Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=32829 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | ppromi [ 29.3.14, 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Nazdar hoši, dá se nějak poznat, že klikovka balí buchty a chystá se na dlouhou cestu? Jak je víčko na nalévání oleje, tak dle mechanika jsou tam větší tlaky, než normálně. Zkoušel to jenom rukou, ale prý se mu zdá, že ty Felicie (v které právě ta klikovka sedí ) pokud jsou dobré mají tlaky menší. No, měřil tlaky ve válcích a ty jsou dobré 13-14 MPa, takže to prý může být klikovkou. Je možné, aby klikovka zvětšovala tlak unikající z víčka oleje? Co by ještě mohlo zapříčinit, že bude unikat větší tlak? Motor by měl mít najeto cca 150tkm, tak se mi nechce moc věřit, že by to mohlo být zrovna klikovkou . |
Autor: | Viky [ 29.3.14, 22:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Zni to jako totalni kravina. |
Autor: | CROWACK [ 29.3.14, 22:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
ppromi píše: Je možné, aby klikovka zvětšovala tlak unikající z víčka oleje? Ne. Nic než špatný kruhy nezvýší objem vzduchu v odvzdušnění bloku. Načlou kliku poznáš tak, že ti bude klesat mazací tlak. Jinak to lze diagnostikovat jen po rozebrání a proměření vůlí. |
Autor: | Kluci z Paky [ 29.3.14, 23:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Souhlas. Blbina. Vůbec bych se tím netrápil, pokud nepozoruješ nějaké trable s motorem, tak to pusť z hlavy. Nehledal bych problém tam, kde není. Jinak klika, když začíná být KO, tak je slyšet tlumené bouchnutí při prudké akceleraci z volnoběhu s vyšlápnutou spojkou /aby nebyly pazvuky z převodovky/. Jinak souhlas s CROWACK. |
Autor: | ppromi [ 30.3.14, 05:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
V tom případě je ten tlak v pohodě, protože válce by měly těsnit dost dobře K tomu mazání... začala svítit kontrolka mazání na volnoběhu. Ovšem, když jsem vezl dom nové čidlo, tak jsem to protáhl na trojku a od té doby to mazání nesvítí . Čidlo jsem i přesto pro jistotu vyměnil, ale kdoví, čím to bylo. Ale kdyby to dělala klikovka, tak by to asi takhle nepřestalo? |
Autor: | Lamač [ 30.3.14, 07:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
To svietenie spôsobila najskôr iba vzduchová bublinka v novom čidle,takže to nerieš.Kľukovka nemá s fúkaním z odvetrávania absolútne nič spoločné,takže radšej rovno vymeň aj mechanika,lebo pri takých radách (najmä typu:zdá sa mi) sa nedoplatíš. |
Autor: | Kluci z Paky [ 30.3.14, 07:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Rozsvícená kontrolka na volnoběhu může mít více příčin-vadný snímač tlaku, unavená pružina v olejovém čerpadle, příliš řídký olej, netěsnost kliky vůči šálám, nečistoty na sacím koši čerpadla, málo oleje-samozřejmě to jste asi kontrolovali první.Ten mechanik spíše místo zkoumání tlaku vzduchu z motoru olej. víčkem měl změřit skutečný tlak oleje. To by napovědělo. Jinak k tomu, že už ti to nesvítí- když je teplo, tak se ti u zahřátého motoru ta kontrolka rozsvítí spíše než když je chladno /třeba po ránu/. To může být vysvětlení. Každopádně novým snímačem nic nezkazíš, jen pozor na kvalitu dílu! Už jsem zažil, že po 3 dnech odešel snímač a já byl taky celý nesvůj, co se děje.... |
Autor: | CROWACK [ 30.3.14, 07:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Ta rozsvícená kontrolka na volnoběhu není jenom tak. Doporučuju proměřit mazací tlak na zahřátým motoru, kontrolka je jenom orientační. Jak bylo psáno výše, nízký tlak oleje může způsobit víc věcí, ale nezaznělo tady třeba zakarbonovaný "sítko" na sání oleje z vany ("sprcha"), nebo třeba moc řídkej olej (blázni co do favorita/felicie nalejou 5W40, olej naředěnej benzínem - příliš časté studené starty, problém s AC pumpou pokud je) atd. Pokud máš podezření, že je klika "načlá" na šálech, tak rozsvěcení kontrolky mazání na volnoběh (zejména po velké zátěži, kdy je olej nejteplejší) je první příznak. Ale nedá se říct, že ukazuje čistě na načlou kliku, jak je psáno výše, může to způsobit daleko víc věcí, proto je potřeba zjistit skutečný stav tlaku měřením (zda opravdu tlak klesá pod únosnou míru) a následně dál pátrat po příčině. |
Autor: | Kluci z Paky [ 30.3.14, 08:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Souhlas s Crowack. Ale ten přicpaný sací koš jsem psal.. Skutečně někteří lejou do motoru méně viskozní olej a pak se diví. AC pumpu asi nemá, psal, že je to felda. Zdegradovaný olej benzínem tedy jenom častými studenými starty. Na 150 tis. km co má najeto, bych kliku skoro vyloučil, tohle často dělá unavená pružinka v olej. čerpadle, která reguluje tlak oleje. Změřit a budeme moudřejší. Tím se musí začít. Mazání není banalita. |
Autor: | Lamač [ 30.3.14, 10:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Píše že odkedy tomu pridal na trojku,tak už to nesvieti.Nie že mu to vkuse svieti na voľnobeh. A unavenú pružinku v regulátori tlaku oleja po 150tkm by som chcel vidieť.Skôr bordel v sedle tej guličky,ale pružina?no neviem neviem... |
Autor: | Kluci z Paky [ 30.3.14, 11:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Lamač- jo, bordel tam být může, tím, že tomu dal po čumáku na trojku se to mohlo vyplavit. Pokud by se to ale objevilo znovu, tak bych s tím jel na přeměření tlaku oleje. Pokud by mu to svítilo na volnoběh stále, tak je to problém. Problikávání na volnoběh je pak ovlivněno především ohřátím motoru a upozorňuje to na blížící se problém. Jinak únava pružinky může přijít i dříve, než na 150 tis. km, je to ovlivněno provozem motoru-krátké jízdy, neustálé starty jsou určitě pro pružinku horší, než delší jízdy. Teď vyměnil snímač tlaku oleje, třeba bude mít klid a už to nemusí řešit. Hlavní je, že se o to stará, že nad tím jen nemávne rukou. Hodně lidí by to udělalo. |
Autor: | ppromi [ 30.3.14, 14:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
No, začalo to svítit z ničeho nic když jsem projížděl město (semafory atd...). Když auto schládlo, tak to přestalo, jak se zahřívalo, tak to postupně problikávalo a pak to na volnoběh už svítilo. Svítilo to na volnoběh před tím, než jsem to protáhl, pak už přestalo. To čidlo jsem vyměnil hned jak jsem dojel, od té doby zatím nic... V oleji nějaký benzín bude, protože byly KO gufera na ventilech, takže novej olej, pár km a už tam byl cítit dost benzín. Olej budu měnit příští týden, hned jak se zeštelují ventily. K mechanikovi... stálej mechanik to určitě není. S tím vzduchem z toho víčka jsem za ním dojel já, jestli nepozná, zda to je v normě... Jen mi dal tip na klikovku, když jsem mluvil o tom mazání (v té době to ještě svítilo). Osobně dávám přednost vlastním opravám, popř. od lidí z fóra. Ze servisem řeším jen vážnější problémy (a navíc díky bohu mám pár KM originální servis Škoda, kdy se jedná opravdu o servis... mechanici jsou zašpinění a na servis jako takový slyším chválu... - i ceny mají příznivé). |
Autor: | cuker [ 30.3.14, 19:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
K tej kluke,keď budeš meniť olej,skontroluj,či tam nie sú piliny. |
Autor: | ppromi [ 30.3.14, 19:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
Poslední jsem měnil tak 2tkm a byl krásně čistej... |
Autor: | Kluci z Paky [ 30.3.14, 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jde poznat chycenou klikovku v začátcích? |
A jakou viskozitu oleje jsi tam dal? Stejnou jako dříve? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |