Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
skoda 120 gls piesty https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=32457 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | miso z [ 28.11.13, 11:11 ] |
Předmět příspěvku: | skoda 120 gls piesty |
zdravim vedel by niekto pozhanat sadu vypuklych piestov a vloziek valcov do LSkoveho motora? prehladal som google, bazos, atd. ale nikde nic nasiel som len sady na klasicku 120ku. skodovica uz ma 28 rokov, nabehane cez 220 000km, zatial generalka nesuri, do kopca stale taha hold masina je z tuzexu. len pri startovani uz citit vybehany motor. pred rokom chytala na prvu supu, teraz na 2-3 podla teploty a musim sa hrat s plynom aby nezdochla. chcem si ju nechat v dnesnej dobe ako recesivne vozidlo, kym neskoncim vysoku skolu cca 3 roky potom ako veterana a pamiatku na pradeda. pocitam, ze do vtedy motor bez opravy nevydrzi. vopred dakujem. |
Autor: | škodovka [ 28.11.13, 12:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
Tak na generálku si kdyžtak pomůžeš klasickýma pístama s rovnym dnem v kombinaci s klasickou hlavou, kterou snížíš abys dostal daný kompresní poměr... Nicméně pokud nějak nespěcháš, tak hlídej aukro a podobně, občas se to tam objevuje, ale celkem draho teda.. Každopádně jestli ti špatně chytá je třeba ji prvně seřídit, potom taky povyměňovat věci jako svíčky, vzduchový filtr popřípadě i kabely víčko rozdělovače atd... No a změřit kompres by bylo taky vhodné |
Autor: | miso z [ 28.11.13, 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
nad kombinaciou rovnych piestov a kalsickej hlavy som uz uvazoval, ale to je krajne riesenie, az ked motor vypovie uplne. v ramci dusevnej hodnoty chcem ponechat auto v povodnom stave (kvoli tomu som nenamontoval ani spetak u spolujazdca aj ked v mestskej premavke je to dost neprijemne). preto zhanam origos piesty. filter a kabelaz som menil v lete, sviecky vyzeraju v pohode ale casom vymenim. rozdelovac je tiez v dobrom stave, ventily a motor sme zoradili doma. pri volnobehu za studena citit na vyfuku ako trha valec, to pripisujem zodratym kruzkom. |
Autor: | ventYl [ 28.11.13, 15:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
a su nutne piesty? nespravia to vlozky + nove kruhy a zrovnanie hlavy? |
Autor: | ferrari [ 28.11.13, 15:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
Tiež by som tak povedal...ale najprv riadne nastaviť ventily + zapaľovanie + karbec...koľko to berie oleja? |
Autor: | darklord [ 28.11.13, 16:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
pri cene dielov na tento motor by som postupne zohnal nove vsetko co sa da, a az bude chut a nalada to poskladal nanovo, pokial to bude na vikendove jazdenie tak uz ten motor bude navzdy |
Autor: | žděba [ 28.11.13, 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
Občas se nějaká sada objeví. Vloni jsem sháněl taky LS písty bez výbrusu a byl to docela problém. Sem tam mi nabídli výbrusové sady. Chce to trpělivost |
Autor: | miso z [ 28.11.13, 23:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
viem, ze moznosti je vela ako obist nedostatok nahradnych dielov, jedna z moznosti je kupit cely motor co ma nabehane tretinu z mojej masiny. ale touto cestou nechcem ist, uz raz tam vyvojari dali motor s nazvom LS tak mu tu vysadu nechcem brat. co som si tuna vsimol, tak vacsina z vas su nadsenci okridlenych sipov, cize viete pochopit moje stanovisko. co sa tyka zoradenia motora, tak motor je v dobrom stave, akurat vymenim tie sviecky uz budu mat okolo 5 rokov. ak mate dobre skusenosti s konkretnym typom sviecok rad si necham poradit. len som podotkol, ze uz su na nom citit tie kilometre. valce proste casom odidu tomu sa ziaden motor nevyhne. problem je v tom, ze na tom aute vzhladom na jeho vek jazdim prilis vela. za 4 roky som spravil okolo 50 000 km. cize v horizonte rok-dva ocakavam generalku, a k tomu budem potrebovat ND. co sa tyka oleja nikdy som to nemeral, ubytok nieje velky, ale netrufnem si odhadnut nejaku presnu mernu jenotku. jazdim aj v meste aj dlhe trate 200-250km cize je to tazke odhadnut. |
