Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.10.24, 00:27



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
 Kondice lambdy 1.3MPI 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Bydliště: Teplice/Liberec
Příspěvek Kondice lambdy 1.3MPI
Ahoj techwebáci. Obracím se na Vás na tomto webu poprvé. Využívám rad načerpaných na tomto webu z husta, tak Vás (některé :-D ) beru jako odborníky v oboru :-)

O co jde: Začal jsem ve své felicii r.v.99/50kW/1.3MPI/156.000km řešit, proč mi motor ve vyšších otáčkách (velké akceleraci) v zátěži zvláštně hučí motor. Akceleruje pořád stejně, plynule, se svou 50kW "silou" :-), nedusí se, motor nechcípá, volnoběh drží pěkně, bez kolísání. Spotřeba je optimální, při klidné dlouhé jízdě se umím vejít pod 6l/100km. Motor jakoby dunivě hučí, ale jak říkám, sílu neztrácí a po 5000ot. obvykle řadím další kvalt. Když stojím s neutrálem a držím volnoběh např. 2000ot., tak motor občas také rázově zaduní, jakési "pum" třeba každé dvě vteřiny.

Snímač otáček očištěn, klapka vyčištěna, filtry komplet nové, olej i svíčky (dělalo to stejně i s těmi starými). VAGem proveden reset + přizpůsobení klapky. Žádná chyba ve výpisu. Vyloučil bych asi prasklé těsnění pod hlavou (neubývá/nepřibývá olej s vodou). Vyloučil bych nechtěné přisávání vzduchu - pokud se nepletu, lambda faktor by byl vyšší než 1 při chudé směsi.

Fórum mě dovedlo až ke zkontrolování funkce lambda sondy. Přikládám fotky...
Lambda zdá se nějakým způsobem funguje. Při nastartování má 1.5V, po půl minutě správně klesá a pak už kmitá mezi 0-1V. Lambda faktor 0,98 a 1 - tyto dvě hodnoty nekmitají.
Zdá se mi ale, že křivky nejsou tak hladké. Např. po ubrání plynu mi přijde, že se lambda dlouho vzpamatovává. Pokud se v tom někdo vyznáte, můžete mi udělat rozbor těchto křivek? :-)

Další závadou je startování motoru. Pokud auto stojí např 1-2dny ve vlhku, dešti apod, auto horko těžko nastartuju. Čerpadlo funguje, vstřiky práší, veškeré kontakty se blýskají a prostříkané kontaktolem. Auto jakoby naskočí na 2-3 válce, možná jeden. Hází to s motorem atd. Když ťuknu na plyn, motor zhasne. Takhle to postupně udělám několikrát, až se začnou chytat všechny válce (celé otázka 2 minut) a pak se motor chová úplně normálně. Problémem je, že pokaždé když se tato závada projeví, nemám s sebou počítač s diagnostikou. Zatím je závada tak sporadická, že se jí nechci tolik věnovat. Ale podezřívám teď už také lambdu, nebo zapalovací lištu... Nějaké návrhy? :-)

Děkuju všem moc za přečtení mého příspěvku, přispěvatelům děkuji předem dvojnásob :-)


21.5.14, 16:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Kondice lambdy 1.3MPI
lambáda ti má chodit O,97 až 1,O3 třicetkrát za minutu pod jedna je chudá nad jedna bohatá,

neštelovals ventily, pak musíš ještě měřit tlak paliva, vyčisti váhu vzduchu ten měříák podtlaku vzadu na sání, kulička musí být červená, sprejem na klapky, pk si stáhni program z motordiagu a přehraj si celou řídící jednotku resetem http://www.motordiag.cz/msm/index.php :oops: zajímej se ještě o vávoj teplot jak vzduchu tak motoru od studeného po teplý jestli to odpovídá okolí :wink:


21.5.14, 17:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Bydliště: Teplice/Liberec
Příspěvek Re: Kondice lambdy 1.3MPI
Myslel jsem, že hodnoty jsou přesně naopak, kde pod jedna je směs bohatá a nad jedna chudá. Nevím, jak docílit toho, aby lambda faktor měnil svoje hodnoty - jak je vidět v obrázcích, hodnoty 0,98 a 1 si drží stále a pořád, beze změn.
Kdyby byla směs chudá, jak Miloši píšeš, znamená to, že přisává falešný vzduch?

"Váhu" vzduchu jsem měl venku včera, kulička je krásně červená.
Teplota vody odpovídá plus mínus teplotě na budíku, teplotu nasávaného vzduchu zkusím zítra cestou kontrolovat. Vzhledem k tomu, že je tu léto, zaslepil jsem otvor pro nasávání teplého vzduchu ze svodů.


21.5.14, 18:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3
Bydliště: Teplice/Liberec
Příspěvek Re: Kondice lambdy 1.3MPI
Ráno cestou do práce jsem měl zapojenou diagnostiku. Při startu teplota vody 18°C a teplota nasávaného 16°C. Palubní PC také ukazoval 18°C - považuju to za dobrou shodu.
Po 25km jízdě teplota vody kolem 90°C a nasávaný vzduch 27°C, když jsem to 2 minutky nechal klapat na volnoběh, tak nasávaný vzduch byl 31°C... To je asi v pohodě.

Jen nevím, jak donutit ukazatele lambda faktoru, aby se hýbaly. Našel jsem ještě ve VAGu v bloku myslím 011 taky lambda faktor a ten ukázal 0,60 a taky se nehýbal.....


22.5.14, 16:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz