Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit A píst do B vložky
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=32488
Stránka 1 z 1

Autor:  Jardak [ 7.12.13, 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Favorit A píst do B vložky

Zajímal by mě váš názor na ne zcela běžnou věc. Na motoru š favorit mám prasklinu ve vložce a je vidět, že tekla voda do válce. Přitom těsnění bylo OK. Na pístu je A třída.
Mám tu na ND jinej motor, ale ten má jinou váhu pístu a jinej tvar vybrání ve dně. Tak uvažuju, že použiju původní A píst, ale vložku a kroužky z druhýho motoru. Ten má ale na pístech B.
Kroužky bych namontoval ve stejný poloze jako byly ve válci. Koukal jsem do tabulek a myslím, že by se nemuselo střílet z toho když vůle mezi pístem a válcem se zvětší z 0,03 na 0,04 mm, co myslíte?
Motor nebude běhat v autě, ale ve stacionárním stroji s né moc velkým zatížením....

Autor:  škodovka [ 7.12.13, 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit A píst do B vložky

Bude to húř odvádět teploa podobně..
Nicméně pro tebe jsou důležité váhy pístů, nemám teď před sebou knížku ale povolený rozdíl je tam fakt dost malý a nevyváženost dělá celkem paseku..

Proč už tam nepřeházíš celou sadu?

EDIT: Špatně jsem si to přečetl, písty vlastně budeš mít všechny stejné :oops:

Autor:  Jardak [ 7.12.13, 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit A píst do B vložky

To bylo první co mě napadlo, ale ten druhej motor má jeden válec vyžranej. Asi tam natekla voda a pak jak to stálo.....

Autor:  Jiri [ 7.12.13, 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit A píst do B vložky

Asi bych to neresil, jestli chapu spravne, proste pisty zustanou vsechny stejne akorat vlozku vezmes z jinyho motoru, pokud neni vybehana pojede to v pohode, pistni krozky bych asi nechal ty na pistu, do vlozky si to sedne, ono to tesni i v tom pistu v drazkach, tam bych to dobre vycistil od karbonu idealne vsechny ctyri, predpokladam ze vlozka je jinak rozmerove stejna, vnejsi rozmery, vyska asi urcite....

Autor:  Sir_Jarek [ 9.12.13, 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit A píst do B vložky

Taky myslim, že by to mohlo běhat s výměnou vložky a zachování pístu... akorát bych spíše použil kroužky z toho druhého motoru - ty, které jsou zaběhnuté s příslušnou vložkou. Označil bych si jednak polohu vložky a kroužky bych také namontoval v jejich poloze. Tak budou stejné kroužky běhat ve stejné poloze ve stejné vložce. Možná to není nutné, ale uděláš jednoduché maximum proto, aby to těsnilo.

Autor:  Jiri [ 9.12.13, 01:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit A píst do B vložky

Ty krouzky to je vec nazoru, nejlepsi reseni dat sadu na celej motor, ale pokud necha stary ja bych nechal ty co byly na pistu, do vlozky si to sedne urcite, muj nazor je spis ten ze krouzky z jinyho pistu budou prave hur tesnit v tom pistu, proto bych nechal krouzky s pistem, ale asi zalezi kus od kus a jak rikam je to vec nazoru, pojede to asi tak jako tak, idealni dat sadu novejch a je klid

Autor:  Jardak [ 9.12.13, 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit A píst do B vložky

Tak jsem to udělal tak jak jsem psal výše. Vložku a kroužky jsem použil z druhýho motoru. Kroužky jsem dal ve stejný pozici jako byly.
Myslím, že to naběhá ještě spoustu motohodin..... oni ty favoriťácký motory moc netrpí na opotřebení válců. (v porovnání se š 120...)

Autor:  Jardak [ 10.9.14, 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit A píst do B vložky

Tak jen pro zajímavost, motor běhá pěkně a ze zvědavosti jsem změřil tlaky když už jsem měl měřák doma. (kvůli jinýmu autu)
Tlaky jsou 13 at. ve všech válcích, ani se mi tomu nechtělo věřit.

Obrázek

Jinak koho by zajímalo účel použití motoru, může nahlídnout sem: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 78#p901078

Autor:  nawaz [ 10.11.14, 09:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit A píst do B vložky

I was wondering your opinion on not completely normal thing. On an engine with favorite I have a crack in the cylinder and it can be seen that the water flowed into the cylinder. In doing so, the seal was OK. Pistons are A class.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/