Autor: | Viky [ 29.11.13, 04:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
Ja to teda uplne nechapu, 120LS povazuju za nejhorsi motor, co kdy ve Skodovce vymysleli. Nepocitam teda HTP, protože o tom se ani neda zodpovedne rict, ze ho někdo vymyslel. S naprostym klidem bych do nej dal plochy pisty a mirne upravenou hlavu ze 105 nebo 110L, ty aspoň něco vydrzi. |
Autor: | Jardak [ 29.11.13, 10:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
V čem je š 120 LS nejhorší motor? Před lety jsem měl LSku r.v. 1985 s pětistupňovou převodovkou (z fabriky) a za asi 6 let jsem najel skoro 100 tkm a na svou dobu to bylo svižný auto. Jediná nevýhoda byla nutnost tankovat Super. Při asi 160 tkm začal brát olej, tak se udělala GO a jezdilo se dál. Tenkrát ale byly origo sady válců s písty ještě běžně dostupný.... |
Autor: | miso z [ 29.11.13, 13:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
tiez nerozumiem narazke na LS motor, oproti beznej 120ke ma vyssi vykon, po 28 rokoch ma spotrebu 6,5 l/100km ked nejdem stylom plyn na podlahe. skusal som v lete na dialnici maximalku, 130 masinka vytiahla. ale nad 4000 otacok som ju na patke nedostal, kvoli vybehanemu motoru. ziadnu mechanicku poruchu som doteraz na motore nemal (neratam bezne opotrebenie tesnenia na vodnej pumpe, a prasknute tesnenie pod ac pumpou). auto je z tuzexu preto nechcem fusovat komponentami zo seriovky, hlava atd...taktiez, ak by sa nasla origos sada, tak ma to vyjde lacnejsie ako kupit klasicku sadu, zhanat funkcnu hlavu, + uprava hlavy cosi stoji, ja na to doma nemam vybavenie. tiez nemam istotu, ze auto pojde tak spolahlivo ako doteraz. jediny krat za 28 rokov auto ostalo stat na ceste, ked sa mi rozletela gulicka v rychlostnej pake. EDIT: prisel som sem v dobrom duchu, s prosbou ci niekto nevie, nema, nepocul o danej sade. ale ak by to malo skoncit zbytocnymi zorbrojmi a hadkami, tak toto vlakno nebude mat zmysel. |
Autor: | Viky [ 29.11.13, 13:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
Ja sem mel LSku z roku 1985 ještě před 7mi lety. Neustale s ni byly nejaky potize, nejdriv to vypadalo na foukly tesneni, nakonec se ukazalo ze je praskla hlava. Sehnal jsem jinou hlavu, ta zase zrala olej. Pak jsem sehnal jinej LS motor, ten vypadal, ze by mohl chodit, ale když jsem ho rozdelal, mel podpaleny ventily a opet .... popraskanou hlavu. Proste ta vysoka komprese nedělala litine dobře. Nakonec jsem se na to vysral a jezdil se 105L a 120L, s tim mohl clovek delat co chtěl, furt to jelo. U 105ky jsem tak podpalil ventily, ze byly o 4mm zahloubeny do sedel a praskla hlava? Ani nahodou. Nakonec jsem jezdil se 120L, na tom hlavu ze 110ky a kdyby na motoru neodesly saly na klice, jezdim s tim dotedka. |
Autor: | Jardak [ 29.11.13, 14:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
To mám jinou zkušenost. Když jsem ve 160 tkm dělal GO, tak jsem ventily dal nový, ale starým nic nebylo. Později jsem je přebrousil a použil na jinej motor. Hlava šla dolů prvně až při GO a prasklinu taky žádnou neměla a nebyl nikdy ani problém s přehříváním. (ventilátor u chladiče jsem měl na vypinač) Co potom taková š 130? Ta má stupeň komprese ještě větší a taky litinovou hlavu..... |
Autor: | miso z [ 29.11.13, 14:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
este jedna drobnost, pri prehladavani internetu som nasiel slovenskeho vyrobcu, co vyraba na zakazku piesty do spalovacich motorov. mate niekto skusenosti s kvalitou a zivotnostou danej druhovyroby? kontaktoval som ich riaditela, moj typ piestov vedia bezproblemov vyrobit za cca 60 euro/ kus. |
Autor: | Jardak [ 29.11.13, 14:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: skoda 120 gls piesty |
Jinak tenkrát když jsem dělal GO, tak borec (p. Mudra z Kralovic, mnozí možná znají) co mi brousil kliku a dělal ojnice mi nabízel výbrus válců s tím, že písty a kroužky budou podobnýho typu jako má favorit, kromě vrtání samozřejmě. Jenže cena bylo skoro stejná jako za novou origo sadu, tak jsem vzal nakonec ji. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |