Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Na benzín nejede na LPG ano
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=32251
Stránka 1 z 2

Autor:  chalka [ 4.10.13, 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Na benzín nejede na LPG ano

Zdravím, poprosím o radu. Felda z ničeho nic začla ráno špatně startovat, chytne až tak na popáté. To startuji jenom na benzín, na plyn je to bez šance.
Na benzín se jí nechce do otáček, volnoběh má nepravidelný chod jak kdyby šla na tři válce. Na plyn se chová uplně normálně - volnoběh je stabilní i výkon v pořádku. Svíčky jsem vyměnil, teplotní čidlo také. Na co jiného se mám zaměřit? Děkuji za případné tipy.

Autor:  Viky [ 4.10.13, 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

Na tlak v palivovym systemu, potazmo na cerpadlo.

Autor:  chalka [ 4.10.13, 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

Kolik má čerpadlo tlačit? Možná ještě pal. filtr...?

Autor:  Viky [ 4.10.13, 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

Ja myslim ze ma tlacit 10bar, ale nejsem si vubec jistej, BMM umim na aute jenom odstranit.

Co vim urcite, ze jak je v nadrzi trvale malo paliva (coz LPG stroje mivaji), tak se cerpadlo za provozu spatne chladi a nedela mu to dobre. Mimo jiny to je duvod, proc na LPG jeste stale provozuju stroj s mehanickym cerpadlem. ;)

Autor:  CROWACK [ 5.10.13, 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

Viky - dost blbej důvod, když stačí rozpínací relé za 60 korun a pal. čerpadlo se při přepnutí na plyn vypne...

Autor:  kwiko [ 5.10.13, 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

to ale ked mas prazdnu nadrz, s trochou nakondenzovanej vody... to je zuzo cele cerpadlo zelene. tam ziadne rele nepomoze
Obrázek

Autor:  CROWACK [ 5.10.13, 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

tam nepomůže ani mechanický čerpadlo, pouze dodržování nepsanýho pravidla vyjet za měsíc aspoň za 200 benzínu...nebo benzín kompletně zrušit, nádrž vypustit a napustit pouze před STK a zprovoznit pal. systém.

Autor:  Viky [ 5.10.13, 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

CROWACK píše:
Viky - dost blbej důvod, když stačí rozpínací relé za 60 korun a pal. čerpadlo se při přepnutí na plyn vypne...

Blbej, ale beznej. Plynari na to serou. Chci to tedka dodelavat do Fiata, ale nejak nejsou lidi.

Autor:  chalka [ 6.10.13, 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

Zdravím, tak záhada vyřešena. Čerpadlo jsem měřil dává 3 Bary nastartované. Asi je v háji pal. filtr, protože vstřiky, lišta a potrubí bylo šíleně zanesené. Vstřiky jsem vyčistil, 1. a 4. byly totálně neprůchodné, takže auto šlapalo na 2 válce. Felda už valí i na benzín. Díky za tipy.

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Autor:  CROWACK [ 6.10.13, 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

tak to je megahumus, kde se to tam vzalo? Vypadá to jako by palivový trubky vyrzely zevnitř - jak vypadají jejich vnitřní stěny když se do nich podíváš? Možná by časem nebylo od věci je vyměnit...
Protože jsi nenapsal, co máš za sestavu plynu, je těžký napsat nějakej přesnej návod, jak namontovat to rozpínací relé. Stejně tak ti těžko budu hlásit barvy drátů, když si to může plynař natahat čím chce (pokud nepoužívá kupovaný předpřipravovaný svazky).
Celkovej princip této operace spočívá v činnosti rozpínacího relé - pokud na ovládací kontakty přivedeš napětí, spínací kontakty se rozepnou (vypnou). (více zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetické_relé , jen se kontakty "nepřibližují" ale "oddalují")
Jde tedy o to najít dráty z LPG, na kterých se objeví +12V když se LPG zapne. Na jeden z nich napojíš drát, který přivedeš na jeden ovládací kontakt relé. druhý ovládací kontakt ukostříš.
Pak najdeš silový drát palivového čerpadla - odklop zadní sedadlo, podívej se, jaká barva je nejtlustší co k němu vede, ten drát si pak dohledej vpravo pod palubovkou kudy vede svazek. Přecvakneš ho, a každý konec zapojíš na jeden z ovládacích kontaktů relé. Pozor, zde prochází řádově vyšší proudy, tzn. je třeba montovat pořádně, fastony a spojení drátů pájet, dobře izolovat smršťovačkou, vyvarovat se zapojení, kde můžou vznikat studené kontakty.
Ve výsledku se při zapnutí lpg přivede napětí na relé a to přeruší napájení palivového čerpadla. Dle původního zapojení LPG (třeba Magic) se totiž odpojují pouze vstřiky a benzín se čerpadlem honí pořád dokola soustavou i když jedeš na LPG.

Taky bys mohl napsat, odkud jsi, třeba se najde někdo poblíž, kdo poradí osobně...

BTW pro MODY/ADMINY: Není náhodou na fóru nějaká blokace diakritiky v URL? Mám s tím problém dostat to do tagu, viz wiki odkaz výše. [url] to nebere. Musí se to zapisovat postaru s % atd?

Autor:  varok [ 6.10.13, 11:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

Ten maras v trubkách je od toho, co se psalo výše. Když někdo jezdí většinou jen na LPG, tak má v nádrži jen minimum. To potom špatně chladí čerpadlo, ale i tak se ze dna nádrže dostávají do potrubí usazeniny z benzínu a pokud se benzín pravidelně neobměňuje, tak se z něj stane takový gel a vše se začne srát, né jenom to pal. čerpadlo.
S tím odpojováním LPG je to jednodušší u vstřikování. Stačí najít drát od relátka pal. čerpadla, u BMM favoritů bývá pod ŘJ motoru. Je tam taková malá krabička, kde je to uvedené relé a tři pojistky. Stačí najít ten napájecí drát relátka a ten přerušovat. V podstatě bývá někde u motoru elektroventil benzínu, ne? Ale to už si nepamatuji přesně, jestli se dává i u BMM. Tam se objeví napětí po přepnutí na benzín a z toho to lze vytáhnout.

Autor:  Viky [ 6.10.13, 12:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

U vstrikovani se odpojuje vstrikovac, cerpadlo se nechava bezet, aby se nerozcilovala ECU, ze neni tlak paliva.

Autor:  slovacek.milos [ 6.10.13, 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

že se nechladí čerpadlo v nádrži to slyším i od velkých odborníků, to čerpadlo i když je v nádrži málo je umístněno v sacím koši které je trvale zalité palivem

Autor:  CROWACK [ 6.10.13, 14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

Varoku, vole, ty v tom máš zas maglajz, elektroventil benzínu je jen u aut s mechanickým čerpadlem, tam ten benzín jinak nezastavíš. S tím drátem jenom opakuješ, co už jsem psal, jen to bereš ze strany od motoru.
Podle fotek a toho co borec píše, ti taky může dojít, že má MPI.
S tím bordelem z nádrže jsi taky podle mě dost mimo, protože:
a) nádrž je plastová, rez se tam dostane jedině že ji natankuješ s palivem
b) v čerpadle je sítko
c) za čerpadlem je papírovej filtr, kterej se spíš zacpe než by to pustil dál
ze starýho benzínu jsou takový zelený sople co visí ze vstřikovače a přicpou ho - tohle je mechanickej písek/rez/bordel.

Miloši, když je v nádrži málo paliva, je čerpadlo zalité, jen když je auto v klidu, jak projedeš zatáčkou, palivo se odleje na jednu stranu, čerpadlo si cucne vzduchu a problém je na světě. Proto je potřeba tankovat cca po prvním bliknutí hladovýho oka. Pokud na benzín startuješ, vyjde to cca tak akorát za 200 každý měsíc.

Autor:  varok [ 6.10.13, 17:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Na benzín nejede na LPG ano

Že má MPi nenapsal, tak co tlačíš?
Že se dělá ze starého benzínu hustá sračka psal myslím i kdysy Miloš a jednou jsem opravoval felinu, tedy měnil pal. potrubí a taky bylo plné bordelu, něco jako gel na vlasy, tak co, z čeho to tedy bylo?
Navíc jsem psal, že si nejsem jistý, jestli je ještě i u systému vstřikování el. ventil benzínu. Ale nějak jsem přehlédnul na začátku, že jde o felinu se vstřikováním a ty mají relé palivového čerpadla už v pojistkovce, je jedno jestli BMM nebo MPi.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/