Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Please HELP with translation CZ-GB https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=32360 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Taunusrainer [ 31.10.13, 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | Please HELP with translation CZ-GB |
Gentlemen, first of all hello to everybody! I am new here because here is a site in this TechWeb: http://skoda.panda.cz/tisk.php3?id=294 which is very interesting. It is about old mono motronic from the 90s. My problem is that I do not speak Your language and my browser cannot properly display czech letters, google translator doesn't work. I want to ask You if You could possibly translate this page to english or french or polish or german. The most important for me is the table above the chip tuning text when You scroll down. Thank You very much for Your help. Please contact me for a reward! CU Ray |
Autor: | CROWACK [ 31.10.13, 17:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Please HELP with translation CZ-GB |
The webpage charset is set incorrectly - in the html tag is information about CP-1250 charset, but the page uses UTF-8 unicode charset - if you set it manually in browser (to UTF-8), the page is displayed correctly including diacritics. The text about chiptuning: CZ píše: Čip tuning. Jak je zmíněno v některých odstavcích, procesor ECU pracuje s daty uloženými v paměti (EPROM) zde je například uloženo dávkování paliva v jednotlivých režimech, předstih v jednotlivých režimech, maximální otáčky (normálně nastavené na 5800) a volnoběžné otáčky. Při čip tuningu se mění tato paměť za paměť s jinými údaji, takto lze získat výkon motoru "navíc". Tato změna je však vykoupena většinou něčím jiným, zvýšením spotřeby paliva, zhoršením emisí apod. V některých případech může mít změna naprogramování i negativní vliv na životnost motoru. Samotná změna jednotky však není příliš účinná, proto se většinou používá společně s úpravou motoru, v případě takovéto mechanické úpravy (vačka, hlava) je úprava dat v epromce nutností. Jinak ceny čip tuningu v našich krajích jsou značně nadneseny, cena samotného čipu a jeho naprogramování je pár desítek korun, jeho výměna je záležitostí jedné hodiny a průměrně zdatného elektronika. V cenách je tedy zohledněn především vývoj a zkoušení, což nejsou nijak laciné záležitosti. Ovšem ceny více jak 5tis. Kč jsou zcela přehnané a neodpovídající. EN píše: Chip tuning: As mentioned in some paragraphs, the ECU processor works with data stored in memory (EPROM) - here is for example stored dispensing of fuel for each engine mode, pre-ignition, for each engine mode, maximum revs (by default set to 5 800 r/min) and idling revolutions. For chiptuning, it is necessary to change this memory for memory with different data - by this operation it is possible to gain some "extra power". This change is usually bartered for change of other engine characteristics - fuel consumption, worse emissions etc. In some cases can also change of "programming" also negatively affect the durability of engine. But the change of only ECU is unfortunately not very efective, so usually this change is connected along with engine modification - in case of mechanical modifications like modified camshaft and cylinder head, the modified data in EEPROM are necessary. The prices of "chiptuning" in our country are usually exaggerated, price of chip alone and it's programming is question of few €, it's change takes only app. one hour and averagely skilled electromechanic is required. Thus, in these prices are experiences and testing taken into account, which is nothing cheap. But prices of 200€ and so are indeed disproportional. I'm sorry for my English, as don't usually use this language to communicate about automotive |
Autor: | Viky [ 31.10.13, 18:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Please HELP with translation CZ-GB |
Hi Ray! Blinking code * Part - malfunction 1232 * Throttle actuator - signal not plausible 2113 * Hall sensor - no signal 2121 * Idle switch - short or no contact 2212 * Throttle potentiometer - short or no contact, out of range 2312 * Coolant temperature sensor - short or no contact, out of range 2322 * Inlet air temperature sensor - short or no contact 2342 * Lambda sensor - short or no contact 2341 * Lambda control - lean/rich threshold 2413 * Elevation adaptation - out of range 1111 * ECU error 4444 * No errors in memory 0000 * End of reading Hopefully it is understandable at least a bit. |
Autor: | CrazyMan [ 31.10.13, 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Please HELP with translation CZ-GB |
ten hall ať vypustí tohleto je log při vypnutém motoru... ať udělá log za jízdy pak se pozná víc |
Autor: | Taunusrainer [ 31.10.13, 19:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Please HELP with translation CZ-GB |
Thank You all very much! Now I can understand the error codes! You are really great! CU Ray |
Autor: | Taunusrainer [ 31.10.13, 20:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Please HELP with translation CZ-GB |
Did one of You ever hack the chip in a mono-motronic? I have the .bin file but have no .xdf file to display it in TunerPro or similar. |
Autor: | CROWACK [ 31.10.13, 20:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Please HELP with translation CZ-GB |
Just one hint: error code 2113 "hall sensor no signal" will appear during all tests with engine not running. for hacking of EPROM try to contact user "darklord" I think he did some experiments with it. |
Autor: | Taunusrainer [ 31.10.13, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Please HELP with translation CZ-GB |
Have just sent him a PM. I am really curious about the answer. Cool community here! CU Ray |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |