Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jízda na rostlinný olej https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3236 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Petr [ 17.1.07, 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | Jízda na rostlinný olej |
Zajímaly by mne Vaše PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI A POSTŘEHY s tímto druhem paliva. Dost vážně o tom uvažuju a rád bych se dozvěděl nějaké věci z praxe, ať toho při předělávce a následném provozu moc nez*urvim . Teoreticky toho už vím dost, na netu jsem sjezdil kdeco, ale rady z praxe stále chybí . Díky za rady . |
Autor: | michalkatka [ 17.1.07, 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda na rostlinný olej |
Petr píše: Zajímaly by mne Vaše PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI A POSTŘEHY s tímto druhem paliva. Dost vážně o tom uvažuju a rád bych se dozvěděl nějaké věci z praxe, ať toho při předělávce a následném provozu moc nez*urvim . Teoreticky toho už vím dost, na netu jsem sjezdil kdeco, ale rady z praxe stále chybí . Díky za rady . nerozumiem??? na rastlinný olej??? akože namiesto oleja, alebo benzínu... podľa mňa je to nezmysel, ani v jednom prípade rastlinný olej nespĺňa požiadavky pre chod motora... |
Autor: | Jarda S. [ 17.1.07, 12:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda na rostlinný olej |
michalkatka píše: Petr píše: Zajímaly by mne Vaše PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI A POSTŘEHY s tímto druhem paliva. Dost vážně o tom uvažuju a rád bych se dozvěděl nějaké věci z praxe, ať toho při předělávce a následném provozu moc nez*urvim . Teoreticky toho už vím dost, na netu jsem sjezdil kdeco, ale rady z praxe stále chybí . Díky za rady . nerozumiem??? na rastlinný olej??? akože namiesto oleja, alebo benzínu... podľa mňa je to nezmysel, ani v jednom prípade rastlinný olej nespĺňa požiadavky pre chod motora... olej místo nafty jinak to prej zasírá těsnění |
Autor: | michalkatka [ 17.1.07, 12:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda na rostlinný olej |
Sadra17 píše: michalkatka píše: Petr píše: Zajímaly by mne Vaše PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI A POSTŘEHY s tímto druhem paliva. Dost vážně o tom uvažuju a rád bych se dozvěděl nějaké věci z praxe, ať toho při předělávce a následném provozu moc nez*urvim . Teoreticky toho už vím dost, na netu jsem sjezdil kdeco, ale rady z praxe stále chybí . Díky za rady . nerozumiem??? na rastlinný olej??? akože namiesto oleja, alebo benzínu... podľa mňa je to nezmysel, ani v jednom prípade rastlinný olej nespĺňa požiadavky pre chod motora... olej místo nafty jinak to prej zasírá těsnění čauko sadra17.... vidím že si sa nezmenil za tú dobu čo som tu nebol... |
Autor: | Petr [ 17.1.07, 13:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, predehrivany rostlinny olej ze supermarketu misto nafty ! Pokud se to dobre udela, tak se nic neznici, motor ma tissi chod a o neco lepe jede. Jedna se mi o prestavbu stareho komurkoveho dieselu, ktery je v super stavu. Tyhle motory s neprimym vstrikem nejsou tak nachylny na poskozeni oproti novym s turbem a primym vstrikem. V Nemecku je to dokonce posvecene od TÜV . Da se pry jezdit i na pouzity fritak, ale musi se pred tim perfektne prefiltrovat. |
Autor: | Peter50kw [ 17.1.07, 13:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Z oleja musis najprv odstranit glycerin. Inak sa ti dokladne zalepi vsetko v motore a nasleduje kolaps. Robi sa to varenim s luhom a titraciou a tak zhruba odhadujem, ze pokial tak neurobis, naklady na generalky motorov prevysia uspory z lacnejsieho paliva. Ak to budes robit, naklady na rafinovanie rastlinneho oleja predrazia lacny olej. |
Autor: | Šemik [ 17.1.07, 13:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, zkoušeli to v SM v renaultu 19. ujeli na to celkem asi necelé 3000km, a to ještě s nesmírnými obtížemi (zanesené palivové filtry, zničené vstřikovací čerpadlo, atd... Měli ohromné potíže se starty, navíc při používání nového oleje musíš platit ještě daň,... Vykašli se na to, cena oprav během tech 3 kkm přesáhla náklady na naftu kdyby se jezdilo na ni... |
Autor: | michalkatka [ 17.1.07, 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Petr píše: Jo, predehrivany rostlinny olej ze supermarketu misto nafty ! Pokud se to dobre udela, tak se nic neznici, motor ma tissi chod a o neco lepe jede. Jedna se mi o prestavbu stareho komurkoveho dieselu, ktery je v super stavu. Tyhle motory s neprimym vstrikem nejsou tak nachylny na poskozeni oproti novym s turbem a primym vstrikem. V Nemecku je to dokonce posvecene od TÜV . Da se pry jezdit i na pouzity fritak, ale musi se pred tim perfektne prefiltrovat. neviem si predstaviť aká zložka rastlinného oleja sa vznieti? chemici píšte... |
Autor: | Petr [ 17.1.07, 14:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Šemik: V tom Renaultu 19 ale co vim neopredehrivali ten olej a v tom je 90% celeho problemu. Rostlinny olej totiz je za studena oproti nafte strasne husty. Na studeny novy olej jde jezdit, uz jsem to zkusil, ale nechci to delat, protoze nechci zku*vit motor . Jinak se podivejte na: http://www.bioauto.sk/ nebo na http://www.rasol.sk/ nebo http://pevekoil.europecon.net/ nebo treba http://cz.rapidoil.cz/ . Taky je o tom spousta nemeckych stranek. Vzhledem, ze jsem koupil cele auto za 3.000,- Kc, a k infu na vyse uvedenych strankach bych z toho zadny strach nemel. Ale chybi mi prakticke info , teorie mam dost . Jestli vi nekdo neco z praxe, tak, prosim, poradte. Nechci rady typu ano, ci ne-uz jsem rozhodnuty, ze ano. Chtel bych rady typu "Jak na to, aby to vse dobre fungovalo". Diky |
Autor: | PetrVTR [ 17.1.07, 14:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Petr píše: To Šemik: V tom Renaultu 19 ale co vim neopredehrivali ten olej a v tom je 90% celeho problemu. Rostlinny olej totiz je za studena oproti nafte strasne husty. Na studeny novy olej jde jezdit, uz jsem to zkusil, ale nechci to delat, protoze nechci zku*vit motor . Jinak se podivejte na: http://www.bioauto.sk/ nebo na http://www.rasol.sk/ nebo http://pevekoil.europecon.net/ nebo treba http://cz.rapidoil.cz/ . Taky je o tom spousta nemeckych stranek. Vzhledem, ze jsem koupil cele auto za 3.000,- Kc, a k infu na vyse uvedenych strankach bych z toho zadny strach nemel. Ale chybi mi prakticke info , teorie mam dost . Jestli vi nekdo neco z praxe, tak, prosim, poradte. Nechci rady typu ano, ci ne-uz jsem rozhodnuty, ze ano. Chtel bych rady typu "Jak na to, aby to vse dobre fungovalo". Diky Jo, kez by problem je v kyseline linoleove, kyseline erudove a mnoha dalsich latkach ktere vyrazne ovlivni zivotnost a spolehlivost motoru (korozni ucinky, zivotnost pryzovych a plastovych materialu a pod.) Samotny predehrev resi jen viskozitu oleje, nic jineho! Bionafta prvni generace byl cisty MERO vyrobeny z jedleho oleje a pro motor radove stravitelnejsi nez surovy olej, presto se od toho upustilo, z te doby existuje v literature termin "Repkova unava motoru". Prakticke zkusenosti s timto nemam a pravdepodovne mit nebudu. Takove blaboly pseudoekologu v uvedenych textech opravdu povazuju za "odborne". Provoz vozidla na takoveto palivo je navic nelegalni. |
Autor: | Jarda S. [ 17.1.07, 14:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
PetrVTR píše: Provoz vozidla na takoveto palivo je navic nelegalni. kecy dyť na to jezdí celá strana zelených |
Autor: | deekay [ 17.1.07, 15:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://dhlovelife.com/video/Vlog_1.mov tak takto sa biodiesel propaguje v amerike http://www.biodiesel.org/ a este nejake info http://www.biodiesel.org/resources/biod ... fault.shtm |
Autor: | deekay [ 17.1.07, 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale: "Raw vegetable oil cannot meet biodiesel fuel specifications, it is not registered with the EPA, and it is not a legal motor fuel." cize: obycajny rastlinny olej nesplnuje palivove specifikacie pre biodiesel a nie je registrovany (bohvie kde) a tym sa nepovazuje za legalne motorove palivo. howg |
Autor: | slovacek.milos [ 17.1.07, 16:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jízda na rostlinný olej |
Petr píše: Zajímaly by mne Vaše PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI A POSTŘEHY s tímto druhem paliva. Dost vážně o tom uvažuju a rád bych se dozvěděl nějaké věci z praxe, ať toho při předělávce a následném provozu moc nez*urvim . Teoreticky toho už vím dost, na netu jsem sjezdil kdeco, ale rady z praxe stále chybí . Díky za rady . petře nalej ho tam a uvidíš, řepkový olej se dá sehnat do dvacky co ti tady píšou tak na to nikdo nejezdil a jen o tom slyšel nebo se něco dočetl, pokud koupíš kvalitní z obchodu nemusíš ho ani esterifikovat, je tam jen velmi malé množství glicerínu, pokud budeš míchat olej s naftou raději mimo nádrž, dá se stím jezdit tak do mínus pěti, nebo si del litránek za okno a uvidíš sám kdy ti stuhne, ojetý friták už esterifikovat musíš a filtrovat taky, přidávej aditiva a občas dopřávej motoru i trochu nafty a nic se předělávat nemusí, tam na to vaření jak ti radí peter tak to je cesta do hrobu, esterifikace řepkového oleje se provádí metylalkoholem, který je tam jako katalizátor a louhem sodným, oddělí se ti metylester a glicerín, pokud bys to nějak vařil, tak metylalkohol se ti odpařuje při 62 stupních a při dobré koncetraci v mistnosti letíš do luftu skur..t motor se dá i naftou miloš |
Autor: | patrik-hp [ 17.1.07, 18:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rostlinný olej lepá palivové hadice.Ve škodovce to zkoušeli s řepkou,která není tak agresivní,a přesto se došlo k názoru,že pokud jsou tam pryžové díly tak tomu nedávají moc šancí ku spokojenosti se spolehlivostí.A samozřejmě ani filtr nebyl spokojen.Muselo by se to míchat cca 1:1 abys měl klid.U nákla´dáků jsou totiž větší díry ve vstřikovačích a tak tomu nic moc nevadí..Ten rostlinný olej bys musel míchat taktéž asi.Jinak nevím.A samozřejmě ten ohřívací filtr.Ale je to ruleta...a sázka na životnost. Viděl jsem taky,jak dopadlo TDi-PD ve formě pokusů použitím rostlinného oleje namísto motorového klasického.Zadřel se a to i turbo a všecko okolo.A zalepilo se to a byl konec.Nevím ale,jak dlouho ten motor na to běžel....Ale byl jakoby v laku a naprosto svařenej každej díl k dílu v něm A tobě ten rostliňák půjde přes čerpadlo,tak že nevím,jak dopadne,když nebude proplachován naftou |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |