Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit - bimetalové ovládání klapky sytiče
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3218
Stránka 1 z 1

Autor:  hojik [ 15.1.07, 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Favorit - bimetalové ovládání klapky sytiče

Zdravim všechny,
chtěl bych se zeptat, jestli někdo netuší jak správně nastavit šnekový bimetal, jež ovládá v karburátoru Jikov 29-30 klapku sytiče.

Ten bimetal se teplem roztahuje směrem do auta (v pohledu když stojim a koukám do motoru). Tímto stejným směrem se i vypíná klapka sytiče. To všechno souhlasí. Jediné, co mi vrtá hlavou je to, zda-li ten bimetal nemá být předpružený. Resp. když to nasazuji, je bimetal studený a jeho konec s očkem je v horní části dílu. Klapka sytiče je zavřená a ovládací hrot je také nahoře. Stačí nasadit.
Při jízdě se klapka otevře v závislosti na teplotě vody díky roztažení šnekového bimetalu, ale poslední krůček (zvýšené otáčky) je třeba sundat přeskočením jakoby cvaknutí. K tomu je potřeba určitá síla.
Mě to ty otáčky sundavá dost pozdě a spíš až po opakovaném prošlapání plynu.

otázka je tedy následující: měl by být bimetalový šnek ovládající klapku předpružen na hodnotu otevřená klapka nebo nepředpružena pouze nasazen? ( tepelnou roztažností je docílen pohyb čtvrt otáčky s odpovídající silou)



je mi celkem jasný, že si to dle popisu asi jen málokdo dokáže představit, ale pokud někdo tělěso sytiče někdy rozebíral tak snad bude tušit. Já to rozebíral prvně:)

Vpředem všem děkuji za názory.
Honza.

Autor:  slovacek.milos [ 15.1.07, 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

mi z toho bolí hlava jen když to čtu, nemáš na tom co pokazit, máš tam rysky na tom tělese a když stím otáčíš doleva, tak by se měl otvírat pokud se neotvírá má to v tom předpětí a uber tomu, zkouška už je jednoduchá zavřená klapka studený motor za několik minut po statru se postaví prostě když to uděláš blbě není to moc práce to předělat jezdit můžeš i bez filtru tu chvilku miloš

Autor:  hojik [ 15.1.07, 13:36 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
mi z toho bolí hlava jen když to čtu, nemáš na tom co pokazit, máš tam rysky na tom tělese a když stím otáčíš doleva, tak by se měl otvírat pokud se neotvírá má to v tom předpětí a uber tomu, zkouška už je jednoduchá zavřená klapka studený motor za několik minut po statru se postaví prostě když to uděláš blbě není to moc práce to předělat jezdit můžeš i bez filtru tu chvilku miloš


Jistě Miloši, to chápu, ale jde o to, že se mi zdá, že ten bimetal nemá dostatečnou sílu na ten poslední krok.
ty rysky chápu, i studenej motor a klapku. to je všechno jasný.
taže řikáš že studenej motor, klapka zavřená (nepostavená) a pružinku pouze nasadit? pak, pokud se neroztáhne dostatečně pootočit doleva (do auta)? k tý rysce vyfrézovaný do tělesa?:) (ta druhá je vystouplá)

snad sem to pochopil:)

Autor:  slovacek.milos [ 15.1.07, 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

pokud si dobře pamatuji, tak asi při 20 stupních když potočíš ráno doleva se ti začne otvírat, tak nějaké velké předpětí bych tam nehledal a pak si ho můžeš doladit, že se ti třeba rychlejc otevře klidně si poexperimentuj, já jsem si tak pohrád s feldou přes sobotu něděli, že jsem byl na odvoz miloš

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/