Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Škoda Favorit/Forman - větší chladič
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=32081
Stránka 1 z 4

Autor:  4mango [ 14.8.13, 15:25 ]
Předmět příspěvku:  Škoda Favorit/Forman - větší chladič

Zdravím Vás škodovkáři,
jsem majitelem Škody Forman Solitaire 1994 (motor Š 781.136 B) a chtěl bych zakoupit a nainstalovat větší chladič. Chystám se s autem na náročnou cestu na jih a nechci to při pomalé jízdě v terénu uvařit. Bylo mi doporučeno abych se poptal po chladiči ze silnějších Felicií či jiné novější škodovky se silnějším motorem. Jiný mi zase doporučil saharu s dvěma vrtulemi ze Škody Octavia. Setkal jste se někdo s touto úpravou? Můžete mi, prosím, poradit, který jiný než sériový chladič se do Formana vejde bez úprav popř. s kterými úpravami lze nacpat i chladič nestandartních rozměrů (objemu)?

P.S.: Jak se liší chladič pro auta, která mají klimatizaci?

Moc děkuji
za 4ManGO Michal Verner

Autor:  slovacek.milos [ 14.8.13, 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

zajdi si do kelly mají tam klasický chladič tento týden v akci za 35O korun, k tomu tři litry chladící kapaliny destilku přehod a dál to neřeš :oops:

Autor:  Jarda S. [ 14.8.13, 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

pro auta s klimatizací /bez se liší úchytem na saharu jinak ničim jiným ale dnešní chladiče maji úchyty na oba typy

Autor:  jansjans [ 14.8.13, 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

Tady se píše o zástavbě chladiče plus sahary z felicie 1,6
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/karoseri ... 105-rapid/

Autor:  MartinK72 [ 15.8.13, 09:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

Úprava chlazení je u těchto vozů zbytečná, Favorit/Forman není stodvacítka, výkon chladiče je dostatečný. Pokud je chladící soustava v pořádku, není problém ani v horku. Akorát se při pomalé jízdě bude častěji spínat sahara (jako u všech aut s náporovým chlazením). Pokud si to chceš pojistit, vyměň termospínač sahary za novější z Felicie, je spolehlivější. Nic víc netřeba.

Autor:  ventYl [ 15.8.13, 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

chladic je dostatocne naddimenzovany aj u 120tky, jej problem je ten ropovod medzi motorom a chladicom a u velkej casti zanedbane/kovove komponenty v chladeni. maloktora 120tka ma pravidelne menenu chladiacu zmes co 2 roky...

Autor:  p.s. [ 15.8.13, 10:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

a nebo si dodělej vypinač na spínání tý sahary :idea:

Autor:  ventYl [ 15.8.13, 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

to spolu s funkcnym termostatom bude mat podla mna skor negativny, nez pozitivny efekt. musi byt funkcny termostat na spravnu teplotu, nesmu byt styrele hadice, musi byt funkcny termospinac (doistoty dalsi do zalohy, da sa to vymenit s pomocou jedneho kluca tusim 22 za 3 minuty s doliatim kvapaliny, co medzitym vytecie) a prakticky sa tomu nema co stat.

Autor:  MartinK72 [ 15.8.13, 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

p.s. píše:
a nebo si dodělej vypinač na spínání tý sahary :idea:

Pokud by jel delší dobu nižší rychlostí, tak trvalé sepnutí sahary ulehčí práci akorát tak termospínači na chladiči, jinak to význam nemá. Za jízdy běžnou rychlostí pozbývá sahara smysl, chladičem prochází dostatek vzduchu.

Jinými slovy: U FAVORITA NEJDE O CHLADIČ, nejexponovanější součástkou v horku a při pomalé jízdě je TERMOSPÍNAČ SAHARY.

Autor:  Lamač [ 15.8.13, 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

Ešte sa to dá spraviť cez relé,pak ten termospínač bude menej namáhaný.

Autor:  Nepér [ 15.8.13, 13:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

Přidat relé a kontrolku, případně spínač... Nebo tam dej ten komplet z 1.6, jak jsem ti posílal fotky na fejzbůku... Ale i samotnej plech s větrákem z 1.6 je účinná úprava, ale určitě bych ho dal přes relé - termospínač sepne relé a kontrolku, relé sepne větrák. Stejným kabelem, kterým si dovnitř přivedeš kontrolku, pak můžeš relé spínat z palubní desky ručně.

Autor:  MartinK72 [ 15.8.13, 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

Pamatuji zákazníka, který měl u své opečovávané Š105 v chladiči termospínače dva. Ten původní spínal saharu, druhý s vyšší spínací teplotou spínal kontrolku a bzučák...

Autor:  varok [ 15.8.13, 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

Myslím si, že ten ventilátor tam je jen kvůli tomu, aby se motor nepřehřál v parných dnech přes 30°C a když auto stojí dlouho na místě s běžícím motorem. Při rychlejší jízdě kolem 70km/h a výše se chladič dokáže uchladit náporovým vzduchem jak už někdo psal.

Autor:  MartinK72 [ 15.8.13, 15:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

Proto je zbytečné co někteří pokustóni praktikují pokud mají u auta ruční spínač sahary - zapínají saharu i za jízdy a mají pocit že jim chladič lépe chladí. Je to samozřejmě nesmysl.

Autor:  michalkatka [ 21.8.13, 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Favorit/Forman - větší chladič

aj ja niečo napíšem:

6U0121251 - to je klasický Favo chladič..

115610501 - for vehicle use in warm climates, mimo iné je o 5cm širší a pohodlne sa na neho vôjdu dva ventilátory vedľa seba, vraj prevedenie trophy...

ja mám v aute chladič s 1.9 aj s ventilátorom ale to má iné príčiny :lol:

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/