Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Turbo fabia 1,9
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=32396
Stránka 1 z 1

Autor:  skoda [ 10.11.13, 11:54 ]
Předmět příspěvku:  Turbo fabia 1,9

Zdravím vás,keď odíde turbo počas jazdy,ako sa to prejaví,a čo treba robiť,dá sa jazdiť bez turba ? Ďakujem.

Autor:  CROWACK [ 10.11.13, 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

co to je odídě turbo? Napadají mě různé typy mechanických destrukcí a nadměrných opotřebení a s ničím z toho bych nedoporučoval jezdit. Některé závady můžou končit totální destrukcí motoru

Autor:  skoda [ 11.11.13, 14:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

Čital som že na pokazenie turba stačí aj starý špinavý olej alebo starý a nekvalitný vzduchový filter.
Pýtam sa druhý krát,ako sa prejaví turbo počas jazdy keď sa podrbe,ako sa správa motor ,prečo vytlačí olej do výfuku.......??????

Autor:  fatal [ 11.11.13, 15:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

Pokud začne turbo tlačit do sání olej, tak se ti motor roztočí a pofrčí na plný plyn dále i když vytáhneš klíček ze zapalování, takže pomůže jen nechat tam kvalt za zadupnout brzdu.
Pokud se turbo poškodí jinak, mechanicky, tak to poznáš nejspíše podle toho že ti vyletí z pod kapoty někam do pryč.

S obojím se dá jezdit. S tím prvním dokud motor se mechanicky nerozstřelí nebo nedojde olej. S tím druhým dokud motor neodrovnáš nefiltrovaným vzduchem a nedostatkem oleje. :wink:

Autor:  CROWACK [ 11.11.13, 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

ten olej pochází z mazání a chlazení hřídele turba. Hřídel se nadměrně opotřebí a olej uniká do sacího a výfukového potrubí. V sacím se pak hromadí třeba v intercooleru, a až ho je tam dost, motor ho nasaje, v motoru začne hořet stejně jako nafta a nastane "runaway" stejně jako na videu.
Další závady můžou být třeba zatuhlé lopatky proměnné geometrie (pak motor "nejede", je zdechlej), nebo třeba nevývažek na turbíně, to turbo ze začátku píská a nakonec se ukroutí hřídel/rozletí se turbo
Všechny "odešlá turba" nakonec končí totální destrukcí daného zařízení nebo i motoru.

Jezdit "bez turba" by se teoreticky dalo leda stylem "vymontuju turbo a dám místo něj holou trubku", motor se ale i tak ničí, protože v tom případě je příliš vysoká vstřikovací dávka nafty (+ málo vzduchu) a mimo jiné se ti ředí olej naftou.

Autor:  skoda [ 11.11.13, 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

Pýtam sa preto,lebo bratovi na dodávke odišlo turbo,a hovoril o možnej strate oleja ak by jazdil,no počul som inde názor,že jazdiť sa dá.Tu asi fakt ide oto čo je počkodené.Roky som mal 105 ku a felíciu 1,3.Mám fabku 1,9 , a rád by som sa dal poučiť o tejto problematike,lebo turbo môže odísť aj mne,lepšie ako stresovať na ceste,je vedieť,čo sa stalo,prečo,a čo stým.Takže ak má niekto ešte nejaké skúsenosti a poučenia,porosím to sem napísať.Lepšie sa je spýtať,ako byť v nevedomosti.Ďakujem.

Autor:  Jiri [ 11.11.13, 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

Tak nekolik turb uz sem delal, jedno se rozletelo aji na mym aute, bylo to BMW 318TDs proc presne se to stalo nedokazu rict, doslo k poskozeni saci trubiny, mozna nadmerna vule, motor malicko bral olej, s novym turbem uz ne a asi vlivem vibraci dochazelo k postupnemu rozvazovani turbiny az se to rozletelo, za jizdy, stalo se me to v chornicich u erga se to projevilo jen nahlouztratou vykonu a slabym rachotem z motoru, domu sem dojel, ale je to asi kilometr, mozna dva, sam sem pak, z nedostatku financi zkousel jezdit bez turba, mel sem turbo vymontovane jen propojku sem vyrobil misto neho, ale s tim se nedalo jen, trabant byl oproti tomu zihadlo, jednotka tam nepusti naftu dokud tam neni pozadovany tlak a motor je staveny na provoz s turbem, casovani vacek, kopmresni pomery a tak, rozhodne nedoporucuju jezdit bez turba ani po radnem odpojeni privodu oleje a vymontovani turba

jinak dalsi zavady, passat, praskla hlavni hridel, okamzite olej do vyfuku, starsnej smrad, kour z vyfuku, okamzita ztrata vykonu, z motoru zmizel vsechen olej na asi peti kilometrech, pro predstavu

dalsi mazda tam doslo pravdepodobne k nejakemu kolabsu ulozeni hridele turba, doslo k vychyleni hridele a turbina se zakousla do statoru, saci se znicila, zbytky sme vyplahcovali z intercooleru, zase, plne vyfuk a sani oleje

dalsi passat, auto zacalo najednou brat olej, a vyrazne kourit, ale vykon tam byl, turbo stale bezezelo, ale zase neco s ulozenim hridele, turbiny se uplne oborousili o statory, ale nerosypalo se to

fiesta 1.4 doslo k rozlomeni hlavni hridele turba a motor spotreboval vsechen olej, ridic vsak i presto ze auto nemohlo mit uz zadny vykon pokracoval v jizde bez oleje a doslo k roztaveni spodnich ojnicnich sal na druhem valci a k zadreni motoru

pokud mas obavy o turbo, neni nic jedodussiho nez jej zkontrolovat, aspon rucne na vuli na hlavni hrideli, mela by tam byt vule ale ne moc velka, melo by jit otacet volne bez zadrhavani

Autor:  goodbie [ 11.11.13, 21:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

tady se můžeš podívat co se děje když motor žere svůj vlastní olej je to poprava motoru v přímém přenosu :cry: https://www.youtube.com/watch?v=ldnDcFU89Js motor skončil v hutích!

Autor:  michalkatka [ 13.11.13, 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9


Autor:  goodbie [ 13.11.13, 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

[quote="michalkatka"] tohle je ale normální provoz ruského motoru kolomna

Autor:  michalkatka [ 13.11.13, 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

ja viem, ale aj tak ma to fascinuje.... alebo


Autor:  goodbie [ 13.11.13, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Turbo fabia 1,9

a ,že Tatra umí :lol:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/