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fabia 1.4 MPi |
aha, kdysik dávno s tím byl problém, v tom servisu mi říkaly že je potřeba ty ventily nechat povolené třeba přes noc že se ty hydroštely "nafokunou" a pak že se seřídí jenže to už podle něj nefungovalo (to měla najeto tak kolem 40 000 km) tak to musely seřídit postaru tj 20 vyfukové a 25 sací ? nebo tam jsou ty tyčky oboje ocelové ?? |
Autor: | Jarda S. [ 24.6.13, 18:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fabia 1.4 MPi |
jsouvšechny ocelový |
Autor: | hardb [ 24.6.13, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fabia 1.4 MPi |
takže na 0.20 ... jen tak se zeptám je asi důležitý hlavu před opětovným namontováním nechat srovnat že? protože auto je potřeba každý den ... |
Autor: | MartinK72 [ 24.6.13, 21:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fabia 1.4 MPi |
hardb píše: aha, kdysik dávno s tím byl problém, v tom servisu mi říkaly že je potřeba ty ventily nechat povolené třeba přes noc že se ty hydroštely "nafokunou" a pak že se seřídí jenže to už podle něj nefungovalo (to měla najeto tak kolem 40 000 km) tak to musely seřídit postaru tj 20 vyfukové a 25 sací ? nebo tam jsou ty tyčky oboje ocelové ?? Nevím co ti řekli v servisu a osobně nechápu, proč by ti něco takového říkali, nebo radili, nebo dokonce takto seřizovali. JE TO NESMYSL! Ventily u tohoto motoru žádnou vůli mít NESMÍ a to za žádných okolností. Sundá se dekl ventilů, natočí se s motorem tak aby 4. válec střídal vahadla. Poté se přes seřizovací šrouby (třeba koncem dřevěné násady od kladiva) "zapumpuje" s oběma vahadly u prvního válce, je to proto aby se vytlačil s hydroštelu případný natlakovaný olej a hydroštel se dostal do základní polohy. Poté se na vahadle povolí matice, otočí se šroubem doleva až k vůli. Potom se točí šroubem doprava, až vahadlo lehce dosedne na dřík ventilu (nulová vůle). Od této polohy se šroubem otočí ještě o dvě otáčky doprava, aby se smáčkl hydroštel a šroub se zajistí maticí. Totéž u druhého ventilu. No a samozřejmě, další postup je logický - stejně se nastaví i ventily třetího, čtvrtého a druhého válce. Žádné seřizování "postaru" tedy nepřichází v úvahu, v tom motoru jsou všechny tyčky ocelové právě proto, že hliníkové pozbyly smyslu. |
Autor: | hardb [ 25.6.13, 05:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: fabia 1.4 MPi |
aha, díky moc |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |