Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=32508 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | johnygt500 [ 15.12.13, 19:08 ] |
Předmět příspěvku: | Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Prosim vas mam par otazok ohladom vymeny tesnenia na favorite. Chcem sa spýtať akú značku tesnenia by ste odporučili (lebo ten temac sa mi nezdá kvalitný), potom ako očistiť dosadacie plochy hlavy a na motore (neako šetrne), a prečo mam niektore tie rozvodove tyčky ocelove a niektore hlinikove? nemajú byť všetky rovnaké? Je to motor 1.3 BMM 50kW |
Autor: | varok [ 15.12.13, 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Tak tyčky ventilů se začaly dávat na sání hliníkové asi od začátku 93 roku. Výfukové jsou stále ocelové. Těsnění nevím, ale temac prý už stojí za hovínko a dobré je Victor Reinz. |
Autor: | Jardak [ 15.12.13, 19:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Hlavu bych nechal pro sichr líznout. Pokud není křivá, nebo vyžraná, tak ji dobrej strojař dokáže vzít třeba jen o 0,06 mm což parametry motoru moc neovlivní, ale je jistota že hlava je OK. Pokud by ale nebyla vyžraná bych se moc divil..... |
Autor: | johnygt500 [ 16.12.13, 15:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
hlavu idem dávať druhú v dobrom stave, chcel by som sa ešte spýtať že ako sa zaisťujú vložky v bloku motoru, a ako sa dá vytiahnuť stift z hlavy, ten spodny čo drží sanie. Pretože to sanie tam stále drží na to jednom stifte a nejde stym hnuť. |
Autor: | 21lucas [ 16.12.13, 15:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
projdi literaturu, kdo to tu ma porad popisovat |
Autor: | johnygt500 [ 16.12.13, 16:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
v dielenskej priručke som sa dočital "zaistite vložky proti pohybu", ale ako to tam nieje |
Autor: | Jardak [ 16.12.13, 16:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Používám zkrácený šrouby a velký podložky. |
Autor: | MATTESS [ 16.12.13, 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Zajištění se dělá pro jistotu, kdyby s motorem někdo otočil. Já tam nic neměl |
Autor: | Jarda S. [ 16.12.13, 20:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
hliníkový tyčky jsou jenom na sacích ventilech, než budeš dávat nový těsnění tak zkontroluj přesahy, těsnění elring nebo victor reinz |
Autor: | Lamač [ 17.12.13, 13:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Pokiaľ s motorom neplanuješ točiť,tak ti je zbytočné zaisťovať vložky.A pokiaľ nebude presah ok,tak ti to je aj tak zbytožné,lebo ho tak či tak budeš musiet rozobrat,štift na hlave vyšrubovat-dva matice proti sebe,ale to sanie musi dole tak či tak |
Autor: | darklord [ 17.12.13, 19:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Ale toto neni faborit nie? To vypada ako fabija |
Autor: | Jardak [ 17.12.13, 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
JJ je to fabia. Tu jsem dělal naposledy a posílal jsem majiteli fotku jak to vypadá bez hlavy, proto ji mám v počítači. Ten motor je favoritu ale hodně podobnej, vlastně z něj vychází. Tazatele zajímalo jak zajistit vložky a na favoritu je zajistí úplně stejně. Taky mě u tohoto motoru překvapilo, že ty vložky jsou v bloku úplně volně - hadrem jsem utíral dosedací plochu hlavy na vložce a to stačilo abych s ní pootočil.... Proto jsem je raději přitáhl i když jsem s motorem netočil. U favoritu tam ty vložky (většinou) alespoň trošku drží. |
Autor: | Andy82 [ 17.12.13, 20:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Presne tak som mal aj ja vložky na felde zaistené, Tyčky idú (zlava: kovová,hliník,hliník,kovová,kovová,hliník,hliník,kovová) A ked že som to robil cca mesiac dozadu tak z vlastnej skúsenosti odporúčam tesnenie victor reinz. Na fábií mi temac vydržalo rok, na 120 GLS len asi 40 000 Km. A pri výmene nezabudni na nové skrutky hlavy !!! Bez toho by som neodporúčal to ani skladať ( utrhnutá skrutka sa z bloku sakra tažko vyberá) a hlavu ti zarovnaju a ultrazvukom vyčistia za cca 30-40€. |
Autor: | Lamač [ 17.12.13, 20:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Prečo prosímťa nové skrutky? |
Autor: | Andy82 [ 17.12.13, 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit BMM vymena tesnenia pod halvou |
Lamač píše: Prečo prosímťa nové skrutky? Tak menil som už pár krát tesnenie pod hlavou na rôznych autách a pri utahovaní sa ti lahko môže stať že skrutka ktorá má už pár rôčkov povolí, dokonca sa mi na forde stalo že skrutka praskla po pár kilometroch. Odvtedy ked niekto príde že niečo také chce robiť odporúčam jednoznačke nové skrutky a poriadne vyčistiť diery v bloku(závit) najlepšie nastriekať brzdový čistič a vyfúkať poriadne kompresorom. Ak tam zostane voda pri utahovaní môže to byť problém ked že voda nie je stlačitelná Ale je to len môj názor. Ak už niečo robím a chcem aby to vydržalo robím to kvalitne. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |