Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.10.24, 09:08



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Úprava výfuku 
Autor Zpráva

Příspěvky: 6
Příspěvek Úprava výfuku
Zdravím, někde jsem se dočetl že když odstraním z výfukového potrubí katalyzátor tak se zvýší výkon a sníží spotřeba. potom jsem zase četl že katalyzátor nechat a odstranit první tlumič výfuku. Zajímalo by mě co je lepší. Nebo jestli je třeba i dobré vytáhnout katalyzátor i ten tlumič. Mám feldu 1,3 mpi. Díky moc


7.6.14, 15:06
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10229
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Úprava výfuku
Ahoj, to zvýšení výkonu je trochu diskutabilní, i kdyby k němu došlo, bude to v řádu desetin Kw, maximálně jednotek. Jako nejjednodušší a dle mě nejvhodnější se jeví katalyzátor vymontovat, vymlátit zevnitř keramickou voštinu a vevařit dovnitř trubku - bude to plně průchozí, proud plynů se nebude v komoře katalyzátoru tříštit a zvenku to bude vypadat jako série - bez problémů na STK. Ideální na to je si z vrakecu sehnat jiný nefunkční kat, a tvůj funkční si schovat, ono sice by to mělo projít ME i s vykuchaným katem, ale pro jistotu budeš mít možnost vše vrátit do originálu. Jinak "první" tlumič výfuku je na felicii uprostřed auta, takže se mu taky říká "střed" - pokud ho odstraníš, bude tam prakticky svody>parohy (potrubí ve kterém je lambda) > kat > trubka místo středu > koncový tlumič. Někomu se to líbí, že je auto víc slyšet, líbí se ten zvuk, podle mě to jiný efekt nemá.
Vymlácení katu se taky někdy používá pokud kat "odejde" - buď se sám rozpadne nebo se špatnou funkcí lambdasondy roztaví a stane se neprůchozím. Je to nejlevnější cesta, jak uvést auto zase do pojízdného stavu (bez investice do nového katu).

P.S.: Tu vymlácenou voštinu z katalyzátoru nevyhazuj, obsahuje poměrně velké množství platiny a dá se to prodat do výkupu za celkem slušné peníze.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


7.6.14, 15:21
Profil

Příspěvky: 6
Příspěvek Re: Úprava výfuku
katalyzátory mám doma 2 takže nemám problém udělat z jednoho nějaký mezidíl a druhý si schovat třeba kvůli te STK. jinač když si to potrubí udělám bez katu i středního tlumiče zvedla by se s tím spotřeba ?popř o kolik asi ?


7.6.14, 15:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10229
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Úprava výfuku
hele, chceš vyšší výkon, nebo nižší spotřebu? Vyber si... :wink:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


7.6.14, 15:47
Profil

Příspěvky: 6
Příspěvek Re: Úprava výfuku
chci vyšší výkon ale tak aby se mi spotřeba pokud nejlépe nezvýšila. Odstranění katalyzátoru má pry spotřebu dokonce i něco malinko snížit ale nevím jak to je s kombinací ještě se středovým tlumičem


7.6.14, 15:49
Profil

Příspěvky: 14786
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Úprava výfuku
Jestli vykuchaný nebo úplně vynechaný kat zvýší výkon nevím, ale mám zkušenosti, že to trošku lépe táhne, ale se snížením spotřeby bych moc nepočítal. Podle mě se naopak zvýší. A navíc, nedává to smysl. 4ím větší výkon, tím jde taky spotřeba nahoru, ne? Něco za něco.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


7.6.14, 18:24
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek Re: Úprava výfuku
něco k tomu napíšu i já.

nad tímhle jsem také laboroval a díval se na netu co a jak
1. uprava to že jsem vymontoval katalyzátor a prodloužil 1. díl výfuku (co vede ze svodu a je na tom lambda sonda) možná to šlo lépe do otáček, rychleji zrychlovalo ale nic závratného
2. uprava to že jsem si koupil 1. díl výfuku na favo z karburátorem (vedou tam 2 trubky místo jen jedné) tím pádem jsem musel přivařit matku na lambda sondu a zas trošku překopat výfuk at se tam vše směstná - 1. díl výfuku - přivařil jsem místo středového tlumiče katalyzátor - koncový tlumič zas bylo trošku poznat že to táhlo lépe - sice jen ze začátku když motor nebyl zahřátý na provozní teplotu ale bylo.
3. uprava svařil jsem si doma svody od hlavy až pod motor (něco takového co se dá za 6000 koupit) pak trubka až ke koncovému tlumiču zas je tam znát trošku zlepšení ale žádné zázraky

postřehy ze spotřebou?

každoročně si píšu PS když tankuju a pak celkovou za rok ...

vše v serii mělo PS 9.78 l /100 km
1. uprava 8.7
2. uprava 9,0
3. uprava je asi v pruměru +- 8.5 l /100 km
tod mé posřehy - je počítaná jen PS na LPG


8.6.14, 16:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14786
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Úprava výfuku
Tak to je zvláštní. Taky jsem měl dané nohavice i střed ze starého fáčka a vynechaný kat. Táhlo to kapánek lépe, ale spotřeba mi naopak vylezla hoodně nahoru. Normálně jsem měl spotřebu na benzín kolem 7,5-8L/100km. Když jsem výfuk překopal, spotřeba stoupla přes 9 litrů. Na plyn přes 10litrů. Teď jsem vrátil origo a spotřeba zase trošku spadla. Zatím to mám dané zpátky do origo stavu jen krátce, ale bez katu to prostě žere. Možná je ale u mě chyba někde jinde.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.6.14, 15:25
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek Re: Úprava výfuku
tak tohle je pruměrná roční spotřeba, byl měsíc kdy jsem měl také spotřebu kolem 10 l / 100 km ale taky párkrát (2x) nejnižší 7.9 l / 100 km

jinak letos jsem na spotřebě asi od 8.2 do 9.3 l / 100 km

to ale většinou jezdím krátké vzdálenosti do práce a z5 cca kolem 3 km 1 cesta

a to tak 1-3x jedu do města cca 25 km 1 cesta

také jsem zkoušel jezdit co to dá (né do červeného ale tak do 4000 ot/min) pak zas usporně do 3000 ot/min ale nejvíc se mi spotřeba snížila právě na rozmezí těchto jízdních "režimů" (ale né z lehkou nohou) prostě se přizpůsobovat okolí - kopce, dědiny apod


9.6.14, 15:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10229
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Úprava výfuku
když to má vypadat co k čemu, tak jenom nějaká jednoduchá laborace s tlumičem/katem nestačí. Když odevřeš výfuk, musíš odevřít taky sání (potrubí + směs). A když už to volně dejchá, tak další element kterej tě brzdí, je vačka. Takže aby to bylo znát tak je třeba udělat komplet sání výfuk + vačku. K tomu samozřejmě odpovídajícím způsobem přeprogramovat řídící jednotku. Posune se tím pracovní pásmo otáček a spotřebu nízkou nečekej. Ale když už to jede tak se na to taky víc šlape, že... Taky počítej s tím, že felda má by design naprosto naprd podvozek, a poddimenzovaný brzdy. Result > kup si silnější auto, nebo se s tím smiř :wink:
Jestli někdo umí snížit spotřebu a přitom zvýšit výkon, tak je horst fuchs nebo ti nafoukal pneumatiky :mrgreen:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


9.6.14, 16:16
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek Re: Úprava výfuku
s tím sáním, hdyž jsem měl hlavu dule tak sem jí nechal snížit ale jen o 0.4 mm, vyleštil jsem si sání a pak časem jsem koupil sportovní filtr KN, mělo to jin zvuk jinak se mi zdálo že to jelo lépe ale asi týden z5 jsem tam hodil originál filtr box z 50 Kw verze a ejhle, žádný rozdíl jsem nepostřehl, jen jsem zvědavý na spotřebu :D


9.6.14, 16:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6325
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Úprava výfuku
Tú spotrebu máš nejak aj tak enormne veľkú.Mne karbec išiel pri troche snahy aj na 5,7 l/100km..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


9.6.14, 18:28
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14786
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Úprava výfuku
No já mám takovou spotřebu, protože mám upravovaný motor a bůhví v jakém stavu už je. Až sundám hlavu, snad budu vědět více. Taková vyšší spotřeba byla ale už i když jsem Favorita koupil v bazaru. Jezdil jsem docela dědkovskou jízdou, ještě tam nebylo LPG a stejně jsem se pod asi 7L nedostal. Proč má tak vysokou spotřebu Hardb nevím, asi ty krátké trasy. Já mám cestu do a z práce asi 10-12km. Semtam na nákupy a občas do ostravy a pod. Co jsem zkoumal, tak při origo stavu motoru by neměl být problém jezdit i za 6,5-7L. Tedy nikoho z fáčkem 50kW BMM neznám, ale Feliny BMM by měly být na tom stejně, ne?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.6.14, 18:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6325
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Úprava výfuku
Feliny ano,nechce sa mi sice hladať teraz tabuľky a porovnavať,ale +- by to malo byť rovnaké.Mimochodom mne taka spotreby vychadzala na upravenom motore,ak to už bolo nad 7,2litra,niekde vždy bola chyba.Ono aj obyčajna spurelá hadička na podtlak ku rozdelovaču dokazala pekne rozhodiť spotrebu.S tými krátkymi trasami máš pravdu no,ja som jazdil dohromady 120 km trasy denne no..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


9.6.14, 18:53
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14786
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Úprava výfuku
Tak to už je potom něco jiného. Na takových dlouhých štrekách vyjde spotřeba vždycky o hodně níž. Já když jsem jezdil ještě do Martinova, tak jedna cesta asi 30km a už to bylo na spotřebě poznat. O pár deci šla dolů, protože se motor pořádně prohřál, nemusel jsem neustále řadit, brzdit a rozjíždět se.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.6.14, 19:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz