Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Větrák jede i při 60 stupních C https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3225 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Waclav [ 15.1.07, 21:45 ] |
Předmět příspěvku: | Větrák jede i při 60 stupních C |
Zdravím. Mám problém s chlazením motoru. Nevím jestli je to normální, ale zapne se mi větrák chlazení už při 60 stupních celsia. Napadlo mě jestli není třeba v háji ten budík, nebo nějaký čidlo na zjištění teploty. Fridex tam mám na MAX. Nevíte čím by to mohlo být? Jo a ještě jedna otázečka Fridex dolívat jen stejné barvy? Jaké sou barvy a liší se nějak? Nevadí smíchání? dík |
Autor: | Matthes [ 15.1.07, 21:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi spatnej termostat na chladici (neplest s termostatem na hlave ) Ethylen-glykolovy nemrznouci smesi se mezi sebou muzou michat |
Autor: | Martin 007 [ 15.1.07, 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Míchat můžeš, ale na léto doporučuju Fridexovou směs vypustit a nalít jenom čistou destilku. Důvod k tomu mám velmi tvrdý bych řekl - páč sem viděl svůj motorový blok zevnitř krásně rozežraný . Jinak čus. |
Autor: | Waclav [ 15.1.07, 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
kde je ten termostat a co tak může stát? proč se teda ten fridex liší barvou? jen tak pro výběr ? |
Autor: | krf [ 15.1.07, 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Waclav píše: kde je ten termostat a co tak může stát? proč se teda ten fridex liší barvou? jen tak pro výběr ? termostat ne... cidlo teploty na chladiči (ne teplomeru na motoru) nektery fridex se nema rad s hlinikem (čirej fridex do favoritu ee), ale ten co se dnes prodava nejvice (zeleny) je do všeho, at litina nebo hlinik... vyber je na www.velvana.cz |
Autor: | Martin 007 [ 15.1.07, 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo hlavně když ho budeš měnit tak vypust kapalinu nejdřív. Předpokládám, že víš kde, když jsi asi míchal Fridex Jinak pod autem asi uprostřed - dva šrouby na trubkách. Jinak při vyndávání s citem - abys ho neurval, nebo spíš nepoškodil chladič. Najdeš ho jednoduše - když si lehneš pod chladič ( doufám že aspon víš kde je chladič ) tak k němu vedou 2 draty. nic jinyho tam není. Tak hodně zdaru a čus. |
Autor: | Matthes [ 15.1.07, 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten termostat je na zadni strane chladice, osa je vlastne pod klaxonem. Lisej se snad pro runzny motory (hlinik, litina). V lete nevypoustet smes! Ja to jednou udelal a orezlo mi treba pero na vicku expanzky (tehda byl motor v dezolatnim stavu a nechtel sem riskovat ze ta napln prijde nazmar ) |
Autor: | Matthes [ 15.1.07, 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
krf píše: termostat ne... cidlo teploty na chladiči Termostat jo, je to dvoupolohovej (cili nespojitej) regulator teploty |
Autor: | Martin 007 [ 15.1.07, 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co je víčko expanzky proti bloku motoru Trošku nepoměr Jinak moje zkušenost. Fridex se po své životnosti a po přehřívání mění na agresivní kapalinu ne na antikorozní Tak bacha a Fridex vyměnovat tak po 2 sezonách. |
Autor: | Matthes [ 15.1.07, 22:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin 007 píše: Co je víčko expanzky proti bloku motoru Trošku nepoměr Jinak moje zkušenost. Fridex se po své životnosti a po přehřívání mění na agresivní kapalinu ne na antikorozní Tak bacha a Fridex vyměnovat tak po 2 sezonách. Ja teda fridex nepouzivam takze zatim v poho A s tema sroubama na vypousteni vody opatrne, ja je treba mam zality asfaltem a nikdy neriskuju diru v trubce takze radsi odpojuju hadici od trubky k cerpadlu |
Autor: | Martin 007 [ 15.1.07, 22:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
A není moc vysoko Kolik tak v téhle výšce vypustíš litrů A asi nejezdíš v zimě když nepoužíváš Fridex co Nebo je i něco jiného nemrznoucího A nebo máš vyhřívanou garáž doma a vyhřívanou u školy popř. v práci Cože Čus Martin. |
Autor: | Matthes [ 15.1.07, 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin 007 píše: A není moc vysoko Kolik tak v téhle výšce vypustíš litrů A asi nejezdíš v zimě když nepoužíváš Fridex co Nebo je i něco jiného nemrznoucího A nebo máš vyhřívanou garáž doma a vyhřívanou u školy popř. v práci Cože Čus Martin. Sou i jiny veci nez Fridex, samozrejme nejezdim na cistou vodu Vypusti se mi akorat abych si namichal smes na -30°C i abych vyndal motor, to mi zatim vzdy stacilo, jasne ze neni vsechno venku |
Autor: | Waclav [ 15.1.07, 22:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
a co sotjí to čidlo? |
Autor: | Matthes [ 15.1.07, 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Waclav píše: a co sotjí to čidlo? Snad tohle naky divny, drahy, je to ono? http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 0a7f6732b2 |
Autor: | patrik-hp [ 15.1.07, 22:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud máš horký chladič,tak máš pravděpodobně budík připravenej na odlet do kopřiv. Páč musela by být náhoda,aby ti termostat otevřel v 60st.a ještě k tomu termospínač sepnu taktéž v 60 st.tak že asi budík... A fridex červený a modrý se mýchat nemá...fialový to určitě být nemůže.Oba jsou vstřícní ke hliníku a oceli jen rozdíl je v trvanlivosti a to takový,že modrý by se měl vyměnit po třech letech provozu,za to červený má trvanlivost ještě o dva roky déle,to jest pět let. A proč na léto destilku? Protože voda celkově lépe chladí,než-li fridex a jeho koncentrát ve vodě,neodvádí tolik tepla,jako právě zmiňovaná voda.Obyčejná voda z kohoutku je agresivní,díky minerálům a já nevím čím ještě a ta může za vaši pračku .Ale kyselina chlorovodíková,neboli solná v nějakém velmi zředěném poměru,napomáhá vodní kámen a rez odstraňovat.Jako za starých časů,když se do motoru lila pouze voda ze studánky. Čistili to tímto roztokem...Nic jiného jako fridex neexistovalo a jestli ano,tak si ho nemohl dovolit každý...Ale vím,že ho němci do ruska potřebovali do tanků,tak že něco asi už existovalo.Ale nevím jestli třeba v roce 1930???to asi pouze ta voda,možná nějaká ta vodka a nafouklý pak hadice a tak gejzír a voda z veterána fuč ...Nee...nevím |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |